کد خبر: ۱۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور عنوان کرد:

برای تامین ریل پروژه ها، صرفاً روی ذوب آهن اصفهان حساب می‌کنیم

ذوب آهن اصفهان به عنوان تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا، از ابتدای سال جاری تاکنون به موازات تولید سایر محصولات، حدود ۵ هزار و پانصد تن انواع ریل تولید کرده و حدود ۳۰ هزار تن ریل نیز سفارش گرفته است و تولید ۱۰۰ هزار تنی ریل را نیز تا پایان سال جاری در برنامه کارخانه قرار داده است. محصول ارزش افزایی که از اوایل مردادماه سال جاری، افزایش تولید ۳۰ درصدی آن به ثمر می‌نشیند و همچنین ۶۰ هزار تن از آن نیز در محور‌های ریلی اقصی نقاط کشور نصب شده است.
برای تامین ریل پروژه ها، صرفاً روی ذوب آهن اصفهان حساب می‌کنیم

برای تامین ریل پروژه ها، صرفاً روی ذوب آهن اصفهان حساب می‌کنیم

به گزارش مخاطب24 به نقل از شرکت ذوب آهن اصفهان: عباس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در گفتگو با خبرنگار ما از اهمیت تولید مستمر ریل در ذوب آهن اصفهان و نقش این محصول استراتژیک در توسعه پروژه‌های ریلی کشور سخن گفته است که در ادامه می‌خوانید.

عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: تولید ریل در ذوب آهن اصفهان یک ظرفیت استراتژیک است و برای تحقق این مهم، تلاش‌های شبانه روزی بسیار زیادی انجام گرفته است و بنابراین شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، همواره این خودکفایی بزرگ را حفظ نموده و در راستای رشد تولید آن همراهی لازم را دارد.

وی افزود: بیش از ۳ هزار کیلومتر در شبکه ریلی کشور، راه آهن داریم و خط ریلی رشت -آستارا، تنها ۱۶۰ کیلومتر از کل این ۳ هزار کیلومتر است.

همدلی و هم افزایی در راستای رشد تولید ریل

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور تصریح کرد: جلسات و برنامه ریزی‌های بسیار خوبی با حضور مهندس کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان برگزار شد و جلسه‌ای نیز اخیراً در نهاد ریاست جمهوری داشتیم که مقرر گردید پرداخت‌ها از سوی راه آهن جمهوری اسلامی شتاب بیشتری بگیرد و در آن سو نیز رشد تولید ریل در ذوب آهن اصفهان محقق گردد.

توسعه خطوط ریلی در کشور با تولید ریل در ذوب آهن اصفهان پیوند جدایی ناپذیر دارد

این مقام مسئول با اشاره به اینکه توسعه خطوط ریلی در کشور با تولید ریل در ذوب آهن اصفهان پیوند جدایی ناپذیر دارد، ادامه داد: شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، همواره تولید ریل ملی را ارج می‌نهد و برای استمرار این جریان خودکفایی در تولید، هرگونه همکاری و همراهی لازم را خواهد داشت.

خطیبی بیان کرد: برای تامین ریل مورد نیاز پروژه ها، صرفاً روی ذوب آهن اصفهان حساب می‌کنیم تا این محصول ماندگار در خدمت رفاه و آسایش ایرانیان قرار بگیرد و سپس با صادرات آن ارزآوری برای کشور محقق گردد.

تولید ریل و افتتاح پروژه‌های ریلی به موازات یکدیگر پیش می‌روند

وی خاطرنشان کرد: راه آهن تبریز- بستان آباد به پایان رسیده است و انشاا... به زودی افتتاح می‌شود. در راه آهن رشت-کاسپین نیز یک محموله ۵۰۰ تنی ریل را طی چند روز آینده از ذوب آهن اصفهان دریافت می‌کنیم و باقی مانده آن که حدود ۳ هزار تن است، انشاا... به زودی تامین می‌گردد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور اضافه کرد: در پروژه‌های راه آهن همدان – سنندج نیز به طول ۱۵۱ کیلومتر و پیشرفت ۹۲ درصدی، راه آهن میانه- اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر و پیشرفت ۸۸ درصدی نیز از ریل ذوب آهن اصفهان استفاده شده است که این پروژه ها، برنامه توسعه ریلی است که به زودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرند. همچنین در پروژه چابهار- زاهدان، محدوده خاش، ایرانشهر به طول ۱۵۰ کیلومتر نیز به ریل نیاز داریم.

