کد خبر: ۱۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

بروکراسی‌های اداری نباید وقفه‌ای در تولید خودرو ایجاد کند

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه بروکراسی‌های اداری نباید مانع تولید خودرو شود، گفت: با هماهنگی و تفاهم بین وزارتخانه‌ها، مجموعه‌های بالادستی و تولیدکنندگان می‌توان با شرایط بهتری تولید و عرضه خودرو در بازار را دنبال کرد.
بروکراسی‌های اداری نباید وقفه‌ای در تولید خودرو ایجاد کند

بروکراسی‌های اداری نباید وقفه‌ای در تولید خودرو ایجاد کند

مخاطب24:علیرضا عسگریان در حاشیه مراسم گرامیداشت روز کار و کارگر و در جریان بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدرن‌ترین خط تولید موتور ME۱۶ شرکت مگاموتور، درباره روند تولیدی که گروه خودروسازی سایپا در پیش گرفته است، تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های رسمی که گروه خودروسازی سایپا منتشر کرده، تولید خودرو در این شرکت رو به افزایش است و مدیران این مجموعه در افزایش تیراژ تولید، ارتقا کیفیت، جذب نخبگان و فارغ التحصیلان جدیت دارد.

او ادامه داد: برنامه ۱۴۰۲ گروه خودروسازی سایپا نشان می‌دهد که تولید خودرو (۷۰۰ هزار دستگاه تولید داخل و ۱۰۰ هزار دستگاه مونتاژ) افزایشی است و تا پایان سال جاری از ۷ محصول جدید رونمایی می‌شود. امیدواریم این خودروساز با برنامه‌های تدوین شده، دستاورد‌های خوبی داشته باشد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: زمانی‌که قرار است تیراژ تولید خودرو افزایش پیدا کند، محصولات جدید روانه بازار شود و همچنین عرضه ترکیبی خودرو‌ها صورت گیرد، موانع و چالش‌هایی نیز ایجاد می‌شود که می‌تواند بر فرایند تولید اثرگذار باشد از همین رو وزارتخانه‌های مرتبط و مجموعه‌های بالادستی باید به گونه‌ای سیاست گذاری کنند که به واسطه بروکراسی، وقفه‌ای در تولید پیش نیاید.

او تصریح کرد: با هماهنگی معقول و تفاهم بین وزارتخانه ها، مجموعه‌های بالادستی و تولیدکنندگان می‌توان با شرایط بهتری خودرو در بازار تزریق کرد. از آنجا که گروه خودروسازی سایپا نگاه تحولی دارد و برای توسعه محصولات خود آرزو‌های مجللی دارد، ضرورت دارد که سیاست گذاران همراهی بیشتری با این بنگاه صنعتی داشته باشند.

عسگریان در ارتباط با اقدام گروه خودروسازی سایپا در جذب نیرو‌های دانش‌آموخته دانشگاهی متخصص برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود، گفت: جذب کارگر متخصص و متصل کردن حوزه دانشی به بخش صنعتی اکنون در حال تحقق است. جذب افرادی با کارآزمودگی لازم و دارای تحصیلات دانشگاهی از دانشگاه‌های معتبر و ورود آن‌ها به حوزه صنعت، بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی، اقدامی بسیار مناسب به شمار می‌رود.

معاون وزیر کار تاکید کرد: ما برای به کارگیری نیروی متخصص نیازمند دستگاه مولد هستیم که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این راستای جایگاه خوبی در اختیار دارد. ارتباط با دانشگاه و صنعت در کنار تدوین حوزه‌های مهارتی توسط این سازمان باید در دستور کار باشد.

او بیان کرد: علاوه بر جذب نیروی کار دانش‌آموخته دارای مهارت پیش از اشتغال، مهارت بین شغلی در حین اشتغال نیز صورت می‌گیرد. براساس داده‌های حوزه دانشی، مهارت هر فرد ماهر پس از ۵ سال به نصف کاهش پیدا می‌کند و این موضوع، اهمیت تداوم مساله مهارت‌آموزی را نشان می‌دهد.

معاون وزیر کار با تاکید بر اینکه گروه خودروسازی سایپا در حال پیوند زدن فارغ التحصیلان فنی و حرفه‌ای و دانشگاهیان به صنعت خودرو است، گفت: این مجموعه درصدد آن است که افرادی را استخدام کند که از دانشگاه‌های کشور و مراکز فنی و حرفه ای، فارغ التحصیل شدند، لذا با تزریق نیروی جوان، علمی و کارآزموده می‌توان انتظار داشت که گروه خودروسازی سایپا سیر تحولی خود را با سرعت بیشتری دنبال کند.

