کد خبر: ۱۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
جزئیات استخدام معلم در دانشگاه فرهنگیان و تغییرات و برنامه‌های جدید دانشگاه اعلام شد.

استخدام معلم در دانشگاه فرهنگیان

مخاطب24:دانشگاه فرهنگیان تغییرات و تحولات زیادی خواهد کرد. این تحولات بزرگ از ساختار سازمانی و محتوای آموزشی و درسی تا تعریف رشته‌های جدید و تغییر طراز علمی ورود به دانشگاه فرهنگیان و کامل‌تر شدن آیین نامه‌های آموزشی و کنکور اختصاصی تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان را شامل می‌شود. جزئیات استخدام معلم در دانشگاه فرهنگیان و تغییرات و برنامه‌های جدید دانشگاه اعلام شد. رشته‌های جدیدی در دانشگاه فرهنگیان تعریف شده است.

 

 


مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: رشته‌های جدیدی در دانشگاه فرهنگیان تعریف شده است.

امین حکیم، مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان در آیین نکوداشت روز تربیت معلم ضمن تقدیر از دست اندرکاران این آیین اظهار داشت: در سالی که گذشت برنامه‌های تحولی زیادی در دانشگاه با تدبیر ریاست دانشگاه آغاز شد که برخی از آن‌ها اجرایی شده و برخی نیز به مرور در سراسر کشور اجرایی خواهند شد.

مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان و استاد دانشگاه تهران گفت: این تحولات بزرگ از ساختار سازمانی و محتوای آموزشی و درسی تا تعریف رشته‌های جدید و تغییر طراز علمی ورود به دانشگاه فرهنگیان و کامل‌تر شدن آیین نامه‌های آموزشی و کنکور اختصاصی تربیت معلم را شامل می‌شود.

حکیم بیان داشت: درگذشته نخبگانی جذب دانشگاه فرهنگیان برای تحصیل می‌شدند، ولی امروزه جوانان نخبه‌تر با تدابیر اتخاذ شده در دانشگاه جذب این دانشگاه می‌شوند و ما باید آن‌ها را به معلمی علاقمند‌تر کنیم.

مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان حقیقتاً مجموعه پیچیده‌ای است؛ چرا که ابعاد مختلفی دارد و هم می‌خواهد دانشجوی مهارتی و هم دانشجوی نظری تربیت کند و دانشجو باید حداقل این دو بعد را داشته باشد و استادی که باید این دانشجو را تربیت کند باید استادی برجسته باشد.

حکیم با بیان اینکه این سادگی معلمی است که به آن زیبایی می‌دهد، تصریح کرد: در دانشگاه فرهنگیان هم آموزش و هم پژوهش در کلاس درس اتفاق می‌افتد و ما دروس پژوهی نیز داریم و هم مهارت و هم نظری در این کلاس روی می‌دهد و واقعاً کار اساتید این دانشگاه سخت است.

مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: در امر توسعه ماندگار و پایدار و در توسعه ملی همه حرف از سرمایه انسانی است و نقش این عامل بسیار زیاد است که این سرمایه انسانی نیز توسط معلمان تعلیم و تربیت می‌شوند و سخت‌ترین کار تربیت تربیت گر است که در این دانشگاه صورت می‌گیرد و توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

 

 


حکیم با بیان اینکه به طور اخص دانشجو خواهیم داشت، خاطرنشان ساخت: عدالت آموزشی در محتوای آموزشی نیز هست و یک بال محتوای آموزشی معلم و بال دیگرش کتاب درسی است و این معلم است که چگونه کتاب درسی را سر کلاس تفسیر می‌کند.

استخدام ۱۵۰۰ دکتر معلم در دانشگاه فرهنگیان
این استاد دانشگاه تهران متذکر شد: سلسله تربیت معلم در ایران دارای فراز و نشیب‌های بسیاری است و با این شکل خودش که در قالب دانشگاه فرهنگیان حفظ شده و محتوا پیدا کرده است ارزنده است و آموزشی که قرار است ما در این دانشگاه داشته باشیم، آموزش تک‌بعدی نیست.

حکیم با اشاره به جذب هزار و ۵۰۰ دکتر معلم در دانشگاه فرهنگیان به عنوان نخستین گام استادپروری اضافه کرد: دنبال آن هستیم که سلسله استادپروری در خود دانشگاه وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: رشته‌های جدیدی در این دانشگاه بر اساس ماهیت جدید مدارس و بر اساس ماهیت و نیاز‌های جدید آموزش و پرورش تعریف شده که ۴ یا ۵ رشته جدید هستند و از سال بعد دانشجویانی در این رشته‌ها، چون علوم اجتماعی و … خواهیم داشت.

حکیم با بیان اینکه در میان پردیس‌های دانشگاه پردیس‌های بوشهر حقیقتاً جز بهترین‌ها است، اضافه کرد: ما در دانشگاه فرهنگیان مرز‌های مشاهده دانشجومعلمان را ارتقا می‌بخشیم؛ دانشجومعلمان باید قیمت و ارزش ردای معلمی را بدانند و با تمام وجود در کلاس درس به فراگیری درس مبادرت ورزند.

حکیم در ادامه بیان داشت: امیدواریم که بتوانیم معلم با اخلاق، معلم متعهد و متخصص تربیت کنیم؛ چرا که علم بی اخلاق فایده‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه نباید دانشجویان را از ورود به حوزه رسانه‌های دیجیتال منع کرد، اظهار داشت: باید مدیریت کردن فضای دیجیتال را به آن‌ها یاد داد و نباید آن‌ها را محدود کنیم؛ و دانشجویان ما باید به این ابزار برای تبیین کردن، جهاد تبیین و کارشان مسلح شوند و باید چگونگی رعایت اخلاق دیجیتال در کار معلمی را به آن‌ها یاد داد.

استاد دانشگاه تهران گفت: اخلاق دیجیتال بخشی از همان اخلاق پژوهش و اخلاق آموزش است که یک معلم باید بداند و باید در بحث تعهد و تخصص حتماً این نکته کلیدی اخلاق را مورد تاکید قرار دهیم.

حکیم با مهم دانستن بحث تقویت کارآفرینی و خلاقیت در دانشجویان تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم این است که با نسلی رو به رو هستیم که وارد بازار کار شده‌اند، ولی خودش را کارآفرین نمی‌داند و خلاقیت لازم را ندارد و این نشانگر کم کاری ماست.

وی با بیان اینکه در دانشگاه روی مباحث کارآفرینی و مهارتی تاکید بیشتری داشته باشید، اضافه کرد: یکی از رشته‌های جدیدی که در دانشگاه مصوب شده و از سال‌های بعد خواهیم داشت همین رشته است.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.