وی بیان کرد: روسازی پروژه ریلی مبارکه- شهرکرد به طول ۹۰ کیلومتر نیز پس تامین اعتبار مورد نیاز کلید زده می‌شود و طبیعتاً برای آن هم به ریل نیاز داریم.

خطیبی در پاسخ به این سوال که گشوده شدن روابط بین المللی چه تاثیری بر صادرات محصول ریل دارد نیز چنین گفت: صادرات خدمات فنی و مهندسی در عرصه توسعه ریلی در کشور‌های همسایه و یا در کشور‌هایی که هدف این تعاملات باشند برای سازندگان خطوط ریلی اهمیت بالایی دارد، زیرا آن‌ها با دسترسی آسان‌تر و هزینه کمتر این محصول استراتژیک را دریافت می‌کنند و همچنین ارزآوری بسیار بالایی از این مسیر برای کشور رقم می‌خورد.

برچسب ها: ذوب آهن اصفهان
آخرین اخبار
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
دلیل اصلی طوفان‌های غباری در ایران مشخص شد! دلیل اصلی طوفان‌های غباری در ایران مشخص شد!
یک کارشناس محیط زیست گفت: یکی از دلایل اصلی افزایش طوفان‌های غباری در ایران، خشک شدن تالاب‌هاست.
طارمی به کدام تیم امارات نه گفت؟ طارمی به کدام تیم امارات نه گفت؟
مهدی طارمی با وجود پیشنهاد مالی بسیار خوب الوصل امارات به آن پاسخ منفی داده است.
دلایل انزوای نوجوانان مشخص شد! دلایل انزوای نوجوانان مشخص شد!
نوجوانان این روز‌ها بیشتر از همیشه در دنیای مجازی وقت می‌گذرانند؛ اما این حضور بی‌وقفه می‌تواند پیامد‌هایی نگران‌کننده داشته باشد. در پژوهشی تازه، ارتباط میان احساسات منفی نوجوانان و رفتار‌های پرخطر آنلاین بررسی شده است.
بخشی از کشفیات مهم بشر! بخشی از کشفیات مهم بشر!
کشف‌های بزرگی که شاید کمتر به آنها فکر کنیم، امروزه زندگی ما را ساده‌تر، ایمن‌تر و پرانرژی‌تر کرده‌اند. در این گزارش، با ۶ دستاورد مهم نوبلی آشنا می‌شویم که هر روز در پس‌زمینه زندگی ما حضور دارند و باعث پیشرفت بشر شده‌اند.
لاریجانی: در حال بررسی پیام واشنگتن درباره از سرگیری مذاکرات هستیم لاریجانی: در حال بررسی پیام واشنگتن درباره از سرگیری مذاکرات هستیم
مشاور رهبر معظم انقلاب گفت: در حال حاضر پیام‌هایی را بررسی می‌کنیم که از واشنگتن در مورد ازسرگیری مذاکرات دریافت کرده‌ایم.
حسین شریعتمداری: مکانیسم ماشه کاغذپاره است حسین شریعتمداری: مکانیسم ماشه کاغذپاره است
«وزارت محترم امور خارجه کشورمان با استناد به مستندات حقوقی، بی‌اعتباری برجام را برای مجامع بین‌المللی و مخصوصاً شورای امنیت سازمان ملل اعلام کند و به حریف اجازه ندهد مکانیسم ماشه را از متن این توافق که با خروج آمریکا به کاغذ پاره شبیه است، بیرون آورده و در اوج وقاحت (و البته بی‌تدبیری ما) با این تفنگ بی‌فشنگ جمهوری اسلامی ایران را تهدید هم بکند!»
ثبت جهانی دره خرم‌آباد ثبت جهانی دره خرم‌آباد
دره پیشاتاریخی خرم‌آباد یکی از کهن‌ترین زیستگاه‌های انسانی جهان واقع در زاگرس، جمعه بیستم تیرماه ۱۴۰۴ در چهل‌وهفتمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو به میزبانی پاریس، به‌عنوان بیست‌ونهمین اثر جهانی ایران به ثبت رسید که این رویداد نه تنها افتخاری تازه برای میراث فرهنگی کشور رقم زد بلکه افق‌های جدیدی برای توسعه گردشگری، اقتصادی و فرهنگی لرستان گشود.
صفحه خبر بالای تصاویر