کد خبر: ۱۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
مولدسازی املاک آموزش و پرورش به نفع معلمان، اصلاح شرایط صندوق ذخیره فرهنگیان، توجه به مطالبات جدی بدنه آموزش و پرورش و اصلاحات آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان از مهمترین مطالبات مجلس از وزیر آموزش و پرورش است.

تذکر مهم به وزیر آموزش و پرورش درباره حقوق معلمان

مخاطب24:نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در جلسه رای اعتماد به وزیر آموزش و پرورش، مولدسازی املاک آموزش و پرورش به نفع معلمان، اصلاح شرایط صندوق ذخیره فرهنگیان، توجه به مطالبات جدی بدنه آموزش و پرورش و اصلاحات آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را از مهمترین مطالبات مجلس از وزیر آموزش و پرورش دانستند.

 



وزیر آموزش و پرورش امروز (سه‌شنبه، ۹ خرداد ماه ۱۴۰۲) از مجلس رای اعتماد گرفت. رضا مراد صحرایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شد. نمایندگان مجلس به رضا مراد صحرایی برای حضور در وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد دادند.

مخالفان رضا مراد صحرایی برای معرفی وزیر آموزش و پرورش چه گفتند؟
*تکلیف صندوق ذخیره فرهنگیان و اصلاحات رتبه‌بندی معلمان مشخص شود
در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۹ خرداد ماه ۱۴۰۲) مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه و صلاحیت رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: در ابتدا از رئیس جمهور به جهت معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در موعد مقرر به مجلس تشکر می‌کنم.

بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین از رئیس محترم مجلس به جهت رصد وضعیت این وزارتخانه و پشتیبانی لازم برای ارتقاء امورات کمی و کیفی مرتبط و البته از رهبر معظم انقلاب برای استفاده از کلید واژه انقلابی و مردمی بودن و همچنین مطالبه‌گری نمایندگان مجلس یازدهم تشکر می‌کنم، ایشان یک بار دیگر به در رأس امور بودن مجلس تأکید کردند.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مخالفتم از جنس مخالفت با جریان حاکم بر جریان فکری آموزش و پرورش نیست، افزود: این وزارتخانه توانسته در مسیر درست مقابله با جریانی که غربگرا‌ها دنبال کردند، حرکت کند، اما نگرانی‌هایی به جهت وجود ابهامات در برنامه پیشنهادی وزیر داریم.

او یادآور شد: وضعیت مدارس، معلمان و ارتباط بین معلم و دانش‌آموز و همچنین معلم و خانواده‌ها بسیار حائز اهمیت است و آقای صحرایی باید برای تقویت این روابط برنامه خود را ارائه دهد. البته برخی سوالات و ابهامات نیز درباره بیمه تکمیلی فرهنگیان، نحوه جذب فرهنگیان برای خرید خدمات آموزشی، نوسازی مدارس فرسوده و فوق‌العاده ویژه فرهنگیان وجود دارد که باید شفاف و روشن شود.

بابایی کارنامی در ادامه به قانون رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: این قانون از افتخارات مجلس یازدهم و دولت سیزدهم است و وزیر پیشنهادی باید توضیح دهد که آیا اهتمام جدی برای اجرای کامل این قانون دارد یا خیر و آیا قرار است این موضوعات در حد شعار مطرح شود یا دولت و معاون اول رئیس جمهور نیز اراده‌ای برای حمایت از برنامه‌های وزیر پیشنهادی دارد. صندوق ذخیره فرهنگیان و ارتباط آن با فرهنگیان یا فرزندان آن‌ها یا موضوع مدارس غیردولتی و قرارداد معلمان نیز از دیگر ابهاماتی است که در برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش وجود دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید به سوالات و نگرانی‌های نمایندگان پاسخ دهد، مجلس محل تضارب آراء است و وزیر نباید بگوید که اختیاراتی ندارم یا دولت و یا مجلس همکاری نمی‌کنند. وزارت آموزش و پرورش باید متناسب با دغدغه‌های مقام معظم رهبری مدیریت شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مجلس یازدهم نه تنها شعار نمی‌دهد بلکه تعارف هم ندارد، همه ما در یک کشتی برای اجرای برنامه‌های انقلاب و مصلحت نظام و منافع ملی مردم نشستیم و امیدوارم تصمیم نهایی امروز مجلس بر اساس برنامه وزیر اتخاذ شود.

*توجه جدی دولت در بحث زیرساخت‌های آموزشی و حل مشکلات نیرو‌های غیررسمی آموزش و پرورش
نماینده مردم نهبندان در مجلس بر ضرورت توجه جدی دولت در بحث زیرساخت‌های آموزشی و حل مشکلات نیرو‌های غیررسمی آموزش و پرورش تأکید کرد.

مصطفی نخعی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: امیدوارم وزیر جدید آموزش و پرورش برنامه و نکاتی که مدنظر داشته و همچنین نمایندگان بر روی آن تأکید داشتند را بتواند دنبال و اجرایی کند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حوزه آموزش و پرورش ما مشکلات بسیار جدی دارد که نیازمند توجه همه دولت است، بخشی از این مشکلات و چالش‌ها صرفاً به آموزش و پرورش برنمی‌گردد، تمام دولت و همه ما نمایندگان باید به حل این چالش‌ها کمک کنیم.

