کد خبر: ۱۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
زهرا سعیدی مبارکه نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در همایش جوان، پیشران انتخابات ۱۴۰۰، باید چاره‌ای اندیشیده شود تا نامزد‌های ریاست جمهوری ضمانت اجرایی بدهند که پاسخگوی وعده‌های داده شده باشند.

زهرا سعیدی مبارکه رئیس‌جمهور بعدی باید برای عمل به وعده‌هایش تعهد بدهد، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در همایش جوان، پیشران انتخابات ۱۴۰۰، باید چاره‌ای اندیشیده شود تا نامزد‌های ریاست جمهوری ضمانت اجرایی بدهند که پاسخگوی وعده‌های داده شده باشند.

زهرا سعیدی مبارکه رئیس‌جمهور بعدی باید برای عمل به وعده‌هایش تعهد بدهد

زهرا سعیدی مبارکه، در همایش جوان، پیشران انتخابات ۱۴۰۰ اظهار امیدواری کرد با دادن روحیه و امید به جامعه و جوانان باعث رونق انتخابات 1400 که اولین انتخابات بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب هست شویم.

زهرا سعیدی مبارکه نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در همایش جوان، پیشران انتخابات ۱۴۰۰ که روز دوشنبه ۱۸ اسفندماه سال جاری در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد، گفت: انتخابات پیش رو اولین انتخابات بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری در این سطح با انتخاب رییس امور اجرایی کشور است و از این نظر بسیار حائز اهمیت است.

سعیدی، حضور جوانان دهه هشتادی در انتخابات پیش رو را تصمیم ساز دانست و خاطر نشان کرد: باید نگاه‌ها به سمتی برود که نقش آفرینی جوانانی که نیمی دختران و نیمی پسران ما هستند در عرصه‌های مدیریتی کشور بیش از پیش مهیا شود.

وی افزود: با ملاک شایسته سالاری باید گفت اگر بانوان شایسته‌ی ما در جامعه موفق باشند هیچ کس بازنده نیست و همه برنده شده اند و با نگاه عملکرد محور بجای سیاست محور بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب است افزود: مسئولیت جوانان کشور ما سنگین‌تر خواهد بود و خیلی از جا‌ها باید فداکاری و ایثار کنیم تا پرچم جوانان را بر خلاف میل بعضی‌ها بالا ببریم، زیراخواسته یا ناخواسته این جوانان پرچم دار آینده کشور هستند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور خاطر نشان کرد: وقتی کشور ما در عرصه‌های پیچیده نظامی و هسته‌ای به پیشرفت‌های بالایی دست یافته قطعاً در سایر عرصه‌ها نیز توانایی پیشرفت را دارد.

وی با بیان اینکه باید به صورت تخصصی، علمی و منطقی به جامعه امید داد عنوان کرد: دولت‌های مختلف باید در مورد درآمد ۲ هزار میلیاردی پاسخگو باشند که چرا ۵ درصد آن را برای استقلال و خودکفایی و رهایی از خام فروشی نگذاشته‌اند تا امروز گرفتار تحریم نفت باشیم.


زهرا سعیدی مبارکه به مشکلات مسکن، اشتغال جوانان اشاره کرد و یاد آور شد: در ۲۲ سال گذشته مسکن ۶۵ برابر و سکه ۳۵ برابر شده و با توجه به اینکه در این حوزه‌ها براحتی می‌توان در آمد کسب کرد نمی‌توان از سرمایدار انتظار داشت در عرصه تولید وارد شود و در نتیجه اشتغال مورد نظر ایجاد نخواهد شد.

وی در اشاره به اینکه راه حل برای رفع مشکلات اقصادی موجود می‌باشد، گفت: با نگاه تخصصی با بیان اینکه مالیات برای تعدیل ثروت در جامعه است. زمانی که نماینده مجلس بودم بیش از ۵۰ جلسه برای طرح مالیات بر عایدی مسکن برگزار کردیم. طرح خوبی را در کمیسیون اقتصادی به تصویب رساندیم و منتظر تصویب این میراث مجلس دهم در صحن علنی در هستیم.

سخنران همایش جوان، پیشران انتخابات ۱۴۰۰ گفت: مبارزه با سران ثروت البته نه ثروت با زحمت؛ ثروتی که با سوداگری بدست می‌آید کار دشواری است، ولی با بیان مکرر و ایجاد گفتمان نتیجه حاصل خواهد شد. اینکه چرا از کسی که چند صد مسکن را بفروش می‌رسانند مالیات گرفته نمی‌شود علت ِ فاصله بین فقیر و غنی در کشور ماست.

این نماینده مجلس دهم و کارشناس مسائل اقتصادی با ذکر این نکته که سوال یعنی به سوال مخاطب پاسخ دهد، از عملکرد خود در دوران نمایندگی در خصوص هم طرح مسکن هم طرح منع بکارگیری بازنشستگان که تصویب و در رده‌های مدیریتی اجرایی کردید دفاع و یاد آور شد: یکی از طرح‌های بسیار موفق در مجلس دهم طرح منع بکار گیری بازنشستگان بود که طراح اولیه این طرح حقیر بودم و در این طرح بیش از هشت هزار مدیر بازنشسته جای خود را به جوان‌تر‌ها دادند و این حرکت بزرگی در راستای گام دوم انقلاب بود. برنامه ریزان و تصمیم گیران باید چاره‌ای بیاندیشند تا در انتخابات ریاست جمهوری از نامزد‌ها ضمانت اجرایی گرفته شود تا رئیس جمهور پاسخگوی وعده‌هایی که داده است باشد.

زهرا سعیدی مبارکه، در پایان سخنانش اظهار امیدواری کرد با دادن روحیه و امید به جامعه و مخصوصاً جوانان باعث رونق انتخابات و ایجاد فضایی بهتر در جامعه شویم.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
محمد صادقی از ایران خارج شد title
محمد صادقی، بازیگری که با رای دادگاه به‌جرم تشویق برای برهم‌زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده بود، از ایران خارج شد.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.