کد خبر: ۱۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
رئیس ستاد ارتش سوریه با حضور در ستاد وزارت دفاع با وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ایران دیدار و گفتگو کرد.

اعلام آمادگی ایران برای کمک به صنایع دفاعی سوریه

مخاطب۲۴ : امیر آشتیانی در این دیدار با گرامیداشت یاد سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان شهید مبارزه با تروریسم و امنیت مردم سوریه و منطقه، اظهار کرد: مناسبات دو کشور یکی از بهترین دوره‌های تاریخی خود را تجربه می‌کند چراکه این مناسبات علاوه بر اینکه حاصل یک پیمان راهبردی است، برآمده از یک پیمان برادرانه محسوب می‌شود.

وزیر دفاع با بیان اینکه سفر اخیر رئیس‌جمهوری ایران به دمشق و استقبال دولت و ملت سوریه حاکی از مناسبات عمیق دوجانبه است، گفت: این سفر و توافقات آن و همچنین موضوعاتی که اینجانب با وزیر دفاع سوریه در مسکو و دمشق مطرح کردیم در دستور کار و پیگیری مستمر قرار دارد.

 

آشتیانی با بیان اینکه نظام بین‌الملل به دلیل سیال‌بودن تحولاتش به طور دائم در حال دگردیسی و تغییر است، یادآور شد: این تغییرات همه کشور‌های جهان و از جمله منطقه ما را تحت تأثیر قرار خواهد داد و کشوری موفق است که قبل از شروع تحولات و تغییرات، آن را پیش‌بینی، تحلیل و متناسب با آن سیاستگذاری کرده باشد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای دولت و حمایت مردم سوریه از نظام سیاسی این کشور، همراه‌نشدن بسیاری از کشور‌ها با سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه امریکا را نشانه‌ای از افول قدرت نظام سلطه دانست و اظهار کرد: اذعان و تاکید کشور‌های منطقه به قابل‌حذف نبودن نقش دولت سوریه از ترتیبات منطقه‌ای نمایانگر قدرت حقیقی سوریه و پیروزی بر توطئه دشمنان به ویژه امریکا و رژیم صهیونیستی است.

وزیر دفاع با اشاره به اجلاس اخیر مسکو گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در نشست‌ها و مجامع بر اصولی از جمله خروج کلیه اشغالگران، مبارزه با تروریست‌ها و احترام به اعمال حاکمیت دولت سوریه بر تمامیت ارضی خود تاکید کرده است.

آشتیانی با تاکید بر برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های دفاعی- فنی بین دو کشور گفت: اطمینان داشته باشید، وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران همانگونه که در دوران نبرد با تروریسم در کنار نیرو‌های مسلح سوریه بود، اینک پس از دوران جنگ نیز آمادگی دارد از ظرفیت‌ها و توان خود در راستای بازسازی و کمک به توسعه زیرساخت صنایع دفاعی سوریه استفاده کند.

سرلشکر عبدالکریم محمد ابراهیم رئیس ستاد ارتش جمهوری عربی سوریه نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های همه‌جانبه رهبری، دولت و ملت ایران گفت: جایگاه امروز سوریه حاصل فداکاری و پایمردی مشترک دو کشور در مقابله با تروریسم و جلوگیری از گسترش این پدیده شوم در سایر کشور‌های منطقه و جهان است و سوریه هیچگاه مساعدت و همکاری دوستان حقیقی خود را از یاد نمی‌برد.

وی همچنین بر ارتقا و گسترش روابط دو کشور در همه سطوح به ویژه تعاملات در حوزه نظامی و دفاعی تاکید کرد.|ایسنا

برچسب ها: وزیر دفاع سوریه
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.