کد خبر: ۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
اعضای «لیست جمهور» در دیدار با سیدحسن خمینی تأکید کردند که معرفی کاندیدای اصلاح طلبان برای انتخابات رئیس جمهوری می‌تواند به موفقیت آن‌ها در انتخابات ششمین دوره شورای شهر تهران نیز کمک کند.

اعضای لیست 21 نفره اصلاح طلبان برای انتخابات ششمین دوره شورای شهر تهران، موسوم به «لیست جمهور» ظهر امروز(سه شنبه 25 خرداد ماه) با آرمان های امام خمینی(س) تجدید میثاق کردند و در حاشیه این مراسم  با حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی دیدار کردند و دغدغه های خودشان در خصوص مسائل انتخابات 28 خرداد ماه را با یادگار امام در میان گذاشتند.

به گزارش خبرنگار جماران، سیدحسن رسولی در این دیدار گفت: قبل از هر سخن لازم می دانم از حاج سیدحسن آقای خمینی صمیمانه سپاسگزاری کنم که طی روزها و ماه های اخیر مواضع اصولی، شفاف و روشن گرانه ای را در تبیین خط اصیل امام و انقلاب اتخاذ فرمودند و به صراحت به مبانی نظری نظام جمهوری اسلامی ایران تأکید داشتند و وجوه تمایز آن با حکومت اسلامی که مبتنی بر نفی رأی مردم به عنوان مشروعیت بخش نظام است.

دغدغه‌های اعضای «لیست جمهور» برای انتخابات ۱۴۰۰

عضو جبهه اصلاحات ایران افزود: به عنوان عضوی از جبهه اصلاحات عرض می کنم که ما نیروهای خط امام و اصلاح طلبان امروز همچنان ثابت قدم بر موضع صیانت و تحکیم اندیشه سیاسی حضرت امام پایبند بوده و هستیم. مردم را صاحب حق و صاحب انقلاب و میزان را رأی ملت می دانیم و هر عرصه ای که امکان احقاق این حق و ایفای نقش فراهم باشد انجام وظیفه و تکلیف خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه جمع حاضر 21 نفر از نامزدهای اصلاح طلب دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران هستند، اظهار داشت: بر خلاف ادوار گذشته روش تنظیم لیست در این دوره به جای اتکای بر نظر جمع محدودی، برخاسته از اجرای سازمان رأی گیری مقدماتی و نظرخواهی از بدنه اصلاحات صورت گرفته است. در بین این 21 نفر نامزد که شش نفر از این عزیزان همکار ما در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران هستند و از بین 12 نفری که ثبت نام کرده بودند شش نفر به همت مجلس شورای اسلامی و شورای مرکزی نظارت رد صلاحیت شدند.

رسولی ادامه داد: در مجموع بر اساس معیارها و شاخص هایی که از ماه ها قبل در جبهه اصلاحات تعیین شده بود 95 نفر در این سامانه رأی گیری مقدماتی اعلام داوطلبی کرده بودند. متوسط سن لیستی که انتخاب شدند 43 سال است و از این نظر گامی در جهت انتقال بین نسلی مدیریت در پارلمان شهری است. در دوره پنجم ما شش نفر از خواهران را داشتیم و این دوره یک سوم لیست از خانم ها هستند. استحضار دارید که سهمیه حداقل یک سوم برای زنان در ادوار گذشته شورای سیاستگذاری اصلاحات مطرح بوده و این دوره با اضافه شدن یک نفر از خانم ها این قضیه تکمیل شده است.

وی یادآور شد: جوان ترین عضو لیست جمهور 21 نفره 30 ساله و مسن ترین 58 ساله هستند. به لحاظ تحصیلات 20 درصد آنها دارای تحصیلات سطح کارشناسی، 47 درصد فوق لیسانس و 33 درصد دارای مدرک دکترا هستند. به عبارتی 80 درصد این جمع دارای سطوح عالی تحصیلات تکمیلی هستند.

