کد خبر: ۱۷۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
نرخ برخی دبستان‌های غیرانتفاعی آنهم در پایتخت و آنهم در چهار منطقه برتر آموزش و پرورش تهران از جمله منطقه یک، ۲، ۳ و ۴، با احتساب کلاس‌های فوق برنامه، توزیع صبحانه و نهار و سرویس به بیش از یکصد میلیون تومان رسیده است.

شهریه صد میلیون تومانی دبستان‌های غیرانتفاعی تهران برای سال تحصیلی جدید

مخاطب 24: گفته می‌شود شهریه مدارس غیرانتفاعی جهت ارائه امکانات مختلف و نیز هزینه‌های متفاوت این مدارس از دانش آموزان هر مقطع تحصیلی دریافت می‌شود؛ لذا این افراد می‌توانند با استعلام هزینه مدرسه غیردولتی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ از میزان مبلغ قابل پرداخت برای شهریه مدارس غیرانتفاعی اطلاعات لازم را کسب نماند. اما وقتی وارد گود می‌شوید و قیمت برخی مدرسه‌های غیر انتفاعی آنهم در دبستان‌ها را جویا می‌شوید با اعداد ترسناکی مواجه خواهید شد.

 

 


تب و تاب ثبت نام در مدارس غیرانتفاعی در آستانه امتحانات پایان ترم و مقطع دانش آموزان در کلیه مقاطع بالا گرفته و می‌توان تکاپوی خانواده‌ها برای نام نویسی دانش آموزانشان را در مدارس برتر به شرط آنکه بنیه مالی قوی داشته باشند، به وضوح مشاهده کرد.

در این میان همچون سال‌های گذشته قیمت شفافی از سوی وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی پیش رو اعلام نشده در حالیکه بسیاری از مدارس خوشنام و سختگیر پایتخت حتی لیست‌های ثبت نام خود را تکمیل و به عبارتی فرصت برای ثبت نام سایر دانش آموزان را به دلیل ازدحام برای نام نویسی و تکمیل ظرفیت کلاس‌ها بسته اند.

حال شوخی یا جدی مسئله این است که نرخ برخی دبستان‌های غیرانتفاعی آنهم در پایتخت و آنهم در چهار منطقه برتر آموزش و پرورش تهران از جمله منطقه یک، ۲، ۳ و ۴، با احتساب کلاس‌های فوق برنامه، توزیع صبحانه و نهار و سرویس به بیش از یکصد میلیون تومان رسیده است.

این درحالیست که هرساله آموزش و پروش ادعا می‌کند نرخ‌های افزایش شهریه‌ها را برای مدارس غیرانتفاعی در قالب دستورالعمل و بخشنامه ابلاغ کرده و مدارس موظف به پیروی از آن هستند، اما عملاً به گواه حتی کارمندان ادارات کل مناطق آموزش و پرورش، این بخشنامه‌ها جز کاغذی بلامصرف نیست و بسیاری از مدیران در قالب تبصره‌های من درآوردی و بدون توجه به ابلاغیه‌های آموزش و پرورش، مبادرت به اخذ وجوهی سرسام آور می‌کنند و مدعی هستند مسئولان آموزش و پرورش نرخ‌هایی که اعلام می‌کنند، هزینه‌های جانبی آن‌ها از جمله برنامه‌های فوق برنامه و امکاناتشان را در نظر نمی‌گیرند!

بازدید میدانی خبرنگار پارسینه از برخی مدارس در منطقه سه، چهار، دو و یک و مصاحبه با والدین دانش آموزان حاکی از آن است شهریه ثابت برخی دبستان‌های مشهور، به بیش از هشتاد میلیون تومان افزایش یافته، در حالیکه این نرخ در سال گذشته تحصیلی بین چهل تا پنجاه میلیون تومان بوده و عملاً افزایش نزدیک به صد درصدی را تجربه می‌کنند.

مدیران ارشد این مدارس از طریق اولیامدارس و معاونین خود به شکل غیر رسمی مبالغ را اعلام و حتی وجوه کامل ثبت نام سال آینده را اخذ کرده اند.

این در حالی است که اگر خانواده‌ای تمایل به ثبت نام دانش آموز برای برخی برنامه‌های پرورشی و مهارتی، صرف صبحانه، نهار و یا سرویس داشته باشد، باید مبلغی بین یکصد تا یکصدوبیست میلیون تومان وجه پرداخت نماید.

