کد خبر: ۱۶۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
عضو شوراى شهر تهران گفت: ما در بخش بهای اتوبوس و مترو به طور متوسط تا ۲۵ درصد افزایش قیمت داشتیم. تاکسیرانی هم مجاز به افزایش ۴۰ درصدی کرایه است.

تاکسیرانی مجاز به افزایش ۴۰ درصدی کرایه است

مخاطب24:ناصر امانی درباره نقش شورای شهر در مدیریت شهری در برنامه تهران۲۰اظهار کرد: شورا‌ها یکی از جلوه‌های مردم سالاری دینی در نظام سیاسی ما هستند و با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند. شورا جلوه مردمی بودن مدیریت کشور است. اینکه شورای اسلامی شهر تهران چه میزان به خواسته‌های مردم توجه می‌کند را باید از مذاکرات شورای شهر مردم در روز‌های یکشنبه و سه‌شنبه دریابید.

 

 

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: به اعتقاد من دو اولویت اول، اولویت شهرداری نبود. البته در بخش نوسازی بافت فرسوده و رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی اقدامات این نهاد قابل قبول بود.

وی در برابر این سوال که شورا در خصوص افزایش کرایه‌های حمل‌ونقل در شهر تهران چه نظری داشت، گفت: اواخر سال گذشته وزارت کشور به دنبال بودجه سال ۱۴۰۲ و عوارض شهرداری مجوز افزایش بهای خدمات شهری بر اساس قانون را صادر کرد؛ لذا بهای خدمات بر اساس قانون خدمات پایدار را در شورا طراحی کردیم. طی سال‌های گذشته متوسط ۲۰ درصد بهای بلیت مترو و اتوبوس افزایش پیدا کرده بود.

امانی با بیان اینکه درحالی که سقف اعلام شده از سوی وزارت کشور ۴۶ درصد بود، اظهار کرد: ما همان ۲۰ درصد را مبنا قرار دادیم به جز در حوزه تاکسیرانی. آن هم به دلیل اینکه قیمت تاکسی نسبت به سال گذشته بالا رفته است. یک تاکسی برای نوسازی ۳۷۰ میلیون تومان باید پول بپردازد. تاکسی ۴۰ درصد گران شده است. تنها در بعضی از موارد قیمت بهای اتوبوسرانی ۳۵ درصد افزایش کرده است.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ما در بخش بهای اتوبوس و مترو به طور متوسط تا ۲۵ درصد افزایش قیمت داشتیم. تاکسیرانی هم مجاز به افزایش ۴۰ درصدی کرایه است. تنها در موارد استثنا در ساعات پیک به دلیل مصرف سوخت بیشتر، در شیب‌های تند و بارندگی رانندگان مجاز به دریافت مبلغ بیشتر هستند. البته این منوط به سامانه است و هنوز افزایش‌مجوز داده نشده است.

امانی درباره مطالبات شهرداری از دولت گفت: اگر دولت سهم ۳۰ درصد خود را در بلیت اتوبوس و خودرو پرداخت کند و مطالبات ۱۴ هزار میلیارد تومانی خود به شهرداری را بپردازد ما اعلام می‌کنیم به همین نسبت سهم مردم را از بلیت‌ها کاهش می‌دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: شاید بیش از ۱۰ سال است که دولت‌ها ۳۰ درصد یارانه اتوبوس و مترو را پرداخت نکردند. راهنمایی و رانندگی هم سهم شهرداری از جریمه‌ها را پرداخت نمی‌کند. شهرداری تهران چگونه می‌تواند مشکلات این ابرشهر را با دست خالی حل کند؟

امانی درباره آزادسازی املاک شهرداری اظهار کرد: ما مصاحبه شورای پنجم را ملاک عمل قرار دادیم که ۱۲ بند در آن مشخص شده است. یکی از آن بند‌ها لیست املاک آزاده است. رییس بازرسی سهرداری تهران سال گذشته گزارشی به رسانه‌ها دادند که بیش از ۱۰۰ ملک شهرداری را که غیر قانونی در دست مردم بوده را پس گرفتیم. ما به شهرداری نامه زدیم تا این لیست را در اختیار شورا بگذارد که تاکنون نگذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: ما تذکر کتبی دادیم و نخواستیم وارد مراحل خارج از تذکر بشویم.

