کد خبر: ۱۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
رصد‌خانه «مخاطب ۲۴» خبر‌هایی از اخبار روز انتخابات برای مخاطبان خود آماده می‌کند، امروز تیتر‌هایی مانند: لاریجانی، رئیسی را دعوت به مناظره کرد و .. رصد‌خانه امروز مخاطب ۲۴ را تشکیل می‌دهند.

اخبار انتخابات، و اخبار کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری جمعه ۱۴۰۰/۰۲/۳۱

اخبار انتخابات کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نامزد انتخابات ریاست جمهوری داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری اخبار کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوریاخبار انتخابات جمعه ۱۴۰۰/۰۲/۳۱



علم‌الهدی: کسانی که مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند، کافرند

امام جمعه مشهد با اشاره به وجود مشکلات معیشتی در کشور، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور بعدی باید بتواند کشور را با وجود چنین مشکلاتی اداره کند. اگر شما مردم واقعا می‌خواهید در حل این مشکلات اقتصادی موفق باشید، باید کاری کنید که در فتح خرمشهر صورت گرفت. علم‌الهدی با بیان اینکه کسانی که مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند، کافرند، گفت: ۴۲ سال مردم ما پای انقلاب ایستادگی کردند و عزتشان بر دنیا تثبیت شد و امروز این دنیای استکبار است که در برابر ما مستاصل شده است. چرا ما باید ناامید باشیم؟ ما امیدواریم، اما این امیدواری باید با حرکت در راه خدا همراه باشد. وی با بیان اینکه امروز تمام مشکلات کشور و جامعه ما قابل حل است، افزود:، اما ما نیازمند یک مدیر کارامد، خداباور، معادباور و جهادگر هستیم. اگر مردم به صورت حداکثری در انتخابات شرکت کنند و مدیری را پیدا کنند که این ویژگی‌ها را داشته باشد و تنها هدفش مجاهدت و خدمت به مردم باشد، مشکلات حل خواهد شد.

لاریجانی، رئیسی را دعوت به مناظره کرد

رصد‌خانه «مخاطب ۲۴» خبر‌هایی از اخبار روز انتخابات برای مخاطبان خود آماده می‌کند

علی لاریجانی در پایان گفت‌وگوی چند ساعته خود در کلاب‌هاوس با مردم، ابراهیم رئیسی را به مناظره شفاف و صریح درباره سیاست‌های دیپلماسی و سیاست خارجی دعوت کرد. عطریانفر: رقابت نهایی انتخابات احتمالا میان جهانگیری و لاریجانی است. عطریانفر افزود: جهانگیری در انتخابات پاسخگوی انتقادات به دولت است و از این فرصت برای ترویج و تبلیغ و بیان دیدگاه‌ها و جهت گیری‌های کل کشور استفاده می‌کند و بر آرای منفی خود فائق آمده و دوستان دیگر به نفع او از صحنه خارج می‌شوند. این فعال سیاسی یادآور شد: قطعا انتخابات به مرحله دوم کشیده می‌شود و احتمال می‌دهم شاهد دوگانه جهانگیری و لاریجانی در مرحله دوم باشیم، چون رییسی در دور گذشته انتخابات ریاست‌جمهوری (سال ۹۶) که مشارکت خیلی بالا و حدود ۴۰ میلیون بود حداکثر ۱۶ میلیون رای آورد. پیش بینی می‌کنم که رای او به مرز ۱۰ یا ۱۱ میلیون برسد.

واکنش یک کاندیدای ریاست جمهوری به بغض جهانگیری

کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ به بغض جهانگیری در روز ثبت نام برای انتخابات ۱۴۰۰ واکنش نشان داد. محمد عباسی وزیر اسبق تعاون و ورزش و جوانان و کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ در گفتگویی با بیان اینکه بغض جهانگیری هم عجیب بود هم خنده‌دار، گفت: عجیب بود به دلیل اینکه این مجموعه تقریبا در تمام سال‌های بعد انقلاب بیشترین مسئولیت‌ها را داشتند. یعنی اگر هر اتفاقی بیفتد و ما بغض کنیم باید از خودمان بگوییم، مخصوصا الان کسی که ۸ سال در جایگاه بالای نظام تصمیم‌سازی قرار گرفته، همه اختیارات هم در اختیارش است چرا باید این طور برخورد کند. وی با بیان اینکه یا باید همه مردم سطحشان را بالا بیاورند و یا مسئولین باید سطحشان را به کف جامعه نزدیک کنند، افزود: ماشینم دنای معمولی است و در محدوده بالای بلوار ارتش خانه دارم. به اعتبار اینکه پول از کجا بیاورم وارد انتخابات نشدم. الان در فضای مجازی نیاز به امکانات اقتصادی برای تبلیغ نیست. کرونا باعث شده با دارا‌ها در زمینه تبلیغات مساوی شویم.