در مصاحبه با والدین یکی از دانش آموزان که موفق به ثبت نام فرزندش در سال تحصیلی پیش رو در یک دبستان مشهور منطقه چهار تهران داشتیم، وی تأکید کرده که مدیر و موسس این آموزشگاه گفته به دلیل آنچه تورم لجام گسیخته و فروپاشی اقتصادی پیش بینی کرده، چاره‌ای جز افزایش نرخ ثبت نام نداشته و، چون تمایل دارد کیفیت آموزش را بالا نگهدارد، عوامل و کادر مدرسه را از شرایط تورمی ایمن سازد و کلاً در این شرایط توانایی ادامه حیات داشته باشد، چاره‌ای جز افزایش با این شیب نداشته و از سوی دیگر حتی ادعا کرده برخی والدین دانش آموزان به وی پیشنهاد داده اند مبالغ را حتی بالاتر برده تا از کیفیت تحصیلی دانش آموزانشان کاسته نشود!

جالب اینجاست این مبالغ تنها مربوط به دبستان‌های مشهور پایتخت بوده و برخی ادعا‌های والدین دانش آموزان حاکی از آن است که مدیران ارشد مدارس فوق، طی نشست و مذاکره و توافق با استفاده از خلاء‌های موجود و سیستم‌های نظارتی آموزش و پرورش و با توجیه و بهانه‌های سرویس دهی‌های خاص و معلمان گرانقیمت و. به شکلی متحد نسبت به این افزایش قیمت اقدام کرده اند.

از سوی دیگر مدارس دولتی و نمونه دولتی شاخص و توانمند در این مناطق هم اصلا در همان ابتدای امر خیال والدین را برای عدم پذیرش به دلیل تکمیل ظرفیت راحت می‌کنند و عملاً شانسی برای حضور برخی از دانش آموزان وجود ندارد تا بتوانند در دوره دبستان از خدمات ارزانقیمت مدارس دولتی بهره‌مند شوند.

شایان ذکر است در کنار برخی از خانواده‌ها که ثروتمند هستند و علاقمندند فرزندانشان در مدارس خاص با ویژگی‌های برتر تحصیل کنند، برخی والدین نیز هستند که مجبورند به دلیل مشکلات فرزندانشان از قبیل بیماری‌های خاص، عدم تمرکز و نقص توجه و. به مدارسی پناه ببرند که تعداد دانش آموزان کمتر و کیفیت توجه اولیای مدرسه به فرزندان آن‌ها بیشتر است، لذا این هزینه‌های سرسام آور به شکلی ترسناک به این خانواده‌ها تحمیل می‌شود.

اخیراً خبرگزاری تسنیم مدعی شده بود برخی مدارس در پایتخت شهریه‌های شصت میلیون تومانی از والدین دانش آموزان طلب کرده اند، در حالیکه پارسینه گزارش می‌دهد نرخ دبستان‌ها حداقل از این مبلغ آغاز و در پایه‌های متوسطه بالاتر به نزدیک یکصدوپنجاه میلیون تومان برای یک سال تحصیلی می‌رسد.

منبع: تسنیم

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
اعلام نتایج رسمی انتخابات مجلس title
نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چند حوزه انتخابیه به صورت رسمی اعلام شد.
فیلم کامل مبارزه امیر علی‌اکبری برابر آرجالان بولار هندی-کانادایی title
رویداد یکصد و شصت و ششم سازمان وان چمپیونشیپ، امروز در استادیوم "لوسیل" برگزار شد و امیر علی‌اکبری در ششمین مبارزه خود در این سازمان در مقابل آرجالان بولار فایتر هندی - کانادایی به دلیل کارت قرمز و دیسکاله به پیروزی دست یافت.
ایجاد فرصت مخاطب ۲۴ برای تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس title
مخاطب ۲۴ با هدف ایجاد بستر مناسب برای «انتخاب اصلح» و آشنایی مردم با داوطلبان انتخابات‌های دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نظرات، دیدگاه‌ها و برنامه‌های آنها، آمادگی خود را برای میزبانی از شخصیت‌ها، گروه‌ها و احزاب سیاسی فعال در انتخابات و انعکاس دیدگاه‌های آنان اعلام می‌کند.
برگزیده
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.
حال قهرمان سنگین وزن اردبیلی چطوره؟ title
قهرمان سابق وزنه‌برداری جهان و المپیک هفته جاری از بیمارستان مرخص می‌شود و بیماری دیابت او تحت کنترل است.