کد خبر: ۱۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صمت به وعده کاهش قیمت خودرو و افزایش تولید و کیفیت خودرو عمل نکرده و قیمت خودرو به طور متوسط ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

وزیر صمت به وعده کاهش قیمت خودرو نکرد

مخاطب۲۴ : احمد رسولی نژاد در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده متقاضیان استیضاح وزیر صمت اظهار داشت: استیضاح یکی از ابزار‌های نظارتی مجلس و عمل به یک وظیفه قانونی است و عین تقویت نظام و دولت به شمار می‌رود.

وی متذکر شد: یک سال و چند ماه از مجلس یازدهم گذشت، اما چون در سال پایانی دولت قبل بودیم، استیضاحی مطرح نشد تا بهانه‌ای دست آن دولت تنبل و اشرافی داده نشود. سپس مجلس با آغاز دولت سیزدهم تقریباً به همه وزرای پیشنهادی دولت رأی داد و بعد از گذشت حدود ۱۵ ماه از عمر دولت سیزدهم استیضاح یکی از همان وزرا در مجلس شورای اسلامی مطرح شد که به نتیجه نرسید و امروز نیز ما با زیان آن مواجه هستیم.

 

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از عملکرد یک جانبه و بدون انصاف صدا و سیما در حمایت از فاطمی امین گلایه دارم و به زودی نطقی در این زمینه خواهم داشت که چرا رسانه ملی اینگونه عمل کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزیر صمت در زمان رأی اعتماد وعده کاهش قیمت خودرو و افزایش تولید و کیفیت خودرو را داد، اما از زمانی که وی روی کار آمده است، قیمت خودرو به طور متوسط ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌ها کل تولید ایران خودرو در سال ۱۴۰۱، ۵۵۰ هزار دستگاه بود، اما آمار فروخته شده ۶۱۳ هزار دستگاه است. در وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره فاطمی امین این آمار دادن روی کار آمده است که آمار خودرو‌هایی که به کف پارکینگ عودت داده می‌شود نیز همراه با آمار خودرو‌های تولیدی ارائه می‌شود.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کل تولیدات سایپا در سال ۱۴۰۱، ۳۵۱ هزار دستگاه بود و آمار فروخته شده ۳۸۱ هزار دستگاه است. مجموع تولیدات ایران خودرو و سایپا در سال ۱۴۰۱، ۹۰۱ هزار خودرو بود، اما آنچه فروخته شده ۹۹۴ هزار دستگاه است که تنها نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: با این شرایط چگونه وعده داده می‌شود که قرار است آمار تولید خودرو به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه برسد؟ فاطمی امین استاد وعده‌هاست.|مهر 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مسواک معمولی بهتر است یا برقی؟ title
رییس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خصوص اینکه از مسواک معمولی استفاده کنیم یا برقی، نکاتی را متذکر شد.
تا حالا آدمخوار دیده‌اید؟ title
در گوشه‌های دنج و دورافتاده جهان، قبایلی باقی مانده اند که سنت‌های کهن و عجیب آن‌ها از جمله آدمخواری، بیگانگان را شگفت زده می‌کند. این قبایل که از تمدن مدرن به دور مانده اند، هنوز آداب و رسوم قدیمی خود را حفظ کرده اند. دانشمندان و کاشفان همواره به این قبایل دورافتاده علاقه‌مند بوده اند تا با فرهنگ‌های بدوی آن‌ها آشنا شوند.
۹ دلیل برای گنجاندن آجیل در رژیم غذایی روزانه title
آجیل سرشار از مواد مغذی ضروری، از جمله چربی‌های سالم، پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.
«بچه مهندس» با شلوارک و دمپایی در فرودگاه! title
روزبه حصاری بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی در یک پروژه از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شده است.
مغز خاطرات عجیب را بیشتر به یاد می‌آورد title
پژوهش جدید دانشمندان «دانشگاه ییل» نشان می‌دهد که هرچه خاطرات عجیب‌تر و دور از ذهن باشند، مغز تمایل بیشتری به یادآوری آن‌ها دارد.
رمزگشایی از چرایی زمین گیر شدن جنگنده‌های چین! title
نفوذ سیاسی نقش بسزایی در فروش هواپیما‌های جنگنده دارد. بازار بین‌المللی هواپیما‌های جنگنده فقط به کیفیت و هزینه مربوط نمی‌شود، بلکه به شراکت‌ها و پیوند‌های سیاسی نیز مربوط می‌شود.
فروش ۳۵۰ میلیاردی نمایشگاه کتاب title
سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران، مجموع فروش نمایشگاه در بخش مجازی و حضوری را، ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.