عضو جبهه اصلاحات ایران اظهار داشت: از مدت ها قبل با تشکیل جبهه اصلاحات و سازمان دهی تفصیلی این جبهه ستاد مرکزی انتخابات به ریاست جناب آقای جواد امام تشکیل شد و ایشان به من امر فرمودند که من هم به عنوان همکار و قائم مقام در خدمتشان باشم. سازمان ستاد مستقر است و معاونت ها فعال هستند. البته به صورت دیر هنگام و با حدود 72 ساعت تأخیر وارد عرصه تبلیغات شدیم و از امروز اولین تراکت های کوچک کف دستی که توسط ستاد طراحی شده توزیع می شود.

وی افزود: ما از انتخابات های در حال اجرا فقط در دو انتخابات حضور داریم. به دلیل اینکه در این دو انتخابات عملا امکان مشارکت برای جبهه اصلاحات ایران فراهم بوده است. میان دوره ای مجلس شورای اسلامی برادرمان جناب آقای علیرضا محجوب از نیروهای قدیمی خط امام نامزد واحد جبهه اصلاحات هستند و تبلیغات ما بین لیست 21 نفره اصلاح طلبان برای شورای شهر تهران و جناب آقای محجوب مشترک است. در بقیه کلان شهرها هم با توجه به اینکه اختیار به خود جبهه اصلاحات استان ها داده شده در اکثر کلانشهرها و برخی از مراکز استان ها لیست های خوبی بسته شده است.

رسولی خطاب به سیدحسن خمینی گفت: جنابعالی در شرایط فعلی یکی از مراجع اصلی و تعیین کننده مجموعه جامعه اصلاح طلب هستید که ما در گرماگرم فعالیت های انتخاباتی و فضای خاصی که بر کشور حاکم هست خدمت جنابعالی رسیدیم. هدف تجدید بیعت با آرمان های حضرت امام است که ان شاء الله با انرژی که از حضور در این مکان مقدس دوستان ما پیدا می کنند بتوانیم مسیر پر از مانع و مشکل پیش رو را به نحو مطلوبی سپری کنیم.

وی تأکید کرد: آنچه که الآن در صحنه انتخاباتی مشهود است جریان رقیب ما با پنج شش لیست آمده و ما لیست واحد 21 نفره داریم. البته بعضی لیست ها هست که ماهیت صنفی و بعضا محلی دارد ولی یکی از راهبردهای اصلی ستاد و جبهه اصلاحات این بوده و هست که دوستان در یک لیست واحد باشند.

مجید فراهانی: امروز جمهوریت نظام در خطر قرار گرفته است

مجید فراهانی نیز در این دیدار گفت: اولین جلسه جبهه اصلاحات را در حسینیه جماران تشکیل دادیم و خود این سمبلی بود برای پافشاری بر آرمان های آن امام عزیزی که جمهوریت نظام را به عنوان یکی از اصلی ترین عناصر هویت بخش همواره تأکید داشتند و اگر امروز عنوان لیست ما «لیست جمهور» است از اصلی ترین دغدغه های ما این است که این مسأله امروز در خطر قرار گرفته است. یعنی یک جریان خاص که اساسا رأی مردم را تزئینی می شمارد و اعتقادی به رأی مردم ندارد در عرصه انتخابات هر کاری کرده که مردم پای صندوق ها حاضر نشوند. از جلوگیری از حضور اصلی ترین نیروهای انقلاب در انتخابات رئیس جمهوری و شوراها تا تبلیغات سراسری و ابایی هم ندارند که اشاره کنند مردم هم نیامدند، نیامدند و حتی اگر رئیس جمهور هم نبود، نبود و انتخابات هم نبود اشکالی ایجاد نمی شود.

