کد خبر: ۱۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
بررسی بازار ارز در روز گذشته نشان می‌دهد، بعد از مدت‌ها، در روز سه‌شنبه که تعطیل بود، یکسری خبر از برجام به بازار مخابره شد که ترس در دل بازار ایجاد کرد.

قیمت دلار به زیر ۵۰ هزار تومان ریزش می‌کند؟

مخاطب24:بررسی بازار ارز در روز گذشته نشان می‌دهد، بعد از مدت‌ها، در روز سه‌شنبه که تعطیل بود، یکسری خبر از برجام به بازار مخابره شد که ترس در دل بازار ایجاد کرد.

 

 

 


دلار هرات کاهشی شد

دلار هرات در پشت‌خط کاهشی شد و از ۵۲ هزار تومان فاصله گرفت. در معاملات پشت‌خطی سه‌شنبه گفته می‌شد که از هرات و سلیمانیه گرفته تا دبی و ترکیه همه فروشنده شدند، این معامله‌گران مکررا متذکر می‌شدند که ریزش دلار قطعی است.

قیمت دلار هرات در روز چهارشنبه ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان شروع کرد و در ابتدای کار یک نوسان صعود به سمت مقاومت ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان زد و کاهشی شد. بالاخره بازار هرات بعد از ساعت ۱۲ چهارشنبه حمایت ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست داد و همانطور که پیش‌بینی می‌شد در سطح بعدی حمایتی یعنی ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان، به مرز ۵۱ هزار تومان برگشت.

مرز‌های حمایت می‌شکند

معامله‌گران می‌گویند دلار هرات از ابتدای هفته شروع به کاهش کرده و هر روز یک مرز حمایت می‌شکند و بعد از برخورد به حمایت بعدی یک نوسان رو به بالا می‌دهد. از آنجایی که روند کاهشی است و در نوسان برگشتی نرخ جان شکستن مرز مقاومت را ندارد، در روز بعد برای شکستن حمایت روز قبل تلاش می‌کند و این سطح حمایت از دست می‌رود.

طبق این تحلیل اگر روز پنجشنبه هم قیمت دلار هرات زیر ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان باشد و این کندل نزولی در این روز تثبیت دهد، میزان اصلاح در بازار بیشتر خواهد شد و نرخ برای از دست دادن ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان می‌رود.

در مقابل می‌گویند اگر دلار هرات کندل پنجشنبه را بالای ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت دهد، پس از آن برای شکستن ۵۲ و بعد برای ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان تلاش خواهد کرد.

با رسیدن قیمت دلار به بالای این سطح، معامله‌گران مطمئن می‌شوند که دلار کف زده است. این دسته معتقدند که اصلاح نرخ در این هفته برای شروع موج صعودی لازم بود تا فنر جمع نشود.

دست به دست شدن یک چارت در بازار ارز

یک چارت در بازار دست به دست می‌شد که بر اساس آن، روند دلار هرات از خرداد ۱۴۰۱ وارد کانال صعودی شده و همچنان در این کانال قرار دارد. در این روز‌ها قیمت دلار نزدیک به کف کانال صعودی شده و همین موضوع بازار را پرریسک کرده است.

توصیه مهم معامله گران کهنه کار بازار ارز

پیشکسوتان گوشزد می‌کنند فعلا نظاره‌گر باشید. اگر کف این کانال بشکند و تثبیت بدهد می‌توانیم شاهد فشار فروش در دامنه ۴۰ باشیم. اما از آنجایی که هر بار به کف خورده و یک نوسان رو به بالا داده، الان این سطح نقطه خطرناکی برای بازار شده است.

ریزش قیمت دلار کار بازارساز است؟

اما یک عده برخلاف فنی‌ها و باتوجه به خبر‌های تزریق شده به بازار معتقدند که ریزش نرخ کار بازارساز است و اصلاح نیست. از نظر آن‌ها در کف قیمت‌ها خبر مذاکره می‌آید و در سقف هم جنگ و خونریزی.

این دسته می‌گویند روزی که با پمپاژ اخبار و شانتاژ شروع می‌شود یعنی بازارساز قرار است آن روز برای کاهش دخالت کند؛ اما قدیمی‌های بازار می‌گویند که بیش از دو سال است که اخبار مذاکرات و توافق در بازار بوده و هست؛ تا خبر قطعی بیاید.

دلار دامنه ۵۰ هزار تومان را از دست می‌دهد؟

از نظر آن‌ها اگر خبر قطعی مثبت باشد ریزش نرخ می‌تواند بیشتر شود و دلار دامنه ۵۰ را از دست بدهد، اگر هم که منفی باشد دلار در این هفته هرچه پایین رفته را پس می‌گیرد.

 
برچسب ها: بازار ارز
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان title
۲۰ شهریور سال گذشته پسر ۱۶ ساله‌ای به نام نوید به همراه پدرش با مراجعه به پلیس آگاهی پایتخت شکایتی را مبنی بر آزار و اذیت چهار متجاوز ثبت کرد.
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
قاتل مجنون چرا باید آزد باشد؟ title
سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.