کد خبر: ۱۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی اقلیم کردستان به همراه تعدادی از سرمایه گذاران و تجار این منطقه در پایان نخستین روز از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور دیدار و گفتگو کردند.

دیدار اعضای اتاق بازرگانی اقلیم کردستان با دکتر عبدالملکی

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش:در این دیدار دو ساعته طرفین راه‌های گسترش مناسبات اقتصادی و سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایران را بررسی کردند.

حجت الله عبدالملکی با بیان اینکه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد بانک اطلاعاتی اختصاصی از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در مناطق آزاد کشور را تهیه کرده است گفت: دبیرخانه و مدیران عامل براین اساس آماده حمایت از همه سرمایه گذاران از مناطق آزاد هستند.

عبدالملکی با بیان اینکه ۳۷۰ طرح سرمایه گذاری با برگشت سود ۲۵ تا ۶۰ درصد در مناطق آزاد کشور تعریف و به سرمایه گذاران خارجی معرفی شده است گفت: مطالعات این طرح‌ها همگی انجام و مجوز‌های آن‌ها صادر شده تا با سرمایه گذاری اجرایی شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون سرمایه گذاری در مناطق آزاد دارای معافیت‌های مختلف و جذاب از جمله در حوزه گمرک و صادرات است افزود: در مناطق آزاد طرح هدایت سرمایه گذار با هدف رفع موانع سرمایه گذاران درگیرو دار‌های اداری اجرایی می‌شود تا سرمایه گذار بدون دغدغه بتواند طرح خود را اجرایی کند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی خطاب به سرمایه گذاران حاضر در جلسه گفت: ما در کنار شما هستیم و سرمایه شما را ضمانت می‌کنیم و مطمئن هستیم از این سرمایه گذاری سود خواهید برد.

عبدالملکی افزود: در مناطق آزاد کیفیت محصولات و نوع عمل تولیدکنندگان و صادرکنندگان برای انجام تعهداتشان به طرف‌های خارجی را به صورت ویژه نظارت می‌کنیم تا خریداران محصولات ایرانی از کیفیت و عمل به قرارداد‌های خود در مناطق آزاد مطمئن باشند.

در این نشست چندتن از تجار و سرمایه گذاران اقلیم کردستان عراق نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداخته و برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد اعلام آمادگی کردند.

بر این اساس قرار شد در روز‌های باقیمانده از نمایشگاه سرمایه گذاران این اقلیم با مدیران عامل مناطق آزاد به صورت تخصصی سرمایه گذاری در هر منطقه را بررسی و در صورت موافقت طرفین تفاهم نامه همکاری امضاء کنند.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ازدواج یک بازیگر و مجری ایرانی! title
شیدا خلیق بازیگر مشهور ایرانی عکس‌هایی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و خبر ازدواجش را داد.
علت فوت دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز چه بود؟ title
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص فوت یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: فعلاً این موضوع در دست پیگیری است و جزئیات بیشتر آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری زری خوشکام title
زهرا خوشکام، ملقب به زری خوشکام صبح امروز در سن ۷۷ سالگی دارفانی را وداع کرد
شیطان پرستان تهران دستگیر شدند! title
یک تیم شیطان پرستی در تهران متلاشی شد.
نوشیدنی که برای کودکان مفید نیست! title
در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد
اطلاعیه زندان اصفهان درباره توماج صالحی title
اداره کل زندان اصفهان درباره عدم دسترسی توماج صالحی به تلفن اطلاعیه صادر کرد.
زری خوشکام درگذشت title
زهرا خوشکام بازیگر قدیمی سینما و همسر علی حاتمی از دنیا رفت.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.