عسگریان درباره فعالیت خودروسازان بخش خصوصی در تحقق رشد تولید، گفت: رقابت بین بخش دولتی و خصوصی باید به گونه‌ای سازماندهی شود که به توسعه فعالیت بخش خصوصی کمک کند. با توجه به امکانات بیشتر بخش دولتی نسبت به بخش خصوصی، هماهنگی لازم بین نهاد‌ها و دستگاه‌ها با فعالان حوزه صنعت، می‌تواند باعث رشد بخش خصوصی شود. بخش خصوصی با وجود امکانات کم، اقدامات قابل قبولی در حوزه تولید خودرو و قطعه سازی انجام داده است.

 
برچسب ها: سایپا
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
قلقلی سکوت را شکست؛روایت تلخ شهرام لاسمی قلقلی سکوت را شکست؛روایت تلخ شهرام لاسمی
شهرام لاسمی،قلقلی معروف، در برنامه رک با مجید واشقانی، از زندگی تلخ خود در فقر صحبت کرد.
مصوبه جدید شورای رقابت: تعیین قیمت خودرو به خودروسازان مصوبه جدید شورای رقابت: تعیین قیمت خودرو به خودروسازان
طبق تصمیم تازه شورای رقابت، از این پس قیمت خودرو مستقیماً توسط خودروسازان بر اساس فرمول «کاست‌پلاس» تعیین می‌شود و سازمان حمایت تنها نقش ناظر خواهد داشت.
از کنفرانس تهران تا نشست آلاسکا؛ تکرار سیاست قدرت‌های بزرگ از کنفرانس تهران تا نشست آلاسکا؛ تکرار سیاست قدرت‌های بزرگ
در گذار از کنفرانس تهران ۱۹۴۳ تا نشست آلاسکا ۲۰۲۵، تاریخ تکرار می‌شود: قدرت‌های بزرگ همچنان سرنوشت ملت‌های ضعیف را رقم می‌زنند. ایران و اوکراین، قربانیان رئال‌پلیتیک، حاکمیت محدود خود را در برابر منافع غول‌ها از دست می‌دهند.
جبهه اصلاحات: آشتی ملی فرصتى طلایی برای تغییر و بازگشت به مردم است جبهه اصلاحات: آشتی ملی فرصتى طلایی برای تغییر و بازگشت به مردم است
جبهه اصلاحات ایران در بیانیه‌ای آشتی ملی را تنها راه نجات کشور و تغییر ساختار‌ها دانست و خواستار مذاکرات مستقیم با آمریکا شد.
نخست‌وزیر دانمارک: نتانیاهو خودش یک مشکل است نخست‌وزیر دانمارک: نتانیاهو خودش یک مشکل است
مته فردریکسن اعلام کرد بنیامین نتانیاهو با اقدامات اخیر دولت اسرائیل به «مشکل» بدل شده و قصد دارد فشار اتحادیه اروپا بر تل‌آویو را افزایش دهد.
کیهان: ادعای خروج ایران از لیست سیاه FATF موهوم است کیهان: ادعای خروج ایران از لیست سیاه FATF موهوم است
روزنامه کیهان با انتقاد از اظهارات رئیس مرکز اطلاعات مالی، آن را «خوش‌خیالی موهوم» خواند و گفت ایران هنوز راه طولانی تا خروج از لیست سیاه FATF دارد.
شرط پوتین برای پایان جنگ فاش شد شرط پوتین برای پایان جنگ فاش شد
ترامپ پس از مذاکره با پوتین در آلاسکا اعلام کرد آتش‌بس راه‌حل نیست و تنها توافق صلح مستقیم می‌تواند جنگ روسیه و اوکراین را پایان دهد.
برگزیده
تاکید مدیرعامل شستا بر ارتباط بارز با استارت آپ‌ها و پارک‌های فناوری تاکید مدیرعامل شستا بر ارتباط بارز با استارت آپ‌ها و پارک‌های فناوری
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در دیدار با مدیران گروه صنعتی بارز ضمن اشاره به اهمیت دو موضوع بین‌المللی سازی و نوآوری بر ایجاد ارتباط بین گروه صنعتی بارز با استارت آپ‌ها، دانشکده‌های تخصصی و پارک‌های فناوری تاکید کرد.
روند بازگشت دلار روند بازگشت دلار
قیمت دلار که روز گذشته خود را به کانال ۹۵ هزار تومانی نزدیک کرده بود، در معاملات نقدی امروز دوباره به کانال ۹۲ هزار تومانی سقوط کرد و روی رقم ۹۲ هزار و ۴۰۰ تومان بسته شد. تا این لحظه، قیمت دلار در معاملات فردایی هم رونق چندانی ندارد و ۲۰۰ تومان بالاتر قرار گرفته است.
ایران‌خودرو از دولت شکایت کرد ایران‌خودرو از دولت شکایت کرد
با اینکه خودروسازان به‌تازگی موفق شدند مجوز افزایش قیمت محصولاتشان را بگیرند، اما به نظر می‌رسد این افزایش نه‌تنها رضایت آنها را جلب نکرده، بلکه حالا یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان کشور پای شکایت به میان آورده است.
صفحه خبر بالای تصاویر