به گزارش مخاطب ۲۴به نقل از روابط عمومی بیمه ایران:صفرزاده در جریان برگزاری این مراسم ضمن اشاره به توانمندیهای بیمه ایران در ارائه انواع خدمات بیمهای به بیمه گزاران و زیاندیدگان در سراسر کشور، اظهار داشت: بیمه ایران به عنوان بزرگترین و تنها شرکت بیمه دولتی کشور و راهبر بازار، با برخورداری از بیشترین تعداد شعب و مراکز ارائه خدمات در سراسر کشور و با داشتن سهم ۲۸ درصدی بازار در میان ۳۲ شرکت صنعت بیمه، خدمات خود را بصورت حضوری و برخط ارائه میکند و با توجه به مسئولیتهای اجتماعی و حاکمیتی که بر عهده بیمه ایران گذاشته شده، این شرکت سهم خسارت بیشتری نسبت به سایر شرکتها دارد.
معاون فنی بیمه ایران در ادامه افزود: بیمه به عنوان یک شرکت بیمه دولتی با چابک سازی فعالیتهای خود، نسبت به ایفای تهعدات خود به بیمه شدگان و زیان دیدگان مبادرت نموده و تسریع در روند رسیدگی و پرداخت به موقع خسارت، یکی از مهمترین سیاستها و اولویتهای اصلی بیمه ایران همواره مورد تاکید مدیران ارشد شرکت میباشد و پرداخت بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان خسارت در رشتههای مختلف بیمهای در سال ۱۴۰۱ نشان دهنده این موضوع است.
صفرزاده مزیت رقابتی بیمه ایران را کیفیت خدمات پس از فروش این شرکت در رشتههای مختلف بیمهای و دسترسی آسان گیرندگان خدمات به واحدهای اجرایی و سامانههای برخط شرکت برشمرد و گفت: بیمه ایران با بهینه سازی روشهای پرداخت غیر حضوری خدمات و توسعه روشهای پرداخت خسارت، توانسته رضایتمندی نسبی مشتریان را در این بخش افزایش و ارتقا بخشد و این روند در سال جاری با توجه ویژه دنبال خواهد شد. بیمه ایران در سال گذشته با راه اندازی سامانه بیمه ایران من، اقدامات بسیار موثری در روند پرداخت غیر حضوری و برخط خسارت اتومبیل صورت داد و بزودی نیز با راه اندازی سرویسها و اپلیکیشن تلفن همراه در بخش خسارت درمان شاهد تحول بزرگی خواهیم بود، به طوری که بیمه شدگان با اسکن و ارسال مدارک پزشکی دیگر نیازی به مراجعه حضوری به مراکز و شعب خسارتی جهت دریافت هزینههای درمانی خود نخواهند داشت.
معاون فنی بیمه ایران بازدهی سرمایه در صنعت بیمه در عملیات بیمه گری را خیلی پایین دانست و اظهار داشت: شرکتهای بیمه در نگاه خوشبینانه در عملیات بیمه گری در نقطه سربه سر قرار دارند و تنها محل سودآوری این شرکتها از محل سرمایه گذاری آنها تامین میشود، بنابراین نرخ شکنی، اعمال تخفیفات غیر کارشناسی و ارائه نرخهای غیر فنی، قطعا مشکلات مالی زیادی را برای شرکتهای بیمه بخصوص در رشته بیمههای درمان که ضریب خسارت ۱۴۰ درصدی دارد ایجاد خواهد کرد.
وی در پایان، توسعه همکاری فی مابین با داشگاه علوم پزشکی و استفاده از ظرفیتهای مشترک را مورد تاکید قرار داد.
دکتر رامین رحیم نیا با اشاره به سوابق همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیمه ایران گفت: یکی از افتخارت ما همکاری با شرکت بزرگ بیمه ایران بود که در مقطعی به جهت رقابت ایجاد شده، این ارتباط قطع شد و خیلی خوشحالم که دوباره ارتباط برقرار شده و ما میتوانیم از خدماتی که به صورت دو طرفه فراهم است استفاده نماییم.
وی با تاکید بر اهمیت کیفیت خدمات بیمه ایران به کارکنان مجموعه علوم پزشکی دانشگاه تهران گفت: با توجه به حضور اساتید و اقدامات پزشکی و پژوهشی منحصر به فردی که در این دانشگاه صورت میگیرد و همچنین با اعتمادی که مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران به کیفیت خدمات بیمه ایران دارند، امیدوارم این شرکت نیز از این فرصت خوب برای تامین خواستهها و نیازهای بیمهای و همچنین گسترش و توسعه خدمات مناسب، بهینه و مطلوب استفاده نماید.
رحمتی نیز به تشریح انواع بیمه نامههای مسئولیت حرفهای پزشکان، پیراپزشکان، کارفرما، مسئولیت حرفهای مدیران، آسانسورها و مراکز د انشگاه پرداخت و خواستار گسترش روابط و همکاریهای فی ما بین شد.
گفتنی است در این جلسه مدیران داروخانه ۱۳ آبان و مراکز پزشکی نیز با اشاره به سوابق همکاریهای بیمه ایران با این مراکز خواستار همکاری مجدد شدند.