وی با تأکید بر اینکه واقعا ما احساس خطر می کنیم، افزود: اگر فکر می کنیم با داشتن این همه منابع، سرمایه های انسانی، هویت تاریخی، هوش و استعداد مردم ایران زمین و همه عناصر خدادادی که ما داریم این جایگاهی که مردم ما دارند در شأن مردم، کشور و شهر ما نیست و مسأله توسعه را اصل اصلی می شماریم، اعتقاد ما این است که توسعه مگر با مشارکت و حضور و مردم اتفاق نمی افتد و اینکه ایران را برای همه ایرانیان بدانیم و بخواهیم و همه ایرانیان از هر نژاد و فرهنگ و با هر اعتقادی که باشند باید برای توسعه ایران عزیز مشارکت کنند.

عضو پنجمین دوره شورای شهر تهران اظهار داشت: متأسفانه در مقابل این هویت اصلی که منادی اصلی آن حضرت امام بودند از جنبش 15 خرداد تا فصل درخشان انقلاب 57 که همواره میزان را رأی ملت می شمردند، یک جریان اصلی که از همان ابتدای انقلاب خون به دل امام کردند و امام همواره از متحجرین به قبل و چه بعد از انقلاب به کرّات نام بردند و اعلام خطر کردند و اشاره کردند که اگر ما این عنصر قوام بخش جمهوریت را نداشته باشیم انفجاری رخ می دهد که همه دستاوردها به خطر می افتد.

وی تأکید کرد: امروز دغدغه بزرگتری از انتخابات شوراها داریم که اصل هویت و کیان انقلاب اسلامی منبعث از خون شهیدان و رهبری داهیانه حضرت امام بوده امروز در خطر است و عنوان «لیست جمهور» و تکیه ما بر این عنوان بر این اساس است و به همین دلیل تشکر می کنیم که این فرصت را در اختیار ما گذاشتید. حضور ما در حسینیه جماران قوام بخش همان هویتی است که به دنبالش هستیم و درخواست ما از یادگار ارزشمند امام و امید ما این است که این نسل و هویت را حفظ کنید کما اینکه هزینه های زیادی هم پرداخت کرده اید.

فراهانی خطاب به سیدحسن خمینی گفت: ما برای پیگیری این هویت پشت سر جنابعالی حرکت می کنیم و اگر توفیق خدمت دست داد دنبال این هویت هستیم و اگر دست نداد تعهد و میثاق می بندیم که دنباله رو راه شهیدان انقلاب و هویتی که حضرت امام بارها بر آن تأکید کردند؛ چرا که رضایت و خواست مردم که منبعث از خواست الهی است، همین مسأله است.

محمد سالاری: در رقابتی بسیار نابرابر و ناعادلانه هستیم

به گزارش خبرنگار جماران، محمد سالاری نیز در این دیدار گفت: این روزها ما به عنوان کسانی که از مسیر بدنه اصلاحات گزینش شده ایم خیلی تنها هستیم و در این فضا و واپسین روزهای مانده به انتخابات در رقابتی بسیار نابرابر و ناعادلانه هستیم که رقیب از دو سال پیش دارد کار می کند و اگر امروز سری به سطح شهر تهران بزنید خواهید دید که همه شهر را پوشش داده اند. اما اگر حسن رسولی و جواد امام نبودند و آبروی خودشان را وسط نمی آوردند ممکن بود جبهه اصلاحات اصلا لیست ندهد.

وی خطاب به سیدحسن خمینی اظهار داشت: بحث ما با دوستان این بود که بالأخره در فضای انتخابات ریاست جمهوری حجت بر ما تمام است. اولا شخصیت کم نظیر و بی نظیری مثل شما که به نظر من در همان یک هفته ای که تلویحا تمایل به حضور داشتید توانستید جنبشی در سطح کشور ایجاد کنید و این یک سرمایه عظیم اجتماعی برای ما کسانی که پیرو اندیشه امام هستیم باقی خواهد ماند. من از این بابت تشکر می کنم.

