کد خبر: ۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
گزارش پنتاگون درباره بشقاب پرنده ها پس از سالها بررسی گروه ویژه بدون هیچ حرف تازه ای منتشر شد. مساله موجودات فرازمینی سالهاست توسط ایالات متحده آمریکا مطرح می شود که بسیاری از آنها جنبه فانتزی دارند

انتشار گزارشات محرمانه پنتاگون درباره بشقاب پرنده‌هاگزارش پنتاگون درباره بشقاب پرنده‌ها پس از سال‌ها بررسی گروه ویژه بدون هیچ حرف تازه‌ای منتشر شد. مساله موجودات فرازمینی سالهاست توسط ایالات متحده آمریکا مطرح می‌شود که بسیاری از آن‌ها جنبه فانتزی دارند.

اداره اطلاعات ملی آمریکا روز جمعه ۲۵ ژوئن (۴ تیر) با انتشار گزارشی اعلام کرد که برای شناسایی اشیاء ناشناس پرنده یا اصطلاحاً «بشقاب‌پرنده» که موارد مشاهده آن‌ها تاکنون ثبت شده، نیاز به جمع‌آوری اطلاعات بیشتری دارد.

در این گزارش آمده است که از ۱۴۴ مورد ثبت رؤیت اشیاء ناشناخته در حال پرواز در آسمان از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۲۱، تاکنون ۱۴۳ مورد قابل شناسایی نبوده است. بیشتر گزارش‌های مشاهده اجسام مرموز مربوط به دو سال گذشته بوده است.

دولت آمریکا در گزارش خود که از مدت‌ها پیش انتظار انتشارش می‌رفت، این موارد مرموز را «پدیده‌های هوایی ناشناخته» خوانده است.

در گزارش اطلاعاتی آمریکا آمده است که تنها یکی از این موارد با اطمینان بالا شناسایی شده و آن هم مربوط به یک بالن بزرگ در حال خالی شدن بوده است.

بر پایه همین گزارش، ۱۸ مورد از مشاهدات ثبت شده نیز شامل «حرکات و خصوصیات پروازی» نامعمول است.

در گزارش اطلاعات ملی آمریکا آمده است: «در موارد ثبت شده اشیایی دیده شده‌اند که در هنگام وزیدن باد بالای سطح دریا ثابت مانده‌اند یا در خلاف جهت باد، به طور ناگهانی و یا با سرعت قابل ملاحظه‌ای حرکت می‌کنند، بدون این که نیروی پیشرانه آن‌ها قابل تشخیص باشد.»

ارسال نظرا‌ت
پربازدیدها