کد خبر: ۱۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳
در مراسمی با حضور برخی از مسوولان سازمان منطقه آزاد کیش، ائمه جمعه و جماعات، فرماندهان انتظامی و بسیج سپاه ناحیه مقاومت کیش و جمعی از بسیجیان، راهبران فرهنگی و گردشگری ستاد نوروزی کیش تجلیل شدند.

تجلیل از راهبران فرهنگی و گردشگری ستاد نوروزی ۱۴۰۲ کیش

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش: در این مراسم که شامگاه شنبه ۲۳ اردیبهشت در سالن خوارزمی مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد، یاسر معاصر معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با قدردانی از همراهی و همکاری کمیته‌های چندگانه ستاد هماهنگی خدمات سفر‌های نورزی، تعامل ایجاد شده میان دستگاه‌های را مثبت ارزیابی کرد و گفت: چنین تجربه‌ای در مسیر دانایی شکل گرفت و ما باید به این مهم توجه داشته باشیم که هیچ قدرتی به اندازه مشارکت مردم در امور زندگی و نظم جامعه موثر نخواهد بود که این امر با آگاهی بخشی درست به آن‌ها و نقش آفرینی، محقق می‌شود.

وی، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در صورتیکه درست معنا و اجرا شود، می‌تواند محور تمدن و نظام اسلامی باشد، بنابراین در شیوه و روش‌ها استفاده از ابزار اقناعی می‌تواند جایگزین ابزار اجباری شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش نیز از سازمان منطقه آزاد برای پشتیبانی بخش‌های مختلف در اجرای طرح "راهبران فرهنگی و گردشگری" همچنین نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف سطح جزیره، روحانیون، مبلغان و مداحان، رسانه ها، صدا و سیما و بسیجیان، برای تلاش فراوان و اهتمام ویژه‌ای که به امر فرهنگی داشتند، تقدیر کرد.

امام جمعه کیش توجه به مسائل فرهنگی را امری ارزشمند برشمرد و گفت:برای تقارون نوروز امسال با ماه مبارک رمضان و حضور مهمانان و گردشگران نوروزی؛ در حوزه فرهنگی تدابیر خوبی اندیشیده شده بود.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز افزود: باید در همه حوزه‌ها و سیاست گذاری‌ها و ترسیم نقشه راه فرهنگی، برنامه ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشیم و با همفکری همه بخش‌ها شاهد نتایج مثبت آن خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ باید در اولویت امور باشد و این امر همت والای مردم و مسئولان و پرهیز از تند روی در کنار دغدغه مردم دلسوز؛ همکاری و هم افزایی دستگاه‌ها در حل مشکلات را می‌طلبد، بنابراین در عرصه فرهنگ، افراد در هر جایگاهی باید به مسئولیت و وظایف خود عمل کنند تا وضعیت فرهنگی مطلوب جزیره کیش به عنوان یک الگو در سطح کشور نیز مطرح شود.

امام جمعه جزیره کیش در ادامه افزود: ما در بحث عفاف و حجاب باید بهتر عمل کنیم، مطالبه گران مردمی و بسیجیان باید در میدان باشند و به این مهم توجه کنند که در مسائل فرهنگی پیش از آمر به معروف بودن، عامل معروف باشند.

سرهنگ میرزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش نیز در این مراسم گفت: در یک هم اندیشی تحت عنوان شورای راهبردی با حضور مسئولان کیش، امام جمعه و اعضا شورای تامین، مصوباتی مطرح شد تا راهبران فرهنگی در مسائلی از جمله امر به معروف، راهنمایی و اطلاع رسانی به گردشگران، جلوگیری از ساختار شکنی و ایجاد فضایی آرام همراه با رعایت قوانین کمک کنند.

وی افزود: در ایام تعطیلات نورزو از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲۴ فروردین امسال، با نقش آفرینی موثر راهبران فرهنگی ما در اجرایی شدن این طرح همچنین راهنمایی‌های فرماندهی انتظامی و روحانیون معزز آثار و نتایج خوبی رقم خورد و اقدامات ارزشمندی شکل گرفت تا ایام نوروز میزبان شایسته گردشگران کیش باشیم.

سرهنگ میرزاده، گفت: ما می‌توانیم در زمینه کار‌های فرهنگی الگوی دیگر استان‌ها باشیم همانطورکه تا امروز در هیچ یک از شهر‌های دیگر طرحی به این نظم و مدیریت اجرا نشده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش افزود: امر به معروف تنها محدود به عفاف و حجاب نیست بلکه توجه به نگرانی‌های مردم در خصوص مسکن، ورود خودرو، عدم ثبات مدیریتی در کیش و ایجاد مشکلات عدیده همچنین اصلاح فرایند‌ها در کنار راهبری فرهنگی، باید به عنوان مسائل اجتماعی مد نظر قرار گیرد.

علی اصغر جمالی فرمانده نیروی انتظامی ویژه و دریابانی کیش نیز با تجلیل از راهبران فرهنگی و گردشگری ستاد نوروزی کیش و دست اندرکاران حوزه‌های مختلف، گفت: اقدامات شایسته‌ای برای خدمت رسانی به گردشگران و ساکنان و مسافران در این طرح انجام شد و گردشگران به خوبی مورد تکریم و مهمان نوازی قرار گرفتند.

جمالی، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های کیش، سیال بودن جمعیت است بنابراین طرح‌ها باید استمرار داشته باشد تا شامل حال همه گردشگران و مسافران کیش شود و تاثیرگذاری آن مقطعی نباشد.

وی، تقویت اقدامات فرهنگی و ایجابی را یکی از مهمترین موضوعات در امور فرهنگی مطرح کرد و گفت: این مهم باید برای تاثیرگذاری بیشتر در زمینه امر به معروف و عفاف و حجاب مد نظر متولیان امر قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این مراسم، از فرامرز صحرایی مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد کیش و حجت الاسلام مهدی ادیب امام جماعت مسجد امام جواد (ع) کیش به عنوان راهبران فرهنگی و گردشگری ستاد هماهنگی خدمات سفر‌های نوروزی ۱۴۰۲ با اهدا لوح، قدردانی شد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.