عضو پنجمین دوره شورای شهر تهران افزود: در ادامه راه ما به دوستان اصلاح طلب، دبیران کل احزاب و جناب آقای مهندس نبوی به عنوان رئیس جبهه اصلاحات عرض کردیم که هیچ گاه جبهه اصلاحات و تفکر اصلاح طلبی مسیر انتخابات را خودش ترک نکرده مگر اینکه موانعی بگذارند که امکان حضور در آنجا وجود نداشته باشد. در انتخابات ریاست جمهوری کاندیداهای جبهه را که لیست زیادی هم بود که واقعا می توانستند تأیید شوند آن حالت را داشتیم. گرچه با وضعیتی که در کشور حاکم شده و مناظراتی که شاهد بودیم هنوز هم امکان حضور در انتخابات ریاست جمهوری هست و این را به عنوان یک مطالبه مطرح می کنم.

وی یادآور شد: در واپسین روزها لیست جمهور بالأخره تهیه شد که نقطه عطفی در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی جریان اصلاحات بود. جریان اصلاحاتی که اعتقاد دارد همه امور باید به مردم سپرده شود و دیگر نگاه های از بالا به پایین نباشد و بلکه مبتنی بر مشارکت مردم تصمیم گیری ها انجام شود، در کاندیدا گزینی اختیارات سران اصلاحات را به بدنه احزاب واگذار کرد و این هم ایده تعدادی از جوانان فکور، اندیشمند و دموکراسی خواه جبهه اصلاحات بود که من به نوبه خود تشکر می کنم.

سالاری تأکید کرد: گرچه فضای انتخابات سرد بود. احزاب و شخصیت های حقیقی می توانستند حدود 50 هزار نفر در سامانه «سرا» ایجاد کند و آن 50 هزار نفر می توانست ما را موفق کند. اگر هر کدام از آنها سه نفر را می آوردند 150 هزار نفر می شد. ولی چون فضا سرد بود حدود 12 هزار نفر ثبت نام کردند و ما در اصل حاصل نظرات بدنه اصلاحات هستیم و به مفهوم واقعی لیست جمهور است.

وی خطاب به سیدحسن خمینی گفت: این روزها شاهد نکات ارزشمندی از سوی شما هستم که بالأخره از کسی مثل شما انتظار می رود در این مقطع تاریخی کنشگری کند و نظراتش را بگوید.

عضو پنجمین دوره شورای شهر تهران تأکید کرد: مدیریت شهری دوره پنجم در مقطعی از تاریخ شهر را تحویل گرفت که سخت ترین تحریم های تاریخ ایران به صورت ظالمانه بر کشور ما حاکم شده بود و قطعا پایتخت جمهوری اسلامی ایران را تحت تأثیر قرار می داد. در زمانی تحویل گرفت که دو نفر از شهرداران را بدون اراده از ما گرفتند. رقبا به ما می گویند اینها شهرداران را تغییر دادند در صورتی که از ما گرفتند.

وی افزود: به هر حال تجلی کار شورا و نگاه شورایی و سیاستگذاری ها و برنامه ریزی ها در شهردار و مدیران شهرداری است. در ادامه ما شاهد این بودیم که ظرفیت درآمدزای طرح تفصیلی شهر تهران پیش خور شده بود. در زمانی شهر را تحویل گرفتیم که بیش از 50 هزار میلیارد تومان، یعنی حدود دو و نیم برابر بودجه سال اول این دوره بدهکار بودیم. در زمانی شهر را تحویل گرفتیم که چندین هزار هکتار املاک اراضی این شهر که من بارها به شهردار دوره قبل می گفتم اینها می توانست برای همیشه تاریخ این شهر را به صورت پایدار اداره کند، یا در بزرگراه سازی ها و یا در بذل و بخشش ها از دست داده بودیم.

