کد خبر: ۱۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی:
وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی گفت: شبکه بانکی کشور نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در تحقق اهداف شعار سال "مهار تورم، رشد تولید" دارد.

شبکه بانکی نقش مهمی در تحقق اهداف شعار سال دارد

به گزارش مخاطب24 به نقل از بانک رفاه کارگران :دکتر سید صولت مرتضوی با بیان این مطلب در اولین نشست هم‌اندیشی و آموزشی مدیران صف و ستاد بانک رفاه کارگران، افزود: مخاطب شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اعلام شد، همه اقشار جامعه هستند. همه باید تلاش کنیم تا اهداف این شعار تحقق پیدا کند، اما شبکه بانکی در تحقق هر دو رکن این شعار (مهار تورم و رشد تولید) نقش مهم و اثرگذار دارد.

وی افزود: متأسفانه با تورم زیادی در کشور روبه رو هستیم. علت اصلی آن نیز رشد نقدینگی و پایه پولی کشور است. هم دولت‌مردان و هم شبکه بانکی باید مراقب باشند و از خلق پول بدون پشتوانه جلوگیری کنند.

دکتر مرتضوی با بیان اینکه در رشد تولید نیز نقش بانک‌ها پر رنگ است، خاطرنشان ساخت: آن‌ها می‌توانند با هدایت نقدینگی به سمت تولید، رونق تولید و اشتغالزایی را رقم بزنند. علاوه بر این، رشد تولید منجر به کاهش نرخ تورم می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به ذی‌نفعان بانک رفاه کارگران اشاره کرد و گفت: بانک رفاه کارگران ذی‌نفع واحد ندارد و بخش قابل توجهی از جمعیت کشور ذی‌نفع این بانک هستند و این به معنای حق‌الناس بودن بانک است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت مولفه‌های امانت‌داری، تاکید کرد: باید مراقب حق‌الناسی که نزد شما به امانت گذاشته شده است باشیم و اجازه ندهیم به این امانت آسیبی وارد نشود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به الزامات سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید حتما بحث اشتغال و رشد تولید را مدنظر داشته باشیم و بدون شک اگر با این رویکرد عمل کنیم خداوند باری‌تعالی هم عنایت می‌کند.

وی به تسویه بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی نزد شبکه بانکی اشاره کرد و گفت: این سازمان در گذشته ابربدهکار بانکی و ابربدهکار نزد خزانه و بانک مرکزی بود که در دولت سیزدهم با تسویه این بدهی‌ها بزرگ‌ترین تسویه بانکی انجام گرفت.

دکتر مرتضوی در پایان تأکید کرد: مردم بزرگترین سرمایه نظام اسلامی هستند. کارکنان خدوم و زحمت‌کش بانک‌ها با توجه به تعامل و ارتباط زیادی که با مردم دارند، باید برخورد مناسبی با آن‌ها داشته باشند و با حفظ شأن و کرامت آن‌ها، خدمات خود را به مشتریان عرضه کنند.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران نیز طی سخنانی گفت: با تلاش همه مدیران و کارکنان بانک موفق شدیم گام‌های بلندی در راستای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در سال‌های اخیر برداریم و بدون شک پیشبرد این مهم ناشی از حمایت‌های اثربخش مدیران عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی است که همواره پشتیبان این بانک و اقدامات اجرایی آن بوده‌اند.

دکتر اسماعیل للـه‌گانی با اعلام این مطلب، به حمایت‌های این بانک از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در این بخش پرداخت کردیم که در راستای رفاه حال این عزیزان، پرداخت این تسهیلات و دریافت اقساط آن‌ها به صورت کاملا غیرحضوری انجام می‌شود.

دکتر للـه‌گانی با اشاره به افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران از ۱۹۳ هزار میلیارد ریال به ۶۶۰ هزار میلیارد ریال، گفت: این افزایش سرمایه شاخص‌های مهمی نظیر کفایت سرمایه بانک رفاه کارگران را از حد استاندارد‌های شبکه بانکی کشور (۸ درصد) بسیار فراتر برده و به عنوان بانک اول کشور از منظر سرمایه، علاوه بر رفع محدودیت‌های قانونی همچون سقف تسهیلات و تعهدات کلان، می‌تواند در عرصه‌های مختلف اقتصادی و تولیدی کشور حضور بسیار مؤثر و پررنگ‌تری داشته باشد.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران در پایان به شعار سال "مهار تورم و رشد تولید" اشاره و از انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار، ویژه سرمایه‌گذاری (خاص) از سوی این بانک در راستای تحقق اهداف شعار سال خبر داد و گفت: این اوراق با هدف حمایت از تولید ملی و در راستای تامین مالی طرح‌های مختلف اقتصادی (تولیدی، ساختمانی و خدماتی) بر اساس ضوابط و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌شود.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.