کد خبر: ۱۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

وظیفه اصلی روابط عمومی‌های صنعت بیمه جلب اعتماد مردم است

مدیرعامل بیمه تعاون وظیفه اصلی و حیاتی روابط عمومی‌های صنعت بیمه را کاهش ریسک‌گریزی فرهنگی و جلب اعتماد مردم به بهره‌گیری از خدمات صنعت بیمه درهمه اقشار و طبقات اجتماعی می‌داند و معتقد است گام‌های اساسی روابط عمومی‌های صنعت بیمه باید در راستای لزوم تطابق طرح‌ها و پوشش‌های بیمه‌ای با ویژگی‌های ساختار فرهنگی جامعه؛ برنامه‌ریزی آموزشی در مقاطع تحصیلی مختلف به منظور آشنایی بیشتر با فرهنگ بیمه؛ شناسایی ترکیب‌های ناسازگار با فرهنگ بیمه و تلاش برای اصلاح یا حذف آن‌ها و افزایش آگاهی عمومی نسبت به فرهنگ بیمه باشد.
وظیفه اصلی روابط عمومی‌های صنعت بیمه جلب اعتماد مردم است

وظیفه اصلی روابط عمومی‌های صنعت بیمه جلب اعتماد مردم است

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون: ۲۷ اردیبهشت ماه روز ملی روابط عمومی بهانه‌ای شد که گفتگویی با یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون انجام دهیم که ماحصل آنرا در زیر می‌خوانید:

آقای دکترممنون که دراین گفتگو شرکت کردید، حضرتعالی نقش روابط عمومی‌ها در توسعه فرهنگ بیمه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

قبل از پاسخ به این سئوال باید ابتدا دید مشکل توسعه فرهنگ بیمه درکشور چیست تا بتوان برای آن راه حل مناسب را تجویز کرد. براساس مطالعات انجام شده بر روی فرهنگ‌های ملی در ۶۴ کشور مشخص شده است که ۴ ویژگی مشترک را می‌توان در این فرهنگ‌ها بازشناسایی کرد. یکی از این ۴ ویژگی که بنظر می‌رسد با موضوع بحث ما در ارتباط باشد مساله‌ای است بنام ریسک گریزی یا اجتناب از عدم قطعیت. در جوامعی که ریسک گریزی ویژگی حاکم آن‌ها شناخته می‌شود، بیمه با کمترین میزان توجه روبرو است، زیرا در این جوامع بیمه گزاری نوعی ریسک و هزینه است و مردم به آن بی توجه هستند.

طبیعی است که این امر ریشه در آموزه‌های قدیمی و کهن یک جامعه دارد، فرهنگ ملی، نقطه استراتژیکی برای اشاعه فرهنگ بیمه است و بنابراین برای رفع مشکلات باید با شناسایی نقاط قوت و ضعف فرهنگ ملی در خصوص برنامه‌ریزی برای فرهنگ‌سازی اقدام کرد.

نکته مهم دیگر آن که برای توسعه بیمه در کشور نیازمند توسعه اقتصادی هستیم که این امر نیز در گروه ثبات و شرایط پایدار بلند مدت است. فراموش نکنیم که بیمه تنها به منظور کاهش خطر در فعالیت‌های اقتصاد کاربرد ندارد بلکه نقش تعیین کننده‌ای در تجمیع و افزایش سرمایه و در نتیجه رشد سرمایه گذاری خواهد داشت؛ لذا هر قدرفرهنگ توسعه در کشور رشد پیدا کند، میزان آرامش و اطمینان از آینده افزایش یافته و به توسعه منجر خواهد شد.

با این مقدمه باید گفت وظیفه اصلی و حیاتی روابط عمومی‌های صنعت بیمه باید کاهش ریسک‌گریزی فرهنگی و جلب اعتماد مردم به بهره‌گیری از خدمات صنعت بیمه در همه اقشار و طبقات اجتماعی باشد؛ بنابراین معتقدم که گام‌های اساسی روابط عمومی‌های صنعت بیمه باید در راستای لزوم تطابق طرح‌ها و پوشش‌های بیمه‌ای با ویژگی‌های ساختار فرهنگی جامعه؛ برنامه‌ریزی آموزشی در مقاطع تحصیلی مختلف به منظور آشنایی بیشتر با فرهنگ بیمه؛ شناسایی ترکیب‌های ناسازگار با فرهنگ بیمه و تلاش برای اصلاح یا حذف آن‌ها و افزایش آگاهی عمومی نسبت به فرهنگ بیمه باشد.

