کد خبر: ۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۱
کاظم جلالی در این ارتباط در صفحه اینستاگرام خود نوشت:« در ملاقاتی که با آقای مارگولوف معاون وزیر امور خارجه روسیه داشتم در خصوص ورود دانشجویان و تجار بحث و بررسی های گسترده ای را انجام دادم

صحبت های سفیر ایران در مسکو در خصوص ورود دانشجویان ایرانی به روسیهصحبت های سفیر ایران در مسکو در خصوص ورود دانشجویان ایرانی به روسیه،سفیر کشورمان در روسیه در خصوص واردات واکسن از روسیه توضیحاتی بیان کرد.کاظم جلالی در این ارتباط در صفحه اینستاگرام خود نوشت:« در ملاقاتی که با آقای مارگولوف معاون وزیر امور خارجه روسیه داشتم در خصوص ورود دانشجویان ایرانی به روسیه و ورود تجار ایرانی به روسیه بحث و بررسی های گسترده ای را انجام دادم.

تهران: شرایط بازگشت تجار و دانشجویان ایرانی به روسیه فراهم شود

در این بررسی ها ایشان گفتند که ما سه شاخصه داریم و ایران در این سه شاخصه نمی گنجد و ما هر روز این شاخصه ها را روزآمد می کنیم و زمانی که ایران این شاخصه ها را داشته باشد ما طبعا مسیر را باز می کنیم.در موضوع دانشجویان ایشان گفتند که برخی از دانشگاهها درباره تقاضای خودشان برای حضور دانشجویان با وزارت آموزش عالی روسیه رایزنی می نمایند و این وزارت خانه درخواست ها را به ستاد مبارزه با کرونا ارسال نمایند، در حال حاضر نیز رایزنی های فشرده ای را با دانشگاه های روسی در این باره انجام داده ایم و دانشجویان عزیز نیز می توانند این درخواست را از طریق دانشگاههای خودشان پیگیری نمایند.

در خصوص تجار ایشان به بنده توضیح دادند، به هر حال سفارت آنهایی که ضرورت دارد را یادداشت بدهد و ما به ستاد کرونا اعلام کنیم و در آنجا مورد بررسی قرار گیرد.

این را نیز من یادآور می شوم که بعضی می گویند چرا با وزارت خارجه مطرح می کنید، باید دانست در سیستم روسیه سفارتخانه ها برای هر کاری باید از طریق وزارت خارجه و با هماهنگی وزارت خارجه روسیه انجام شود.

در ادامه باید بگویم که این نشست، نشستی مهم و سازنده بود چون آقای مارگولوف از اعضای ستاد کرونا ی روسیه می باشند، ایشان به من این قول را دادند در اولین حضورشان در ستاد مبارزه با کرونا موضوع ورود هموطنان عزیزمان را مورد بررسی جدی قرار دهند.در موضوع واکسن نیز که با ایشان مطرح کردم ایشان اذعان داشتند که در روسیه کمبود تولید وجود دارد و به دلیل این کمبود در حال حاضر هیچ گونه ارسال واکسنی به هیچ کشوری صورت نمی پذیرد و پس از بهبود روند واکسیناسیون در کشور ایشان به تعهدات خود که با آن پایبند هستند متعهد خواهند بود.باید در نظر داشت که ما در حال انجام فرایند تولید مشترک با کشور روسیه هستیم و این فرایند گامی به جلو برای جمهوری اسلامی می باشد و در پایان نیز من از ایشان خواستم تا موضوعات مورد بحث را به آقای لاوروف در میان بگذارند در همین رابطه ایشان توضیح دادند که آقای لاوروف و آقای نخست وزیر و سایر ارگانهای مربوطه از تعهدات داده شده آگاهی کامل دارند و به زودی به تعهدات خودت عمل خواهند نمود.»

 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.