کد خبر: ۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: امسال پیش بینی می شود از سطح ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات استان گلستان حدود ۸۰ هزار تن برداشت هلو داشته باشیم.

برداشت هلو در باغات گلستان + عکس، معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: امسال پیش بینی می شود از سطح ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات استان گلستان حدود ۸۰ هزار تن برداشت هلو داشته باشیم.

نوید رضا فراهانی اظهار کرد: استان گلستان با توجه به تنوع اقلیمی برای کشت انواع باغات مساعد بوده و با اختصاص ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از سطح باغات به کشت هلو رتبه نخست تولید این محصول در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: استان گلستان از نظر کیفیت تولید در سطح مطلوبی قرار دارد و میوه نوبرانه کشور را تامین می کند که این یک مزیت برای استان ما محسوب می شود.

معاون باغبانی سازمان کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: برداشت ارقام مختلف هلو در استان گلستان از اواخر اردیبهشت آغاز و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد.

فراهانی گفت: با توجه به سرمازدگی در اسفندماه سال گذشته و کاهش بارندگی های اخیر پیش بینی می شود از سظح ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از باغات، ۸۰ هزارتن هلو برداشت شود و اگر شرایط مساعد بود میزان برداشت تا ۱۱۰ تن نیز می توانست افزایش یابد.

 

برچسب ها
ارسال نظرا‌ت