آیا روابط عمومی‌های شرکت‌های بیمه‌ای توانسته اند این وظایف را به نحو احسن انجام دهند؟

پاسخ به این سئوال کار سختی است. بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای در ایران بسیار جوان هستند. همچنین صنعت بیمه در ایران متاثر از شرایط پیرامونی خود است. نمی‌توان انتظار داشت که با وجود نقایص یا کاستی‌ها در دیگر بخش‌ها صنعت بیمه بتواند براحتی به حرکت خود ادامه دهد. با این وجود من معتقدم گام‌های بسیار مناسبی تاکنون برداشته شده است. اگرچه همچنان تا دستیابی به اهداف و ایده آل‌ها فاصله چشمگیری وجود دارد.

بسیاری از طرح‌های بیمه‌ای در ایران نوظهور و جدید بشمار می‌آیند. مشکلات و کمبود حمایت‌های قانونی نیز بر این مساله افزوده است. ولی در مجموع می‌توان گفت دستاورد‌های بسیار چشمگیری در حوزه روابط عمومی صنعت بیمه را شاهد هستیم. تنوع تبلیغات و روش‌های اطلاع رسانی و نوآوری‌های بسیاری در سال‌های اخیر را شاهد هستیم. با این وجود لازم است که به این بخش توجه ویژه تری داشت تا شاهد اتفاقات بسیار بهتری در این بخش باشیم.

تشکیل جلسات منظم روابط عمومی‌های شرکت‌های بیمه‌ای چه دستاوری تاکنون داشته است؟

اشتراک گذاری اطلاعات و بهره گیری از تجارب یکی از بهترین و موثرترین روش‌های تبادل اطلاعات است که در صورت برنامه ریزی صحیح می‌تواند موجب رشد و تقویت روابط عمومی‌های بیمه‌ای شود. البته نباید فراموش کرد که در جریان این روند ممکن است در بسیاری از موارد هم ما شاهد آزمون و خطا باشیم. ولی به عنوان یک مدیر ارشد صنعت بیمه خوشحال هستم که اکنون شاهد تشکیل یک نظام ارتباطی و شبکه‌ای از روابط عمومی‌های صنعت بیمه هستیم که بصورت مدون و منظم در حال برگزاری جلسات هستند و به این ترتیب می‌توانیم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رشد هر چه بیشتر روابط عمومی‌های این صنعت و تحولات عمیق در سیستم‌های ارتباطی و تبلیغی باشیم.