نخعی افزود: چالش‌هایی که وجود دارد بحث زیربنای آموزشی در مناطق مختلف کشور به ویژه در مناطق محروم و شرایط فیزیکی که در مناطق مختلف است که در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست که بسیاری از این فضا‌های آموزشی نیازمند بهسازی و ایجاد فضا‌های جدید است.

او بیان کرد: مشکلات معیشتی فرهنگیان چه معلمین و چه کارکنان و حتی نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد که نیازمند همراهی تمام ارکان دولت و مجلس است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین در بحث تعیین تکلیف نیرو‌های غیررسمی آموزش و پرورش و حل مشکلات آنان از جمله نیرو‌های خرید خدمات باید مورد توجه جدی آموزش و پرورش قرار گیرد و لازم است همه کمک کنیم که تبدیل وضعیت و حل مشکلات نیرو‌های غیررسمی آموزش و پرورش که متخصص و پرتلاش هستند، در اسرع وقت صورت گیرد.

موافقان مخالفان رضا مراد صحرایی برای معرفی وزیر آموزش و پرورش چه گفتند؟
*وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری حقوق معلمان با کسی تعارف ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: معدل آقای صحرایی از معدل کابینه و سایر وزرای معرفی شده بالاتر است و ایشان برای پیگیری حقوق معلمان با کسی تعارف ندارد.

عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی، نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه و صلاحیت رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: فرصت کمی به آقای صحرایی برای ارائه برنامه‌ها داده شد و ایشان امکان دفاع از برنامه‌های خود را نداشتند، اما در همین فرصت کم دریافتیم معدل ایشان نسبت به معدل وزرای معرفی شده پیش از ایشان در دولت بالاتر است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر آموزش و پرورش باید وزیری شجاع، با استعداد و توانمندی در استفاده از ظرفیت‌های ذاتی آموزش و پرورش باشد که بتواند حقوق دانش‌آموزان و معلمان را در کنار هم ببیند و از آن استفاده کند و آقای صحرایی نمره بالایی نسبت به سایر وزرای کابینه دریافت می‌کند.

او ادامه داد: کسی که از روستا و مدرسه عشایری شروع کرده و قومیت، زبان و گرایش برایش تفاوتی ندارد و بیانیه شب گذشته انجمن اسلامی معلمان که یک تشکل اصلاح طلب است و نسبت‌های ناروایی که به ایشان دادند برایمان مشخص کرد که یک تشکیلی که فاصله با امام (ره) و انقلاب دارد، چگونه در مورد ایشان اظهارنظر منفی می‌کند، چرا که ایشان در دوران مسئولیتشان با جریان‌های مختلف همواره در راه انقلاب و امام ایستادگی کردند و از اصول کوتاه نیامدند و اهل زد و بند نبودند.

روح‌الامینی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: توجه به این سند متعالی در برنامه‌های ایشان یک نکته مثبت است که در همین مدت کوتاه سرپرستی آموزش و پرورش نیز نشان دادند که بسیاری از کار‌های بر زمین مانده را انجام داده‌اند و نشان دادند پیگیری خوبی نسبت به حقوق معلمان دارند و با کسی در پی حقوق آن‌ها تعارفی ندارند و با بالادستی بر سر حقوق معلمان مماشات نمی‌کنند. همچنین توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان از رئوس برنامه‌های ایشان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به انتظارات خود از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افزود: انتظار داریم شایسته سالاری و تغییرات در تیم مدیریت را مورد توجه قرار دهند، چرا که وزیر آموزش و پرورش قبلی را تیم ضعیف مدیریتی دچار مشکل کرد، همچنین با توجه به اینکه در آستانه تدوین برنامه هفتم هستیم، فرصت تدوین برنامه با تغییر وزیر آموزش و پرورش را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در این مسیر تحولات خوبی شکل بگیرد چرا که یکی از سرفصل‌های مهم برنامه موضوع آموزش و پرورش است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: سهم آموزش و پرورش از درآمد‌های مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده یکی از موضوعاتی است که می‌توان به اقتصاد آموزش و پرورش کمک کند، همچنین تقویت اقتصاد آموزش و پرورش و برچیده شدن مافیای کنکور و کوتاه شدن دست پولدار‌ها از آموزش و پرورش و تدوین نظام رفاهی برای معلمان و تبدیل به احسن کردن و مولدسازی املاک آموزش و پرورش به نفع معلمان و همچنین اصلاح شرایط صندوق ذخیره فرهنگیان و توجه به مطالبات جدی بدنه آموزش و پرورش از مطالبات مهم ما از وزیر پیشنهادی است.

*صحرایی استاندارد‌های لازم برای وزارت آموزش و پرورش را دارد
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی شناخت خوبی از فضای آموزش و پرورش دارد، گفت: آقای صحرایی استاندارد‌های لازم برای تصدی در این وزارتخانه را دارا است.