اسامی اعضای شورای عالی مشاوران منتجب نیا اعلام شد

اعضای شورای عالی مشاوران آیت الله رسول منتجب نیا برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشخص شدند.

اسامی اعضای این شورا بشرح ذیل است:
۱- احمد محمود رباتی (نماینده اسبق مجلس، رئیس ستاد انتخاباتی سید محمد خاتمی در سال ۸۰ و رئیس ستاد اصلاح طلبان ایران اسلامی در سال ۸۴)
۲- علی یعقوبی (نماینده ادوار چهارم و پنجم مجلس)
۳- علی محمد غریبانی (نماینده ادوار دوم، سوم، چهارم و ششم مجلس و رئیس سابق شورای هماهنگی جبهه اصلاحات)
۴- سید رسول موسوی (نماینده ادوار دوم و سوم مجلس)
۵- فریدون سلیمی نیا (نماینده ادوار دوم و پنجم مجلس، مشاور میرحسین موسوی در دوران نخست وزیری و مشاور سید محمد خاتمی در دولت اصلاحات)
۶- سید داود افضلی (مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام)
۷- مهرانگیز مروتی (نماینده ادوار ششم و هفتم مجلس)

نیکزاد: شاید برخی آرزو کنند هر چندماه یکبار ⁧‫انتخابات‬⁩ داشته باشیم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات‬⁩ حسن‌های زیادی دارد. مثلا برخی‌ها که حتی با خود قهر بودند مردمی می‌شوند و بین آن‌ها می‌آیند یا برخی‌ها که کوچکترین نقد‌ها را بر نمی‌تافتند انتقاد پذیر شده و پاسخگویی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند. علی نیکزاد در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «انتخابات‬⁩ حسن‌های زیادی دارد. مثلا برخی‌ها که حتی با خود قهر بودند مردمی می‌شوند و بین آن‌ها می‌آیند یا برخی‌ها که کوچکترین نقد‌ها را بر نمی‌تافتند انتقاد پذیر شده و پاسخگویی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند. با دیدن این‌ها شاید برخی آرزو کنند که هر چندماه یکبار ⁧‫انتخابات‬⁩ داشته باشیم.»

توییت محمود صادقی درباره کاندیداتوری زهرا شجاعی و آزمون شورای نگهبان

چهره سیاسی اصلاح طلب در توییتر نوشت: سخنگوی شورای نگهبان بار‌ها ادعا کرده هیچگاه در احراز صلاحیت داوطلبان نامزدی ریاست جمهوری، زن بودن به عنوان مانع منظور نشده است کاندیداتوری زهرا شجاعی محک خوبی برای سنجش این ادعا است. محمود صادقی، چهره سیاسی اصلاح طلب با اشاره به کاندیداتوری زهرا شجاعی در توییتر نوشت: ‏سخنگوی شورای نگهبان بار‌ها ادعا کرده هیچگاه در احراز صلاحیت داوطلبان نامزدی ریاست جمهوری، زن بودن به عنوان مانع منظور نشده است. او اضافه کرد: اکنون که یک زن با ویژگی‌های بارز رجل سیاسی و مذهبی و با سوابق موفق مدیریتی داوطلب نامزدی ریاست جمهوری شده محک خوبی برای سنجش این ادعا است.

اظهارات سعید محمد درباره ائتلاف با اصولگرایان: نظر مردم ملاک باشد

داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، درباره پیوستن به سازوکار اجماعی اصولگرایان، گفت: دوستان ساز و کاری برای خود دارند، اما من موافق این هستم که نظر مردم ملاک باشد نه نظر جریان‌های سیاسی. سعید محمد روز جمعه در گفتگو با ایرنا درباره سنگ اندازی‌ها و موانع بر سر داوطلبی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: تبلیغات وسیعی علیه من صورت گرفت که محمد تخلفات زیادی داشته است و یک کار رسانه‌ای بدی در این باره انجام شد. حتی نفرات ما را یک سری از مجموعه‌ها تهدید کردند که چرا با محمد کار می‌کنید. داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری درباره ائتلاف با اصولگرایان، افزود: هر کدام از دو شورای وحدت و ائتلاف مرا دعوت کنند، برای توضیح برنامه‌های خود به آنجا می‌روم، اما اصل موضوع انتخاب آن فرد نهایی است که آن را قبلا گفتم. دوستان ساز و کاری برای خود دارند، اما من موافق این هستم که نظر مردم ملاک باشد نه نظر جریان‌های سیاسی. محمد درباره برخی پیشنهادات به او برای کناره گیری از داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: نامزد‌های نظامی زیاد بودند منتها هجمه زیادی سمت من بود و می‌گفتند که تخلف سیاسی کرده‌ام. ابتدا گفتند تخلف و بعد عنوان کردند که تخلف سیاسی است. اگر تخلف سیاسی باشد باقی دوستان هم مانند من بودند و چرا به آن‌ها چنین بحثی برای کناره گیری مطرح نشده است. انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

