کد خبر: ۱۸۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
پوکر مهدی طارمی در استادیوم ۲۲ ژوئن فامالیسائو نام او را وارد کتاب تاریخ و آمار‌های ماندگار باشگاه پورتو کرده است.

 پادشاه ایرانی سکو‌های گلزنی پورتو را در هم شکست

مخاطب24:مهدی طارمی شب باشکوهی را برابر فامالیسائو سپری کرد و برای اولین بار در دوران ورزشی خود موفق به ثبت پوکر شد. چهار گلی که او وارد دروازه میزبان کرد، مهاجم ایرانی را در صدر جدول گلزنان قرار داد و او توانست از گونچالو راموس، ستاره پرتغالی بنفیکا عبور کرد.

 



روزنامه اوجوگو در شماره امروز به بررسی عملکرد مهدی طارمی و درخشش او با لباس پورتو پرداخته و در صفحه اول خود نوشته است: مهدی یک جایگاه تاریخی در پورتو دارد و تاکنون 79 بار با پیراهن آبی و سفید گلزنی کرده است. فقط ژاردل و جکسون مارتینز از این ایرانی بیشتر گلزنی کرده اند. او با عبور از هالک، سومین گلزن برتر خارجی تاریخ باشگاه شد.
در ادامه این روزنامه با تیتر "پادشاه ایرانی سکو را می شکند"، نوشت: پوکر در فامالیسائو این ایرانی را پشت سر جکسون و ژاردل قرار داد. مهاجم کلمبیایی آخرین نفری بود که در یک فصل، 30 گل به ثمر رساند و خود را به عنوان بهترین گلزن پرتغال معرفی کرد.

هیچکس جایگاه تاریخی مهدی طارمی در باشگاه پورتو را از او نمی گیرد. پس از پوکر در فامالیائو، این ایرانی با 79 گل از هالک پیشی گرفت و سومین گلزن برتر خارجی تاریخ باشگاه شد. همانطور که در اینفوگرافیک دیده می شود، جکسون مارتینز (92 گل) و ماریو ژاردل (168 گل) بالاتر از این ایرانی قرار دارند که هنوز از دسترس او دور هستند، به خصوص برزیلی که دوران باشکوهی را در جمع اژدهایان رقم زد.

در حال حاضر رسیدن به کلمبیایی هدفی کاملاً در دسترس طارمی است. او تا سال 2024 قرارداد دارد و همه سناریوها از جمله تمدید یا جدایی روی میز است، که البته بحث درباره این موضوع برای زمان دیگری است. در این فصل، هنوز 2 بازی برای طارمی باقی مانده است تا رکوردش را بهبود ببخشد که در حال حاضر با 30 گل زده، بهترین دوران حرفه ای خود را رقم زده است. در واقع، از زمان ورود مهدی به پرتغال در فصل 2019 – 2020 و بازی برای ریو آوه، همیشه بهتر از فصل قبلش عمل کرده است و دقیقاً 100 گل را برای ریو آوه و پورتو به ثمر رسانده است.

 


در فهرست خارجی‌ها، ارقامی با میانگین گل بهتر دیده می‌شود، اما رکورد ایرانی در پاس گل‌ها برجسته است: او 39 پاس گل برای هم تیمی هایش به ثبت رسانده است که این آمار همیشه در هر فصل دو رقمی بوده است. نمی توان به آمارهای پاس گل بازیکنان پورتو در زمان های قدیم استناد کرد اما در دوران مدرن، فقط هالک با 50 پاس گل عملکرد بهتری نسبت به طارمی دارد. در مجموع و در 145 بازی، طارمی مستقیماً روی 118 گل پورتو نقش اصلی را ایفا کرده است. تأثیری آشکار و اجتناب ناپذیر که هنوز هم می توان آن را به گونه ای دیگر تاج گذاری کرد.

طارمی با 21 گل زده در این فصل، به صدر جدول گلزنان لیگ برتر صعود کرد و یک بازی دیگر فرصت دارد تا این جایزه انفرادی را به دست بیاورد. از فصل 2014 – 2015، هیچ بازیکنی از پورتو آقای گل لیگ پرتغال نشده است. او در این فصل 30 گل به ثمر رسانده و می تواند در میان 15 گلزن برتر تاریخ باشگاه قرار بگیرد. او فقط 2 گل با خوزه ماریا، بازیکن دهه 1950 پورتو فاصله دارد.

برچسب ها: مهدی طارمی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
قاتل مجنون چرا باید آزد باشد؟ title
سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
مرد نقاش رنگ مرگ به زندگی خانواده زد! title
اواخر فروردین امسال، مرگ زن جوانی در بیمارستان سوانح و سوختگی به تیم جنایی اعلام شد.
استاد سارا هم وارد دنیای بدون کیش و مات مد شد! title
سارا خادم الشریعه شطرنج باز ایرانی است. سارا خادم الشریعه از ۸ سالگی شطرنج را شروع کرده. سارا خادم الشریعه در سال ۱۳۹۴ قهرمان شطرنج زنان شد. سارا خادم الشریعه به اسپانیا پناهده شده است. حالا عکس سارا خادم الشریعه روی یک جلد مجله مد ثبت شده است.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.