سیدمحسن دهنوی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۹ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی، گفت: شناخت آقای صحرایی از فضای آموزش و پرورش خوب است؛ ایشان از معلمی در مناطق کوچک و محروم شروع کرده و تا بالاترین سطوح مسئولیت پیش رفته است بنابراین شناخت و تجربه ایشان از فضا خوب است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم، افزود: جوان بودن ایشان امتیازی است که در کنار تجربه بالای وی می‌تواند کمک بسیاری به وزارت آموزش و پرورش داشته باشد.

او با اشاره به جلساتی که در روز‌های گذشته با حضور وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس برگزار شده، یادآور شد: راهکار‌هایی که آقای صحرایی برای حل مسائل آموزش و پرورش مطرح می‌کرد، خوب است و می‌تواند به رفع مشکلات متعددی که این وزارتخانه با آن روبه‌رو است کمک کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مشکلات متعدد آموزش و پرورش برای یک یا دو ماه اخیر نیست بلکه این وزارتخانه به دلیل عدم ثبات در مدیریت، عدم توجه کافی دولت‌ها به آن، کم توجهی به معیشت معلمان و ... با مشکلات متعدد روبه رو شده است.

دهنوی با بیان اینکه حال آموزش و پرورش، جامعه دانش آموزش به ویژه تربیت، پرورش و مسائل فرهنگی مربوط به این وزارتخانه خوب نیست، به صحبت‌های خضریان نماینده تهران اشاره کرد و گفت: آقای خضریان برادر خوبم بیان کردند که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درگیر رایزنی بوده است، بنده به عنوان هیات رئیسه مجلس بیان می‌کنم که تا پیش از معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش من یک بار نیز ایشان را در مجلس ندیدم بنابراین باید بگویم که در انتقادات خود از ریل انصاف خارج نشویم البته برادر عزیزم را آدم منصفی می‌دانم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود موضوعی درباره برکناری یک جانباز را بیان کردند که باید بگویم در جلسه روز گذشته یکی از حاضران به آقای صحرایی گفت آیا شما فرزند شهید هستید؟ ایشان نیز پاسخ داد فرزند شهید بودن افتخار است، اما پدرم بیش از ۸ سال در منطقه جنگی بود و جانباز شیمیایی ۳۵ درصد بود، بنابراین باید گفت این که مطرح شود آقای صحرایی به دلیل برکناری یک جانباز با جبهه و فرهنگ جنگ زاویه دارد شاید روا نباشد، زیرا وی فردی است که پدرش سابقه جنگ و جبهه دارد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش مسئول تربیت نسل آینده است خطاب به وزیر پیشنهادی، گفت: باید مشکلات وزارت آموزش و پرورش به ویژه مشکلات معیشتی معلمان و توجه به حوزه‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشی را رفع کنیم که در این زمینه ما نیز به شما کمک خواهیم کرد.

او با بیان اینکه سوم خرداد خدمت مقام معظم رهبری بودیم، یادآور شد: مقام معظم رهبری مجلس را به انقلابی بودن مفتخر کردند، همچنین ایشان توصیه کردند در حوزه وزیری که به مجلس معرفی می‌شود از سخت گیری‌های غیرلازم پرهیز شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش وزارتخانه مهمی است و اگر یک روز نیز وزیر نداشته باشد به معلمان و دانش آموزان ضربه خواهد زد البته ما از استاندارد‌های خود کوتاه نمی‌آییم، اما باید بگویم که آقای صحرایی نیز استاندارد‌های لازم را دارند.

دهنوی خطاب به مخبر معاون اول رئیس جمهور، گفت: باید در مسائل بودجه‌ای و پشتیبانی از وزارت آموزش و پرورش حمایت کنیم.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
اعلام نتایج رسمی انتخابات مجلس title
نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چند حوزه انتخابیه به صورت رسمی اعلام شد.
فیلم کامل مبارزه امیر علی‌اکبری برابر آرجالان بولار هندی-کانادایی title
رویداد یکصد و شصت و ششم سازمان وان چمپیونشیپ، امروز در استادیوم "لوسیل" برگزار شد و امیر علی‌اکبری در ششمین مبارزه خود در این سازمان در مقابل آرجالان بولار فایتر هندی - کانادایی به دلیل کارت قرمز و دیسکاله به پیروزی دست یافت.
ایجاد فرصت مخاطب ۲۴ برای تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس title
مخاطب ۲۴ با هدف ایجاد بستر مناسب برای «انتخاب اصلح» و آشنایی مردم با داوطلبان انتخابات‌های دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نظرات، دیدگاه‌ها و برنامه‌های آنها، آمادگی خود را برای میزبانی از شخصیت‌ها، گروه‌ها و احزاب سیاسی فعال در انتخابات و انعکاس دیدگاه‌های آنان اعلام می‌کند.
برگزیده
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.
حال قهرمان سنگین وزن اردبیلی چطوره؟ title
قهرمان سابق وزنه‌برداری جهان و المپیک هفته جاری از بیمارستان مرخص می‌شود و بیماری دیابت او تحت کنترل است.