سالاری ادامه داد: زمانی شهر را تحویل گرفتیم که اساسا برای همه بنگاه های اقتصادی، بانک ها، پیمانکاران و سرمایه گذاران بی اعتمادی کلانی نسبت به شهرداری تهران ایجاد شده بود؛ برای اینکه مطالبات آنها سال ها معوق مانده بود. من دوره چهارم هم حضور داشتم. سال 94 شهردار ما طی بخشنامه رسمی به شهرداری اعلام کرد ما دیگر پول نداریم و صرفا پروژه های بالای 50 درصد ادامه پیدا کند. یعنی همان زمان آنها پذیرفتند که دیگر پول ندارند.

وی گفت: در این مقطع تاریخی جریان اصلاحات و دبیران کل احزاب به ما مراجعه می کردند و می گفتند با این رویکردها و استراتژی هایی که شما پیش می برید قطعا شما شهر را به ورشکستگی می رسانید. شما مصوبه «برج باغ» را لغو و شهر فروشی متخلفانه را مسدود کرده اید و کمیسیون های معماری و کمیسیون ماده پنج را در مسیر اصلی قرار داده اید که بیش از 70 درصد درآمد شهرداری از این مسیر است. شهرداری که آقای الویری با 22 هزار کارمند به آقای احمدی نژاد تحویل داده را با 70 هزار کارمند و 50 هزار کارگر شهرداری تحویل گرفته اید و شما نمی توانید حقوق اینها را بدهید.

عضو پنجمین دوره شورای شهر تهران تصریح کرد: جریان اصلاحات نگرانی داشتند که شورای تأمین یا شورای عالی امنیت ملی تشکیل جلسه بدهد و بگویند این شورا صلاحیت اداره امور شهر را ندارد. چون دو سال اول شورای پنجم خیابان بهشت صبح تا شب شعار می دادند که شورای شهر حیا کن، رها کن. ولی ما در این بستر جامعه و فضایی که مردم از نظام تصمیم گیری دلخور هستند، حال مردم خوب نیست و کارهای خوب ما را هم نمی دیدند، شهر را با آرامش اداره کردیم.

وی اظهار داشت: شهر فروشی را متوقف کردیم، جلوی از بین بردن میراث طبیعی و تاریخی را گرفتیم، انضباط بخشی در حوزه مالی ایجاد کردیم، یک نفر هم از کارکنان شهرداری تعدیل نکردیم و نگهداشت شهر بهتر از گذشته انجام شد و نهایتا یک تغییر استراتژی از تولید مگاپروژه های تولیدکننده عارضه به سمت پروژه های توسعه محلی و تولیدکننده کیفیت ایجاد کردیم.

سالاری یادآور شد: ما شاهد گزارش هفته گذشته شهردار تهران در صحن شورا بودیم که بیش از 67 درصد درآمدهای شهرداری در مناطق غیر برخوردار هزینه شده و این یک تغییر نگاه بسیار جدی در راستای تحقق عدالت اجتماعی بوده است. ضمن اینکه در طرح تفصلی شهر تهران که ما شاهد اشکالات بسیار زیادی بودیم، جاهایی که مردم دچار عدم نفع شده بودند اقدامات بسیار خوبی انجام دادیم. در همین هفته بعد از چهار سال پیگیری بالأخره توانستیم 1260 هکتار را به بافت فرسوده اضافه کنیم که اینها می توانند در مناطق غیر برخوردار بسته های تشویقی بگیرند.

وی تأکید کرد: ما طرح موضعی 1170 هکتاری کن و فرحزاد را بعد از سال ها به نتیجه رساندیم. صدها کار از این جنس انجام دادیم و من بسیار امیدوارم و وزن لیست جمهور در مقایسه با سایر لیست ها واقعا غیر قابل مقایسه است و خواهش من این است که همه جریان را پای کار بیاوریم و در این دو روز ما می توانیم موفق شویم.

