به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش: این سامانه به منظور دستیابی به اهداف و سیاستهای سازمان در حوزه گردشگری، حذف کمسیونهای غیر متعارف، ایجاد تعادل در فروش، توسعه خدمات، رونق اقتصادی و ایجاد امکان فروش برای تمامی فعالان خدمات گردشگری و رضایت گردشگران ایجاد شد.
بر اساس این گزارش یکپارچه سازی فروش و نظارت بر عملکرد دفاتر و شرکتهای خدمات مسافری و گردشگری، ساماندهی و تسهیل در روند استفاده بهینه از خدمات همچنین به حداقل رساندن ریسک مصرف کنندگان، صرفه جویی دروقت و استفاده از منابع مورد اعتماد از دیگر اهداف ایجاد این سامانه میباشد.
از مزایای ایجاد سامانه فروش و نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری میتوان، ارتقا کیفیت خدمات دهی به گردشگران، معرفی خدمات در سطوح وسیعتر با امکان اشتراک گذاری در شبکههای مجازی، افزایش رقابت بین صاحبان کالا و خدمات، کاهش قیمت و افزایش کیفیت، حذف واسطهها و سورجویان غیر قانونی را نام برد.
تسهیل در مدیریت و برنامه ریزی سفر، بهره مندی از دیدگاه دیگر گردشگران، شفاف سازی در ارائه خدمات، دسترسی تمام وقت به اطلاعات گردشگری و کنترل و نظارت بر قیمت خدمات گردشگری از اهم مزایای ایجاد سامانه جامع فروش خدمات گردشگری کیش عنوان شده است.