عضو جامعه روحانیت: رئیسی پیروز انتخابات می‌شود

حجت الاسلام حسین ابراهیمی در گفتگو با نامه نیوز درباره تحلیل فضای انتخابات ریاست جمهوری گفت: یک جریان اصلاح طلبان با نامزدی آقای جهانگیری، یک قطب آقای رئیسی و یک طرف هم آقای لاریجانی است. آقای لاریجانی در روز‌های اخیر نشان داده که می‌خواهد آرای اصلاح طلبان را کسب کند. وی افزود: آقای لاریجانی بعد از ثبت نام صحبت‌هایی انجام داد که در واقع به «دادگاه» و «پادگان» حمله کرد. اظهارات او معنی دار بود می‌خواهد کاری کند تا از ناحیه اصلاح طلبان مورد حمایت قرار بگیرد، چون اصولگرایان به جز افراد خاص بعید است که به آقای لاریجانی رأی دهند. عضو جامعه روحانیت سیدابراهیم رئیسی را رئیس‌جمهور آینده ایران خواند و اظهار کرد: آقای رئیسی به شهادت رقبا و طرفدارانش، آرا در انتخابات ریاست جمهوری نهایتا متعلق به آقای رئیسی است. البته عواملی وارد شدند و در فضای مجازی علیه آقای رئیسی کار می‌کنند، مثلا می‌گویند ایشان باید از قوه قضائیه استعفا می‌داد، در حالیکه طبق قانون اساسی سران سه قوه برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری نیاز به استعفا ندارند.

جهانگیری همه نامزد‌ها را به مناظره سخت دعوت کرد

معاون اول رییس‌جمهوری و داوطلب نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: آمادگی دارم با همه نامزد‌ها در هر پلتفرمی و هر زمانی درباره مسائل مهم کشور گفتگو کنم. «اسحاق جهانگیری» عصر امروز جمعه در حساب کاربری خود در توییتر با هشتگ مناظرات سخت نوشت: سیاست خارجی مهم است، اما کشورداری یک‌بعدی نیست. وی ادامه داد: آمادگی دارم با همه نامزد‌ها در هر پلتفرمی و هر زمانی درباره مسائل مهم کشور - هم در سیاست خارجی و هم حوزه‌های سیاست داخلی و اقتصاد و فرهنگ و اجتماعی و محیط زیست - گفتگو کنم.

پاسخ ضرغامی به فراخوان مناظره جهانگیری

پس از آنکه اسحاق جهانگیری در توئیترش رقیبانش را به مناظره دعوت کرد، عزت الله ضرغامی با مخاطب قرار دادن جهانگیری نوشت: از مناظره با شما در همه زمینه‌ها در تلوبیون استقبال می‌کنم.

حملات تند فریدون عباسی به رئیسی

فریدون عباسی دوانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری:احمدی نژاد هم هموطن ما است و او هم مانند بنده و مانند دیگران می‌تواند بیاید و در انتخابات شرکت کند و شرایط را شورای نگهبان، بررسی کند و نظرش را بدهد. بنده این نظر را نداشتم و اعتقادم به این است که هر کسی رفت و داوطلب و انتخاب شد در شغلی که دارد آن هم در حد رییس قوه آنجا بماند و اجازه دهد افرادی که کار اجرایی بیشتر و کار مدیریتی کرده اند و کار علمی کرده اند و می‌توان از توان و تخصص آن‌ها استفاده کرد، به میدان بیایند. اگر می‌فرمایید اصولگرایان چنین تصمیمی گرفته اند بروند تصمیم شان را اجرایی کنند و فرد مورد نظر بیاید و کاری به بقیه نداشته باشند و اجازه دهند که نفسی در این کشور کشیده شود. /برنا

۱۴۰۰/۰۲/۳۱

برچسب ها: اخبار انتخابات
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.