کد خبر: ۱۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
طی ۱۲ ماه گذشته رخ داد
گروه صنعتی ایران خودرو از باز شدن ایربگ بیش از دوهزار دستگاه خودرو که از ابتدای سال گذشته تاکنون دچار سانحه تصادف شده اند خبر داد و توضیحاتی درباره نحوه عملکرد این سیستم منتشر کرد.

باز شدن ایربگ بیش از دوهزار خودرو در تصادفات

مخاطب24:این خودروساز بزرگ کشور ضمن تاکید بر این که ایربگ خودرو عامل تکمیل کننده ایمنی سرنشین خودرو بوده که در شرایط استاندارد عمل می‌کند، عنوان کرده، عملکرد نابهنگام این سیستم سبب ورود آسیب به راننده و سرنشین و ایجاد هزینه مضاعف برای دارنده خودرو خواهد شد.
تولید ایربگ خودرو به عنوان یکی از الزامات استاندارد‌های ۸۵ گانه با ضریب اطمینان عملکردی تولید و آزمون اجزای آن صد در صدی انجام می‌شود که دارای سطح بالایی از فناوری و استاندارد‌های بین المللی است.
گروه صنعتی ایران خودرو به منظور اطمینان از عملکرد مجموعه ایربگ، سالانه نمونه‌هایی از محصولات را به مراکز آزمون معتبر اروپایی ارسال می‌کند و با انجام تمامی آزمون‌های تصادف، نتایج آن را در اختیار سازمان ملی استاندارد قرار می‌دهد که یکی از مجوز‌های مهم تولید و تمدید شماره گذاری خودرو محسوب می‌شود.
براساس این گزارش، آخرین آزمون خودرو‌ها در اسفندماه سال ۱۴۰۱ در مرکز معتبر اروپایی پشت سر گذاشته شده و تاییدیه ملی استاندارد کسب شده است که این الزامات شامل عملکرد صحیح ایربگ و کمربند خودرو‌ها نیز بوده است.
طراحی سیستم ایربگ خودرو‌ها به گونه‌ای است که تمامی اطلاعات تصادفات شدید از جلو در واحد کنترل الکترونیکی کیسه هوای خودرو ثبت و قابل بازخوانی و تحلیل بوده و این که ضرورتی به بازشدن کیسه‌های هوا در تصادف بوده است یا خیر، قابل استخراج است؛ عملکرد ایربگ در هر تصادف به صورت مجزا برای هر خودرو باید بررسی شود و ذکر این مطلب که در عمده تصادفات ایربگ باز نمی‌شود، موضوعی کاملا غیر کارشناسی است.
سیستم ایربگ جلوی خودرو، صرفا برای کاهش صدمات وارده به سرنشینان بوده و بدیهی است در تصادفاتی که ریسک برخورد سرنشینان به جلوی خودرو وجود ندارد، نیازی به عملکرد کیسه‌های هوا که می‌تواند منجر به صدمات جانبی دیگر و ایجاد هزینه‌های گزاف شود، نیست.
از آن جا که اکثر خودرو‌های حادثه دیده که نیازمند تعویض مجموعه ایربگ هستند به نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو مراجعه می‌کنند، آمار ایربگ‌های باز شده در سال‌های مختلف موجود و قابل استناد است، به گونه‌ای که از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از دوهزار ایربگ در شبکه خدمات پس از فروش تعویض شده و تاکنون در موارد بررسی شده، هیچ موردی از باز نشدن ایربگ به دلیل مشکل فنی مشاهده نشده است که این موضوع بیان گر صحت کارکرد سیستم ایربگ خودروهاست.
در حال حاضر خودرو‌های تولیدی ایران خودرو دارای استاندارد‌های بین المللی و سازمان ملی استاندارد بوده و انواع مختلفی از محصولات این شرکت به کشور‌های مختلف صادر می‌شود که به طور حتم دارا بودن استاندارد‌های ایمنی یکی از شاخص‌های اصلی برای کسب مجوز ورود به بازار‌های جهانی به شمار می‌رود و در غیر این صورت امکان صادرات نیز وجود نداشت.
گروه صنعتی ایران خودرو، خود را مکلف به شفاف سازی موضوع دانسته و در این راستا آماده هر گونه همکاری با مراجع و سازمان‌های ذی ربط و ذی صلاح برای بررسی دقیق نحوه عملکرد ایربگ خودرو‌ها در نمایندگی و تحلیل دقیق کارشناسی به همراه سازندگان ایربگ با تجهیزات تخصصی است، ضمن این که تخریب صنعت خودرو کشور، هر نوع قضاوت و اظهارنظر غیرکارشناسی و زودهنگام باعث ایجاد نگرانی در جامعه و آسیب دیدگی اعتبار تولیدات داخلی خواهد شد که بر خلاف منافع ملی است.

 
برچسب ها: ایران خودرو
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازداشت داروفروشی که تاریخ انقضای دارو‌ها را تمدید می‌کرد title
رئیس پلیس فتای پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل فروش دارو‌های غیرمجاز و تاریخ‌گذشته در فضای مجازی خبر داد و گفت: از متهم دستگیرشده بیش از ۵۰هزار قلم انواع داروی تاریخ‌مصرف‌گذشته، نایاب و کمیاب کشف شد.
مرگ مردی که با کلیه خوک زندگی می‌کرد title
مردی که اولین پیوند کلیه خوک در جهان را دریافت کرده بود، درگذشت.
علائم اولیه آلزایمر در کدام قسمت بدن ظاهر می‌شود؟ title
محققان اظهار کردند که علائم اولیه آلزایمر در دهان فرد آشکار می‌شود.
عروس، مرد از آب درآمد title
مرد جوان اندونزیایی وقتی متوجه شد، زنی که۱۲ روز است با او ازدواج کرده، درواقع مردی است که خود را به‌جای زن جا زده است شوکه شد.
تحقیقات برای رازگشایی از مرگ مرموز دو زن title
به‌دنبال مرگ مشکوک دو زن در دو پرونده جداگانه و شکایت خانواده آنها، دختر یکی از آن‌ها و شوهر دیگری بازداشت شده‌اند.
چه نکات مهمی را باید قیل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی استوک بدانیم؟ title
بسیاری از مردم تمایل دارند کامپیوتر‌های دست دوم را خریداری کنند، زیرا قیمت آن‌ها بسیار کمتر از کامپیوتر‌های نو است.
آپدیت جدید واتساپ با تغییرات گسترده منتشر شد title
انتشار آپدیت جدید واتساپ برای اندروید و iOS آغاز شده است. آخرین به روزرسانی WhatsApp تغییراتی ظاهری و همچنین کاربردی را به دنبال می‌آورد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.