این عضو شورای شهر تهران درباره حقوق کارکنان شهرداری و شرکت‌های تابع شهرداری تهران و ادعا‌های حقوق نجومی گفت: با شرمندگی از مردم نظارت شورا در شهرداری کامل نیست. بستر و سامانه حقوق و مزایای شهرداری کامل نیست. ما نمی‌توانیم گزارشی از درآمد‌ها بگیریم. در صورت امکان می‌توانیم مطالبه کنیم. به اعتقاد من بستر و ابزار لازم برای نظارت شورا بر شهرداری فراهم نیست. ما صرفا یک حسابداری داریم و یک تفریق بودجه؛ در حالی که قبلا شورایاری داشتیم که به حاشیه رانده شدند.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
پویش یک دقیقه برای ایران با شهیندخت مولارودی title
با توجه به این که دکتر پزشکیان کاندیدای اختصاصی جبهه اصلاحات ایران هستند و برنامه‌هایی که برای ارائه دارند در چارچوب گفتمان اصلاح طلبی مورد وفاق و اتفاق نظر جامعه اصلاح طلبی است.
پویش یک دقیقه برای ایران title
از روز نخست اعلام كانديداتوري دكتر مسعود پزشكيان، موجي از اميدواري، شور و حركت جامعه را فراگرفت و هزاران نفر از اقشار مختلف، اعلام آمادگي كردند تا در اين رقابت تعيين كننده آينده ايران، نقش و سهمي ايفا كنند؛ «كارزار رسانه اي #يك_دقيقه_براي_ايران » هم يكي از آن هزاران است.
هوش مصنوعی از انسان باهوش‌تر است؟ title
پدرخوانده هوش مصنوعی: ۵۰ درصد احتمال دارد این فناوری از انسان باهوش‌تر شود
فضیلت و اعمال عید قربان title
روز دهم ماه ذی‌الحجه و عید قربان روز عید و خوشحالی و سرور است، زیرا علاوه بر این که بنده‌ای مخلص از آزمونی دشوار، سربلند بیرون آمد و بندگی خویش را در پیشگاه خدای بزرگ ثابت کرد، گروه عظیمی از بندگان مخلص خدا به او تاسی جسته، به زیارت خانه خدا می‌شتابند و مراسم منا و از جمله، قربانی را انجام می‌دهند.
ثروت بیل گیتس در کجا انباشته شده است؟ title
بیل گیتس، سرمایه‌گذار میلیاردر، ۸۷ درصد از سبد سهام (پرتفوی) ۴۵ میلیارد دلاری خود را تنها در پنج سهام در اختیار دارد.
عکسی از جشن تولد ۳۷ سالگی مجری مشهور تلویزیون title
پیمان طالبی، مجری مشهور تلویزیون عکسی از جشن تولد ۳۷ سالگی‌اش را در اینستاگرام منتشر کرد.
ستاره استقلال داماد شد title
مهاجم باتجربه استقلالی‌ها شنبه شب مراسم ازدواج خود را برگزار کرد.
برگزیده
پویش یک دقیقه برای ایران با معصومه ابتکار title
فرصتی بی نظیر برای مردم ایران پیش آمده است که در یک انتخابات رقابتی و آزاد و سالم شرکت کنند.
زهرا پزشکیان در رابطه با پدر چه گفت؟ title
صحبت‌های زهرا پزشکیان دختر مسعود پزشکیان نامزد ریاست جمهوری را ببینید.
دیدار پزشکیان با سیدحسن خمینی title
مسعود پزشکیان به دیدار آیت‌الله سیدحسن خمینی، نوه بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی رفت.
اقامه نماز ظهر جمعی از نخبگان و مدال آوران علمی ایران به امامت رهبر انقلاب title
️جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی کشورمان ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.
دیدار پزشکیان با آیت‌الله جوادی آملی title
مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سفر به قم، با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.
سید محمد خاتمی: به دکتر پزشکیان رأی خواهم داد title
تقدیر رئیس دولت اصلاحات از ساده زیستی، پاکدستی، مردم گرایی، شجاعت و پایبندی پزشکیان به موازین اخلاقی