کد خبر: ۱۸۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
شرکت تیک‌تاک علیه ممنوعیت استفاده از این اپلیکیشن ویدئویی چینی در مونتانا، از این ایالت آمریکایی شکایت کرد.

تیک‌تاک از مونتانا شکایت کرد

مخاطب24:تیک‌تاک می‌گوید این ممنوعیت که از اول ژانویه سال ۲۰۲۴ به اجرا در می‌آید، حقوق متمم اول این شرکت و کاربران را نقض می‌کند. در این شکایت که در دادگاه منطقه‌ای مونتانا تنظیم شده، همچنین استدلال شده است که این ممنوعیت در قانون فدرال پیش‌بینی شده است، زیرا در مسائل انحصاری مربوط به فدرال دخالت می‌کند و بند بازرگانی قانون اساسی آمریکا که اختیار ایالت‌ها برای وضع قانونی که بار سنگینی را بر تجارت بین ایالتی و خارجی تحمیل می‌کند را نقض می‌کند.

 

 



تیک‌تاک که متعلق به شرکت بایت دنس چین است و بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر آمریکایی دارد، با درخواست‌های فزاینده قانونگذاران آمریکایی و مقامات ایالتی برای ممنوعیت سراسری این اپلیکیشن به دلیل نگرانی‌ها نسبت به احتمال اعمال نفوذ دولت چین در این پلتفرم روبه‌رو شده است.

مونتانا ممکن است جریمه ۱۰ هزار دلار را برای هر بار نقض توسط تیک‌تاک و جریمه ۱۰ هزار دلار در روز را برای نقض این ممنوعیت وضع کند. این قانون جریمه برای افرادی که از تیک‌تاک استفاده می‌کنند را پیش بینی نکرده است. هنوز روشن نیست مونتانا چگونه ممنوعیت تیک‌تاک را به اجرا خواهد گذاشت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در سال ۲۰۲۰ تلاش کرد دانلود جدید اپلیکیشن‌های تیک تاک و وی‌چت تراکنش‌های مربوط به آن‌ها را ممنوع کند که به گفته این شرکت در آن زمان، به منزله ممنوعیت استفاده از این اپلیکیشن بود، اما احکام صادره از سوی دادگاه‌های آمریکایی، مانع اجرایی شدن این ممنوعیت شد.

مارک وارنر، رئیس کمیته اطلاعات سنا اعلام کرد احتمال اینکه دادگاه‌های فدرال، ممنوعیت مونتانا را باطل کنند، تصویب قانونی که او معرفی کرده تا به رئیس جمهور، اختیارات جدیدی برای ممنوعیت یا وضع محدودیت برای تیک‌تاک و سایر اپلیکیشن‌های خارجی دهد را ضروری‌تر می‌کند.

تیک‌تاک برآورد کرده است که صد‌ها هزار کاربر فعال در این ایالت دارد که مجموعا حدود ۱.۱ میلیون نفر جمعیت دارد. این شرکت در شکایت خود اعلام کرده است که داده‌های کاربران آمریکایی را با دولت چین به اشتراک نگذاشته و نخواهد گذاشت و تدابیر قابل‌توجهی را برای حمایت از حریم خصوصی و امنیت کاربران تیک‌تاک به کار بسته است.

 هفته گذشته پنج کاربر تیک‌تاک در مونتانا شکایتی را در دادگاه فدرال علیه ممنوعیت این اپلیکیشن توسط این ایالت تنظیم کردند. در شکایت تیک‌تاک از آستین نودسن، دادستان کل مونتانا نام برده شده که مسئول اجرای این قانون است.

 

 



دسترسی کامل اوراکل به کد و الگوریتم تیک‌تاک

در این بین، بلومبرگ گزارش کرد تیک‌تاک به زودی دسترسی کامل به کد منبع، الگوریتم و نظارت بر محتوا را در راستای رفع نگرانی‌هایی که پیرامون امنیت ملی آمریکا وجود دارد، به غول آمریکایی اوراکل خواهد داد.

تیک‌تاک در بیانیه‌ای اعلام کرد اوراکل درگاه‌های ورود و خروج داده را در فضای امنی که در سرور‌های خود برای میزبانی داده‌های کاربران آمریکایی تیک‌تاک ایجاد کرده است را کنترل خواهد کرد.

این اقدام بخشی از برنامه "پروژه تگزاس" تیک تاک برای ذخیره اطلاعات کاربران آمریکایی در داخل این کشور و فراهم کردن امکان بازبینی فناوری این شرکت توسط اوراکل به منظور ارزیابی ریسک‌های امنیتی است.

برچسب ها: آمریکا تیک‌تاک
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
واکنش مورینیو به رابطه مربی سپاهان و شیدا مقصودلو title
سردار آزمون در گفتگو با یکی از رسانه‌ها خاطره جالبی از مورینیو تعریف کرد.
شیدا مقصودلو کیست؟ title
در ادامه بیوگرافی شیدا مقصودلو، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و همسر خارجی اش ژوزه مورایس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید.
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران title
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند چهارنفره‌ای که به سرکردگی یک خواهر و برادر اقدام به قاپ‌زنی و سرقت موتورسیکلت در نقاط مختلف تهران کرده بودند، خبر داد.
بالاخره هر روز قهوه بخوریم یا نه؟ title
اگر شما یکی از افرادی هستید که هر روز قهوه می‌نوشید و به این فکر می‌کنید که این عادت چه بلایی سر بدن شما می‌آورد، به خواندن ادامه دهید تا در مورد این موضوع مهم بیشتر بدانید.
آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ title
هر یک از ما برای خواب به شکل و مدل خاص خود عادت داریم. آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ آیا دلایل علمی در این زمینه وجود دارد؟
حرارت تلفن همراه موجب ناباروری مردان می‌شود؟ title
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حرارت تلفن همراه موجب ناباروری در مردان می‌شود.
همه چیز درباره طلاق احسان وسولماز، زوج عاشق ماه عسل title
زن و شوهر عاشق برنامه ماه عسل احسان علیخانی هم بعد از ۱۵ سال طلاق گرفتند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.