به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون؛ محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه بررسی و رونمایی ابتدایی برخی سامانههای بانک اظهار داشت: رسیدگی بموقع به سفارشهای مشتریان، مدیریت موثر ارتباط با مشتریان و افزایش رضایت ذینفعان و جامعه هدف ایجاب میکند تمامی پیشینه ارتباطی بانک با مراجعین و مشتریان در سامانهها ثبت باشد و هر گونه برنامه بانک در حوزه مشتریان مبتنی بر سامانههای جامع به پیش رود.
وی افزود: بانکداری به واسطه جامعه هدف گسترده و تنوع سفارشها و اهمیت ارتباط موثر با جامعه هدف، از جمله حوزههای پیشرو در بکارگیری فناوریهای نوین بوده است و تصمیم گیری، تصمیم سازی و برنامه ریزی و تقویت فرآیندهای بانکی به واسطه تحلیل جامع کلان دادهها امکان پذیر میگردد.
شیخ حسینی تصریح کرد: سامانههای الکترونیک نیازمند یکپارچگی و پیوستگی و همخوانی با سامانه جامع بانکداری هستند و سامانهها به صورت جزیرهای هیچ گونه کارآیی ماندگار و قابل اتکایی ندارند.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون درباره سامانه مدیریت مبتنی بر ارزش گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی به عنوان دو نهاد بالادستی که الزامات حرفهای بانکی در کشور را تنظیم و ابلاغ مینمایند این تاکید را داشته اند که تخصیص اعتبار در سطح خرد و کلان بانکی باید مبتنی بر رعایت قواعد مدیریت ریسک باشد.
وی ادامه داد: مدیران ارشد و میانی بانک نیازمند تصویری روشن از وضعیت کنونی، پیشین و محتمل از نحوه پرداخت تسهیللات در بخشهای مختلف اقتصادی و ریسکهای متضمن آن هستند و همواره بانک باید در وضعیت قابل قبولی از مدیریت ریسک قرار داشته باشد.
شیخ حسینی گفت: بانک توسعه تعاون در ضمن رعایت الزامات مرتبط با تسهیلات تکلیفی به دنبال این وضعیت بوده است تا حضور بانک در بازارهای مختلف و ارتباط با کارآفرینان و تعاونگران را در محدوده مناسبی از وقوع ریسکهای متنوع مدیریت نماید و ریسکهای محتمل را با تعاونگران، مشتریان و کارآفرینان در میان گذاشته و مراقبتها و دقت نظرات را در حوزههای مختلف اعمال مینماید.
این مقام بانکی تاکید کرد: سامانه مدیریت مبتنی بر ارزش تا حد زیادی نیازمندیهای مدیریت بانک در حوزههای تصمیم گیری مبتنی بر مدیریت ریسک تامین مینماید و رونمایی ابتدایی این سامانه صورت پذیرفته و مراحل تکمیلی نیز نیازمند همکاری و هماهنگی واحدهای مرتبط ستادی و اجرایی بانک است.
سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: در حین راه اندازی و بکارگیری سامانهها باید دقت شود تا بروزرسانی و استمرار آن میتواند به تاثیرات مثبت سامانه در عملکرد بانک اضافه نماید.
وی در رابطه با سامانه جامع حقوقی بانک گفت: تلاش زیادی درایجاد سامانه حقوقی بانک انجام شده و رونمایی ابتدایی سامانه حقوقی بیانگر جنبههای مثبت این سامانه و تاثیر آن در راستای مدیریت بهینه مسائل حقوقی بانک است.
محمد جعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: کمیته ریسک بانک توسعه تعاون برگرفته از الزامات نهادهای بالادستی تصمیم به راه اندازی سامانه مدیریت مبتنی بر ارزش نموده و تلاش میشود سامانه به گونهای راه اندازی شود تا داشبورد اطلاعاتی مهم مدیریتی برای مدیران ارشد بانک ایجاد نماید.
وی افزود: این سامانه میتواند در یکپارچه سازی و همخوانی آمارهای عمومی و تخصصی بانک نیز تاثیر مهمی داشته باشد و میتواند اقدامات واحدهای تخصصی بانک را همسو و هم اثر نماید.
در این جلسه محمد ذوالفقاری معاون مدیرعامل در امور مالی و پشتیبانی و سرپرست معاونت حقوقی و نظارت، حسن شریفی معاون مدیرعامل در امور عملیات بانکی، شهرام بخشا سرپرست معاونت مدیرعامل در امور برنامه ریزی و فناوری اطلاعات، احمد محمدی مدیر امور اعتباری، صیاد رحمان پور مدیر امور استانها و شعب، علی یکتا مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات، سید امیرحسین موسوی سرپرست مدیریت امور حقوقی، امید سلیمانی سرپرست شرکت سمات، حسین سرین رئیس اداره کل پژوهش، سعید موسوی مجد سرپرست اداره کل زیرساخت، امیر میرشفیعی رئیس اداره کل برنامه ریزی و مدیریت عملکرد، حمید فلاحتی سرپرست اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات، حامد دانشجو سرپرست اداره کل دعاوی، میثم رجبی وندچالی معاون پیگیری و نظارت برعملکرد استانهای منطقه یک حضور داشتند.