کد خبر: ۱۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
مغز متفکر ولادیمیر پتکوویچ، سرمربی مشهور سوییسی، گزینه مدنظر امیر قلعه‌نویی برای حضور روی نیمکت تیم ملی ایران است.

آنتونیو مانیکونه ستاره جدید تیم قلعه‌نویی!

مخاطب24: اردوی جدید تیم ملی فوتبال ایران بعد از بازی‌های جام حذفی به منظور حضور در تورنمنت کافا آغاز خواهد شد و در این بین همه منتظرند تا با دستیار خارجی امیر قلعه‌نویی در کادر فنی تیم ملی آشنا شوند. موضوعی که دیروز با صحبت‌های سرمربی تیم ملی هم وارد فاز جدیدی شده و کنجکاوی در خصوص اطلاع از نام این چهره به بیشترین میزان خود رسیده است.

 


همان طور که پیشتر نیز در خبری به اتفاق نظر سرمربی تیم ملی و مدیران فدراسیون روی یک مربی ایتالیایی اشاره شده بود، حالا خبرنگار ورزش سه کسب اطلاع کرده که گزینه مدنظر قلعه‌نویی که از حصول توافقات نسبی با مدیر برنامه او در قطر نیز خبر داده، کسی نیست جز آنتونیو مانیکونه!

بازیکن سابق اینترمیلان در دهه نود میلادی که سابقه بازی در لباس تیم ملی ایتالیا را هم در کارنامه دارد، در دوره مربیگری بیشتر به عنوان مغز متفکر ولادیمیر پتکوویچ، سرمربی مشهور سوییسی، شناخته می‌شود.

این ایتالیایی ۵۶ ساله که کار خود به عنوان مربی را با دستیاری در تیم جوانان اینتر زیر نظر فلایو په‌آ آغاز کرده بود، در سال ۲۰۰۸ به عنوان دستیار ولادیمیر پتکوویچ در تیم زیر نوزده سال اینتر مشغول به کار شد و تا پایان تابستان ۲۰۱۲ در این تیم حضور داشت.

پس از آن به همراه پتکوویچ به لاتزیو رفت و تا ژانویه ۲۰۱۴ در این تیم حضور داشت تا اینکه نوبت به دوران حضور طولانی‌مدت در بخش ملی رسید. با حضور پتکوویچ در تیم ملی سوییس به عنوان جانشین اوتمار هیتسفلد، مانیکونه هم به عنوان دستیار اول روی نیمکت این تیم نشست و در این مدت حضور در یورو ۲۰۱۶ فرانسه، جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و یورو ۲۰۲۰ را تجربه کرد تا در نهایت پس از قطع همکاری پتکوویچ با فدراسیون فوتبال سوییس، او نیز از این تیم ملی جدا شود.

پس از جدایی از تیم ملی سوییس، مربی ایتالیایی نیم فصل در فوتبال فرانسه مشغول به کار شد و به عنوان دستیار، این بار پتکوویچ را در تیم فوتبال بوردو همراهی کرد و از فوریه ۲۰۲۲ به این سو، این سرمربی ترجیح داده منتظر پیشنهاداتی جدید باشد.

 

 


با این حساب در صورت توافق نهایی به زودی شاهد حضور آنتونیو مانیکونه روی نیمکت تیم ملی ایران به عنوان دستیار امیر قلعه‌نویی خواهیم بود. مربی‌ای که فاکتور‌های مدنظر سرمربی که در راس آن تجربه حضور در جام جهانی است را هم دارد. نکته اینکه مانیکونه در بیشتر مدت زمان حضور در کنار پتکوویچ با همان سیستم ۴۲۳۱ کار کرده که در سال‌های اخیر هم تیم ملی ایران با آن میدان رفته و قلعه نویی هم نسبت به استفاده از این سیستم در بازی‌های دوستانه برابر روسیه و کنیا روی خوش نشان داده است.

برچسب ها: امیر قلعه‌نویی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
محمد صادقی از ایران خارج شد title
محمد صادقی، بازیگری که با رای دادگاه به‌جرم تشویق برای برهم‌زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده بود، از ایران خارج شد.
یک عکس نوشته متفاوت از دیدار کارگران با رهبری title
تصاویری از دیدار کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب را مشاهده می کنید.
رای توماج صالحی صادر شده، اما هنوز به ما ابلاغ نشده است title
وکیل توماج صالحی گفت: رای صادر شده، اما هیچ اطلاعی از جزئیات حکم صادره نداریم و منتظر ابلاغ حکم هستیم تا اطلاع‌رسانی صورت گیرد.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.