به گزارش مخاطب ۲۴به نقل از روابط عمومی بیمه ایران: شریفی با اشاره به اقدامات بسیار خوبی که در یک سال اخیر و با حمایتهای اعضای هیات مدیره در حوزه رفاهی صورت گرفته، این اقدامات را نتیجه ریل گذاری مدیران قبلی شرکت برای خدمات رفاهی کارکنان دانست و اظهار داشت: اقدامات بسیار خوب و مثبتی از ابتدای سال ۱۴۰۱ برای افزایش و بهبود رفاه و معیشت همکاران صورت گرفته و برای این منظور و برخورداری هر چه بهتر، سامانههای رفاهی در شرکت ایجاد شده است.
شریفی در ادامه به ایجاد خانه فرهنگ و مصاحبه با پیشکسوتان و مدیران سابق بیمه ایران تحت عنوان " تدوین تاریخ شفاهی" پرداخت و بیان داشت: بیمه ایران بعنوان یک شرکت ۸۸ ساله، قطعا به مرحلهای از بلوغ و رشد رسیده که بتواند علاوه بر حوزههای فنی و بیمه گری با استفاده از تجربیات خود و سایر شرکت ها، در حوزه رفاهی تصمیمات مهمی برای ایجاد تحول و بهبود وضعیت رفاهی کارکنان بگیرد و امیدوارم این روند با توسعه سامانههای رفاهی و ایجاد اپ موبایلی بصورت مستمر ادامه داشته باشد و در نهایت به مرحلهای برسیم که در نتیجه این اقدامات حال همکاران و خانوادههای آنان بهتر شود.
سید محمد ناصرمبرقعی عضو هیات مدیره، بیمه ایران را شرکتی بحران محور توصیف کرد و گفت: رسیدگی به مطالبات برحق شغلی، رفاهی و انگیزشی کارکنان شرکت که در حوزههای مختلف صدور و پرداخت خسارت، بعلت مشکلات شغلی و کاری دچار صدمات روحی و جسمی شده اند همواره مورد تاکید هیات مدیره بوده و در این رستا و برای توانمند سازی همکاران و خانودههای آنها ایجاد سامانه رفاهی در دستور کار قرار گرفته است.
وی در ادامه افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، مهمترین شاخصه این سامانه، عدالت محوری و بهبودرضایت شغلی کارکنان بود، به همین منظور سامانه رفاهی با ساختاری پویا و سازنده در حوزه خدمات رفاهی برای برخورداری یکسان و برابر همه همکاران راه اندازی گردیده و با نظر سنجی صورت گرفته بطور نسبی موجب افزایش میزان رضایتمندی کارکنان از این خدمات رفاهی شده است.
مبرقعی خواستار ارسال اخبار شرکت و موضوعات مختلف حوزه رفاهی برای تکریم و اطلاع همکاران بازنشسته از اقدامات صورت گرفته و امکانات رفاهی شرکت شد.
سید علیرضا سادات میر عضو هیات مدیره، استفاده از فن آوریهای نوین برای ایجاد سامانههای مختلف از جمله سامانه رفاهی را یکی از استراتژیها و انتظارات اعضای هیات مدیره برای بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی همکاران عنوان و تصریح کرد: گامهای موثری در راستای حمایت از وضع معیشتی، رفاهی کارکنان از سوی اعضای هیات مدیره برداشته شده و درتلاش هستیم از طریق ظرفیتهای موجود و با تسریع در روند اجرای این خدمات و برنامه ها، آثار و برکات این تغییرات در حوزههای مختلف بیمه گری، رفاهی و ... نمود بیشتری داشته باشد.
مقدسی عضو هیات مدیره، نیروی انسانی را بزرگترین و ارزندهترین سرمایه شرکت دانست و با شرح فعالیتهای صورت گرفته برای الکترونیکی کردن فرآیندها، به موضوع شفاف سازی و افزایش رضایتمندی و تسهیل و تسریع در پاسخگویی به نیازهای رفاهی و پرسنل همکاران شاغل و بازنشسته شرکت در سامانه جامع منابع انسانی پرداخت و تاکید کرد: توجه به ارتقا و بهبود و توسعه وضعیت معیشت همکاران علاوه بر اجر اخروی یک نوع سرمایه گذاری محسوب میشود که میتواند شرکت را، در تحقق اهداف و ارائه خدمات هر بهتر به مشتریان و بیمه گزاران به موفقیتهای هرچه بیشتر برساند.
عضو هیات مدیره توجه به حوزه منابع انسانی و جانشین پروری برای شرکت را گام مهمی در تحقق اهداف و حفظ و نگهداری دستاوردها برشمرد و گفت: در کمیته جبران خدمات و شورای فن آوری جلسات مختلفی برگزار و تصمیات بسیار خوبی برای ارتقا و بهبود وضعیت معیشتی همکاران و شرکت اتخاذ شده، ولی علی رغم تمام تلاشهای صورت گرفته، گاهی تاخیر در ادامه و ارائه خدمات رفاهی، موجب از بین رفتن آثار مثبت این خدمات میشود، امیدوارم با افزایش کیفیت و تسریع و استمرار روند خدمات رفاهی شاهد تحقق آثار مثبت این برنامهها واهداف تعیین شده باشیم.
گفتنی است سامانه جامع منابع انسانی در حوزه رفاهی و اداری برای کارکنان شرکت راه اندازی گردیده تا همکاران با استفاده از تسهیلات و امکانات این سامانه به آسانی از میزان تسهیلات دریافتی، پرداختهای مناسبتی، احکام و ... آگاهی یافته و از کیف پول الکترونیکی برای استفاده در حوزههای مختلف صدور بیمه نامه، گردشگری، رستوران، بلیط هواپیما و سایرخدمات و امکانات رفاهی در نظر گرفته شده در این سامانه برخوردار شوند.