باید تلاش کنیم شرایط حضور حداکثری مردم مهیا شود

فائزه دولتی عضو لیست جمهور نیز در این دیدار از صراحت سیدحسن خمینی در موضع گیری ها تشکر کرد و گفت: در اندیشه سیاسی امام خمینی(س) چون مردم را صاحب حق می دانستند همیشه ایفای نقش توسط مردم و مشارکت مردم به رسمیت شناخته می شد و در حد توان باید تلاش بر این باشد که شرایط حضور حداکثری مردم مهیا شود.

وی تأکید کرد: در این شرایط سخت و سرد و رقابت نابرابر من می خواهم این سؤال را بپرسم که مگر می شود ما برای ریاست جمهوری نامزد نداشته باشیم و برای شورای اسلامی شهر تهران نامزد معرفی کنیم؟! چه پاسخی می خواهیم به مردمی بدهیم که پای صندوق های رأی هر دو تعرفه را با هم دریافت می کنند اما فقط باید به نامزدهای معرفی شده اصلاح طلبان در شورای شهر رأی بدهند؟ مگر می شود ما برای ریاست جمهوری کاندیدا نداشته باشیم اما اسم لیست شورای شهرمان را «جمهور» بگذاریم؟

عضو لیست اصلاح طلبان در انتخابات ششمین دوره شورای شهر تهران افزود: مگر می شود نظر بدنه را در بستن لیست کاندیداهای شورای شهر بخواهیم اما به نظر بدنه اصلاح طلبان برای کاندیدای ریاست جمهوری توجهی نکنیم؟ من اینجا از طرف خودم و جوانانی که این مدت خالصانه و امیدوارانه در ستادها فعالیت داشته اند که ما فقط این جوانان امیدوار را داریم که همواره در کارزار انتخابات نقش مؤثر و مسئولیت پذیری بالایی داشته اند، از محضر همه شخصیت های حقیقی و حقوقی جبهه اصلاحات می خواهم در این نظر تجدیدنظر کنند و بین دو کاندیدایی که الآن داریم از کاندیدایی که بیشترین رأی را آورده اعلام حمایت صورت بگیرد تا در این فرصت باقی مانده امید و انگیزه ای که وجود دارد را با دست خودمان ناامید نکنیم.

به گزارش خبرنگار جماران، مجتبی تقوی نژاد نیز در این دیدار با بیان اینکه هرچه دستاورد هست از جمله رأی دادن و حق انتخاب از برکت وجود حضرت امام و نهضتی است که ایشان آغاز کردند، گفت: بدنه اصلاح طلبان با توجه به همه محدودیت هایی که وجود داشت این لیست را انتخاب کردند و ما خوشحال هستیم که انتخاب بدنه عمدتا جوان احزاب اصلاح طلب هستیم و این حمایت نسبی از این مجموعه وجود دارد. بخش بزرگی از این لیست نتیجه دستاورد شورای پنجم شهر تهران هستند. یعنی رزومه ای که برای جوانان اصلاح طلب ایجاد شد و امروز با افتخار می توانند بگویند ما می توانیم شهر را اداره کنیم.

وی اظهار داشت: این شب ها شب های قدر این دوستان است و شبانه روزی فعالیت می کنند و وقتی نتیجه جلسه جبهه اصلاحات اعلام شد که ما در انتخابات رئیس جمهوری کاندیدا نداریم پیام های زیادی از جوانان دریافت کردم که ابراز نارضایتی کردند و اعتقاد دارند که در این شرایط نباید ما بحث عدم مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری را داشته باشیم.

عضو لیست اصلاح طلبان در انتخابات ششمین دوره شورای شهر تهران خطاب به سیدحسن خمینی تأکید کرد: عدم انتخاب کاندیدای ریاست جمهوری توسط جبهه اصلاحات آسیب جدی وارد می کند و به عنوان یک جوان اصلاح طلب از جنابعالی تقاضا می کنم مذاکراتی داشته باشید و با عزیزان صحبت کنید که تجدید نظری اتفاق بیفتد. اگر ما کاندیدای ریاست جمهوری نداشته باشیم شاید شانس لیست جمهور خیلی کمتر شود و اگر ما در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا معرفی کنیم با توجه به اینکه جریان مقابل ما توهم پیروزی و لیست های متعدد دارد، ما می توانیم این جریان را شکست بدهیم. ما در مقابل یک جریان شهرفروش و شهروند ستیز قرار گرفته ایم.

