کد خبر: ۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷
روستای دربند لرستان دهستانی بزرگ وسرسبز و بسیار زیبا در جلگه شمالی اشتران‌کوه در شهرستان ازنا در استان لرستان است که به خاطر وجود ایستگاه راه‌آهن در آن از این روستا بنام «ایستگاه دربند» هم یاد می‌کنند

روستای دربند لرستان دهستانی بزرگ وسرسبز و بسیار زیبا در جلگه شمالی اشتران‌کوه در شهرستان ازنا در استان لرستان است که به خاطر وجود ایستگاه راه‌آهن در آن از این روستا بنام «ایستگاه دربند» هم یاد می‌کنند. از چشم‌انداز کوه اشتران کوه این روستا دیده می‌شود.

روستای دربند که در ۱۵ کیلومتری شهر ازنا واقع شده است، با طبیعت مسحورکننده‌اش چشمان هر بیننده‌ای را به سوی خود می‌کشاند. رودی خروشان از کوه‌های اشترانکوه سرچشمه می‌گیرد و با عبور از میان روستا طراوت و سرسبزی را با خود به ارمغان می‌آورد. نسیمی خنک از کوه‌ها وزیدن می‌گیرد و گیسوانِ سبز و زرد مزارع گندم را به رقص وا می‌دارد. عجیب دیدنی است رقصِ طبیعت.

رودخانه‌ای که ازین روستا می‌گذرد بسیار پرآب و زلال و دارای آبی گواراست. این رود خروشان از کوه‌های اشترانکوه سرچشمه می‌گیرد و با عبور از میان روستا طراوت و سرسبزی را با خود به ارمغان می‌آورد. رودی که اهالی روستای دربند و بعضی از مردم آن را به اسم چهل‌چشمه می‌شناسد. از طبیعت زیبای این روستا می‌توان به درخت‌های بیدستان اشاره کرد.

شهروندخبرنگار ما عکس‌هایی از روستای دربند لرستان را ارسال کرده است که مشاهده خواهید کرد.

عکاسی گردشگری، عکس از جاذبه‌های گردشگری

روستای دربند لرستان، عکاسی گردشگری
ارسال نظرا‌ت
پربازدیدها