کد خبر: ۱۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
فرمانده انتظامی استان مرکزی در اولین همایش تجلیل از طلایه داران عفاف و حجاب که با حضور بیش از ۵۰۰ نفر بانوان فعال این عرصه برگزار شد گفت: ترویج الگو‌های اسلامی در پوشش زنان جامعه در راستای تقویت بنیه اعتقادی و دینی برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب امری ضروری و لازم است.

ترویج الگو‌های اسلامی برای توسعه فرهنگ عفاف امری ضروری است

مخاطب24:سردار هادی رفیعی کیا در حاشیه اولین همایش تجلیل از طلایه داران عفاف و حجاب در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغیه‌های قوه قضائیه، وزارت کشور و دستورالعمل مأموریت فراجا در مواجهه با کشف حجاب به تشریح اقدامات پلیس استان در این حوزه پرداخت و اظهار کرد: اجرای طرح ناظر در راستای برخورد با کشف حجاب در خودرو، اماکن عمومی، معابر و فضا‌های عمومی و فضای مجازی در دستور کار پلیس است و برابر قانون با هرگونه هنجار شکنی در جامعه برخورد خواهد شد.

 



وی با تأکید بر استفاده از خرد جمعی و جامعه نخبگان و مطالبه گری از دستگاه‌های مرتبط و مسئول سازی در زمینه عفاف و حجاب گفت: رعایت ۴ اصل هوشمندی در فرایندها، اثر بخشی اقدامات، همکاری و تعامل و ابتکار و خلاقیت در اجرای تدابیر حوزه عفاف و حجاب باید در دستور کار همگان باشد و کلیه دستگاه‌ها و ارگان‌ها باید برابر قانون و شرح وظایف محوله در جهت ترویج فرهنگ غنی عفاف و حجاب تلاش کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تقدیر از بانوان حاضر در همایش که در حفظ و صیانت از دستور قرآنی و قانون الهی و پیروی از سیره حضرت فاطمه زهرا (س) کوشا بوده اند افزود: در این همایش از تعدادی از بانوان فعال و طلایه داران عفاف و حجاب تجلیل خواهد شد.

نقش فراجا در رفع نواقص لایحه عفاف و حجاب، اساسی و راهگشاست

مهاجرانی مسئول کارگروه زینت عفیفانه دفتر امور بانوان استانداری نیز با قدردانی از اقدامات و تلاش‌های جهادی پلیس در اجرای طرح عفاف و حجاب بیان داشت: حجاب یکی از واجبات عقلی و اجتماعی است و همه ما به جهت رعایت احترام به دیگران ملزم به رعایت عفاف در جامعه هستیم و حمایت از فراجا در اجرای طرح عفاف و حجاب یک واجب شرعی و ارزش اجتماعی است و تعامل و مشارکت نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی با فراجا درانجام هرچه بهتر این مهم، یک تکلیف همگانی است.

وی با اشاره به ابعاد مختلف لایحه عفاف و حجاب که از سوی دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است خاطرنشان کرد: از آنجا که پلیس با گروه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و آموزشی در ارتباط و تعامل مستقیم است و با اجرای طرح‌های مختلف پلیسی، کوله باری از تجربیات مختلف را کسب کرده است، بی تردید نقش فراجا در رفع نواقص لایحه عفاف و حجاب نقشی اساسی و راهگشا است و باید از تمامی نظرات کارشناسان پلیس در این زمینه استفاده شود.

مسئول کارگروه زینت عفیفانه دفتر امور بانوان استانداری مرکزی در پایان با تأکید بر تقویت اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب افزود: رعایت عفاف و حجاب از جمله مطالبات آحاد مردم است و از آنجا که دشمنان قسم خورده نظام با استفاده از حداکثر ظرفیت‌های خود مشغول برنامه ریزی برای انحراف جوانان و تضعیف انقلاب اسلامی هستند، بنابراین با وجود چنین شرایطی، همگان باید هوشیار باشیم و با بسیج افکار همگانی و اجماع عمومی، تمام تلاش خود را در ارتقاء روز افزون امنیت اجتماعی شهروندان و خنثی سازی نقشه‌های شوم دشمنان به کار گیریم.

منبع:فارس

 
برچسب ها: عفاف و حجاب
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان می‌شود title
همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی (۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به صورت رایگان است.
نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟ title
محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت نخستین امپراتور روم خبر داده‌اند، آن‌ها ویلایی را شناسایی کرده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی‌که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، نخستین امپراتور روم همخوانی دارد.
تیپ جالب مجری و گوینده در کنسرت مصطفی راغب title
استایل المیرا شریفی‌مقدم با مانتو مجلسی در کنسرت مصطفی راغب پربازدید شده است.
بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام title
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت زنی که برای تبلیغات سالن زیبایی‌اش اقدام به سوءاستفاده از یک دختربچه و معرفی او به عنوان یک نوعروس کرده بود خبر داد و به خانواده‌ها هشدار داد که اجازه چنین برخورد‌های سودجویانه‌ای را که ممکن است آینده فرزندانشان را تحت الشعاع قرار دهند، ندهند.
مشتی که به مرگ انجامید! title
روز یکشنبه دو پسر دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با هم درگیر شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد.
در این قبرستان جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟ title
قبرستان سفید چاه که به «قبرستان سپید» نیز شهرت دارد، از جا‌های دیدنی بهشهر به شمار می‌آید.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.