برچسب ها: بیمه تعاون
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
محمد هاشمی: ایران برنده دور اول مذاکرات با آمریکا بود محمد هاشمی: ایران برنده دور اول مذاکرات با آمریکا بود
یک فعال سیاسی، تاکید کرد: مذاکرات با آمریکا در عرض یک روز تاثیر خود را بر بازار ایران گذاشت و به نوعی جمهوری اسلامی توانست در دور اول مذاکرات به آنچه که می‌خواهد دست پیدا کند.
نمایش تجهیزات دفاعی ارتش در رژه ۲۹ فروردین ماه نمایش تجهیزات دفاعی ارتش در رژه ۲۹ فروردین ماه
همزمان با رژه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۴ و گرامیداشت روز ارتش، برخی از تجهیزات این نیرو از جمله از قدرت پهپادی، دستاورد‌های تجهیزاتی بومی با شرکت یگان‌های محمول و خودرویی در تهران و مراکز استان‌ها به نمایش گذاشته شد.
پزشکیان: نیرو‌های مسلح پشتوانه ایران برای ایجاد صلح است پزشکیان: نیرو‌های مسلح پشتوانه ایران برای ایجاد صلح است
رئیس‌جمهور در رژه روز ارتش ضمن تاکید بر نقش نیرو‌های مسلح در ایجاد بازدارندگی و قدرت برای جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان تصریح کرد: وجود این عزیزان باعث شده که ما در منطقه با قدرت بتوانیم حرف‌ها و گفت‌و‌گو‌های خود را در ایجاد ارتباط، صلح و آرامش با قدرت اعمال کنیم
ساخت جنگلی کوچک و زیبا در آپارتمان چطور؟ ساخت جنگلی کوچک و زیبا در آپارتمان چطور؟
زندگی آپارتمان نشینی یکی از متداولترین نوع زندگی در دنیای امروزی است. در محیط شهری، زندگی در خانه‌های ویلایی که امکان پرورش گل و گیاه در حیاط خانه مقدور است، رویایی است که برای همه مقدور نیست. با این وجود میل به پرورش گل و گیاه در درون همه وجود دارد. ما شما را راهنمایی می‌کنیم که در آپارتمان خود حتی اگر تراسی ندارید گیاه خانگی خود را داشته باشید.
گران‌ترین آثار هنری تاریخ در حراجی‌ها گران‌ترین آثار هنری تاریخ در حراجی‌ها
گران‌ترین نقاشی تاریخ با قیمت باورنکردنی ۴۵۰ میلیون دلار فروخته شد! اما آیا واقعاً اثر داوینچی بود؟ این تنها بخشی از دنیای عجیب و پررمزوراز هنر در حراجی‌هاست.
گنبد‌های نمکی هرمزگان نمایش شگفتی در جنوب ایران گنبد‌های نمکی هرمزگان نمایش شگفتی در جنوب ایران
گنبد‌های نمکی از جمله پدیده‌های نادر و شگفت‌انگیز زمین‌شناسی هستند که نه تنها جلوه‌ای خیره‌کننده از زیبایی‌های طبیعی را به نمایش می‌گذارد، بلکه بخشی ارزشمند از میراث زمین‌شناسی هر منطقه نیز به شمار می‌آیند. کشور ایران، به‌ویژه مناطق جنوبی و جنوب‌شرقی آن، یکی از غنی‌ترین مناطق جهان از نظر تنوع و تعداد گنبد‌های نمکی است.
با سرکه سیب لاغر می‌شویم؟ با سرکه سیب لاغر می‌شویم؟
بسیاری ادعا می‌کنند سرکه سیب به کاهش وزن کمک می‌کند، اما شواهد کمی مبنی بر اثربخشی آن برای کاهش وزن وجود دارد.
برگزیده
فروش محصولات ایران‌خودرو آغاز شد فروش محصولات ایران‌خودرو آغاز شد
طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، از امروز (جمعه) ثبت‌نام خودرویی ١٠ محصول این شرکت برای هر سه گروه متقاضیان، آغاز شده است؛ بدین منظور متقاضیان از امروز می‌توانند نسبت به تعیین روش فروش (فوق‌العاده یا پیش‌فروش) و انتخاب دو اولویت از بین محصولات عرضه شده، اقدام کنند.
در شیرین‌سازی آب دریا معایب یا مزایا کدام بیشتر است؟! در شیرین‌سازی آب دریا معایب یا مزایا کدام بیشتر است؟!
تحول در فناوری‌های آب‌شیرین‌سازی، پاسخی بود به بحران آب، اما این پاسخ خود پرسش‌های تازه‌ای آفرید؛ اینکه شورابه‌هایی که به خلیج فارس بازمی‌گردند، چه تهدیدی برای حیات اکوسیستم به وجود می‌آورند و آینده سواحل جنوبی ایران چگونه خواهد شد؟
صندوق ذخیره فرهنگیان باید از بنگاه‌داری خارج شود صندوق ذخیره فرهنگیان باید از بنگاه‌داری خارج شود
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت برنامه‌محوری در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: یکی از برنامه‌ها باید خروج از بنگاه‌داری باشد، زیرا این موضوع از چالش‌ها و آسیب‌های جدی صندوق به شمار می‌آید.
صفحه خبر بالای تصاویر