الهام فخاری نیز در این دیدار گفت: زنان و جوانان همیشه تلاش کرده اند موجی باشند که پیروزی را رقم می زنند و اصولا خودشان از برکات پیروزی بهره مند نبوده اند و در دستاوردهای پیروزی سهیم نشده اند. ما پیروز نخواهیم شد مگر اینکه «جمهور» را در عمل همه با هم حمایت کنیم. این جمهور پای صندوق رأی نخواهد آمد مگر اینکه اصل نهاد انتخابات برای ما ملاک باشد؛ و نه افراد. اگر می خواهیم از نهاد انتخابات دفاع کنیم باید از هر چهار انتخاباتی که در حال برگزاری است استفاده شود.

وی خطاب به سیدحسن خمینی اظهار داشت: خواسته ما از شما این است که همان طور که همیشه صدای مظلومان بوده اید و صدای آزادی خواهی و اصلاح طلبی هستید، در این مقطع تاریخی هم شما که یک چهره سرآمد در بین جوانان هستید این نقش را ایفا و کمک کنید که این «جمهور» به معنی کامل تحقق پیدا کند. ان شاء الله در کنار هم و متحد بتوان نتیجه خوبی را رقم زد و فارغ از اینکه ما انتخابات را برنده شویم یا نشویم، در کنار هم بودن و اتحاد پیروزی ما است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
پلمپ قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران بخاطر حجاب! title
پیتزا "داوود" قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شد
بعد از ۱۸ سال نمی‌دانم ناصر عبداللهی را کشته‌اند یا نه؟ title
«ناصر را زده بودند، اما این‌که چه کسی این‌کار را کرد من هیچ‌وقت نفهمیدم»؛ این‌ها گفته‌های فاطمه فهیمی، همسر ناصر عبداللهی است. پس از ۱۸ سال، او در مصاحبه خود روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور دارد. کسی که به گفته خودش در تمام این سال‌ها متهم به قتل همسرش بوده، اما قانون به او اجازه نداده تا او را پیگیری قضایی کند. این پرونده عبداللهی بدون پیگیری پدر و پسران عبداللهی مختومه اعلام شد و هرگز عاملان مرگش شناخته و مجازات نشدند.
سرعت اینترنت در ایران چطوره؟ title
با وجود گزارش جدید اسپیدتست در ماه مارس ۲۰۲۴ که حاکی از بهبود وضعیت سرعت اینترنت ایران است، جایگاه ایران در رده‌بندی کلی نسبت به دیگر کشور‌ها افت داشته است.
آیا شما عزت نفس پایینی دارید؟ title
عزت نفس پایین می‌تواند نحوه تفکر، کار‌هایی را که انجام می‌دهید و میزان موفقیت شما را تغییر دهد.
مصرف سیگار مضرتر یا ویپ؟ title
بسیاری گمان می‌کنند که ویپ نسبت به سیگار یا قلیان خطر کمتری برای سلامتی انسان دارد. هرچند حالا دانشمندان نسبت به استفاده از ویپ هشدار بسیار جدی داده‌اند.
برگزیده
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.
گزارش ارتش رژیم صهیونیستی از جزئیات حمله ایران title
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ایران شب گذشته بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و پهپاد و موشک کروز شلیک کرد.
سقوط بازار‌های مالی جهان پس از پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی title
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، بازار‌های مالی دیجیتال را دچار نوسان شدید کرده است.
واکنش سردار حاجی زاده به حمله پهپادی سپاه به اسرائیل title
سردار حاجی زاده به حمله پهپادی سپاه به اسرائیل واکنش نشان داد.