کد خبر: ۱۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص‌های بازار سهام ریزش کردند.

پیش بینی بورس امروز ۷ خرداد ۱۴۰۲

پیش بینی بورس - مخاطب24:برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه ۷ خرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل ۳۴ هزار و ۷۱۵ واحد ریزش کرد و شاخص کل هم‌وزن ۱۲ هزار و ۹۱ واحد افت کرد. همچنین شاخص کل فرابورس ۴۵۱ واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس افت ۲ هزار و ۴۵۰ واحدی داشت.

 


در پایان معاملات روز شنبه، ۱۸۰ نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۴۹۲ نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، ۲۷ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۷۳ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت
روز یکشنبه در بورس شرکت داروسازی امین (دامین)، شرکت سیمان ارومیه (ساروم) و شرکت پلاسکو کار (پلاسک) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان (زگلدشت)، شرکت مبین وان کیش (اوان) و شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت
در بورس نماد‌های خنصیر (شرکت مهندسی نصیر ماشین)، دکوثر (شرکت داروسازی کوثر) و ثشاهد (شرکت سرمایه گذاری شاهد) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر)، شرکت عمران و توسعه شاهد (ثعمرا) و شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار
در معاملات شنبه، ۸۸ نماد صف خرید داشتند و ۱۳۷ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۳۰ درصدی نسبت به روز قبل به ۷۸۲ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۷۷ درصدی به ۵۲۰ میلیارد تومان رسید.

 


پیش بینی بورس امروز
در معاملات دیروز بورس تهران شاخص‌های بورس تهران ریزش کردند. تعداد نماد‌های قرمزپوش بازار نیز بیشتر بود و ۷۳ درصد نماد‌ها ریزش قیمت داشتند.

نماد‌های فولاد، فملی، کگل، شپنا، ومعادن و شبندر بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. در مقابل میدکو، حکشتی و کنور بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

دیروز سرانه خرید حقیقی کمتر از سرانه فروش بود. سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی ۳۱ میلیون تومان و سرانه فروش ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

همچنین هزار و ۲۰۴ میلیارد تومان از بازار خارج شد که نسبت به روز چهارشنبه ۱۰ برابر بیشتر شده است. نماد‌های پالایشی شپنا و شتران بیشترین خروج سرمایه را داشتند و نماد‌های شستا، فولاد و وکغدیر در رتبه‌های بعدی بودند.

برخی از ناظران علت خروج پول را عرضه اولیه دانستند، اما برخی نیز معتقدند پول حقیقی با هدف ورود به بازار خودرو خارج شده است. به نظر می‌رسد خروج پول به هر علتی که رخ داده، توان پایین کشیدن قیمت‌ها را دارد و اگر تداوم داشته باشد می‌توان در انتظار افت بییشتر شاخص‌ها بود.

 
برچسب ها: پیش بینی بورس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ازدواج یک بازیگر و مجری ایرانی! title
شیدا خلیق بازیگر مشهور ایرانی عکس‌هایی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و خبر ازدواجش را داد.
علت فوت دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز چه بود؟ title
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص فوت یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: فعلاً این موضوع در دست پیگیری است و جزئیات بیشتر آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری زری خوشکام title
زهرا خوشکام، ملقب به زری خوشکام صبح امروز در سن ۷۷ سالگی دارفانی را وداع کرد
شیطان پرستان تهران دستگیر شدند! title
یک تیم شیطان پرستی در تهران متلاشی شد.
نوشیدنی که برای کودکان مفید نیست! title
در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد
اطلاعیه زندان اصفهان درباره توماج صالحی title
اداره کل زندان اصفهان درباره عدم دسترسی توماج صالحی به تلفن اطلاعیه صادر کرد.
زری خوشکام درگذشت title
زهرا خوشکام بازیگر قدیمی سینما و همسر علی حاتمی از دنیا رفت.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.