کد خبر: ۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
بازی های شبنم مقدمی، آتیلا پسیانی، ویشکا آسایش و بهنام تشکر در سریال‌های «مردم معمولی» و «دراکولا» با انتظارات مخاطبان فاصله فاحشی دارد.
ستاره‌سوزی عجیب رامبد جوان و مهران مدیری در مردم معمولی و دراکولا ، بازی های شبنم مقدمی، آتیلا پسیانی، ویشکا آسایش و بهنام تشکر در سریال‌های « مردم معمولی » و « دراکولا » با انتظارات مخاطبان فاصله فاحشی دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه خراسان، مهران مدیری و رامبد جوان چهره‌های مهم و موثری در ژانر کمدی هستند و سابقه خوبی در زمینه تولید آثار کمدی دارند، بنابراین توقعات از سریال جدیدشان بالا بود و پیش‌بینی می‌شد در سال ۱۴۰۰، شاهد دو سریال کمدی مهم در نمایش خانگی باشیم، اما برخلاف پیش‌بینی‌ها این دو سریال حسابی مخاطبان را ناامید کردند. هر دو سریال بازیگران خوب و خوش‌سابقه‌ای دارند که آن‌ها نیز نتوانسته‌اند بازی خوبی داشته باشند و تبدیل به امتیازی برای سریال شوند.

ستاره‌سوزی عجیب رامبد جوان و مهران مدیری در مردم معمولی و دراکولا

دراکولا
سریال «دراکولا» در ادامه «هیولا» ساخته شده اما با آن فاصله زیادی دارد و خاطره خوب آن را تکرار نکرده است. یکی از مهم‌ترین ضعف‌های سریال مربوط به فیلم نامه آن است که ایده‌اش به خوبی در کل قصه بسط داده نشده است. سریال ابتدا با فعالیت‌های سودجویانه «کامروا» در پوشش خیریه شروع شد، اما پس از مرگ این شخصیت، مسیر داستان منحرف شد، قسمت‌هایی از سریال به مراسم ختم او پرداخته شد و پس از آن بیشتر شاهد آشنایی دو همسر «کامروا» با یکدیگر و چشم‌وهم‌چشمی آن‌ها با دوستان‌شان بوده‌ایم. در «دراکولا» برخلاف «هیولا» و بیشتر ساخته‌های مدیری، از موقعیت‌های کمدی خوب هم خبری نیست.

بازی بازیگران
ویشکا آسایش، بهنام تشکر، گلاره عباسی و اندیشه فولادوند از بازیگران سریال «دراکولا» هستند که آن‌ها نیز حضور نا امیدکننده‌ای در سریال داشته‌اند. ویشکا آسایش و بهنام تشکر تجربه‌های خوبی در آثار کمدی دارند، اما در «دراکولا» توقعات را برآورده نمی‌کنند. تا به حال مشابه نقش «ژاله» را به عنوان زنی ساده‌لوح و سرگرم ظواهر در دیگر آثار مدیری دیده‌ایم و بازی ویشکا آسایش هم نکته ویژه‌ای ندارد. او سعی می‌کند با طرز راه رفتن غیرعادی و خنده و گریه‌های بی‌صدا از تماشاگر خنده بگیرد، اما این حرکات هم به مرور تکراری می‌شود و دیگر باعث خنده نمی‌شود. بهنام تشکر نیز سعی کرده با لحن خاص خود، حضور متفاوتی در سریال داشته باشد و در نقش وکیل موذی «کامرا» بازی بدی نداشته، اما نمی‌توان گفت این بازیگر باتجربه، در حد انتظار ظاهر شده است. پیشتر به تجربه پرریسک مدیری در «دراکولا» پرداختیم و از انتخاب گلاره عباسی و اندیشه فولادوند که تجربه مهمی در ژانر کمدی ندارند، به عنوان ریسک یاد کردیم، عملکرد این دو بازیگر در «دراکولا» نشان می‌دهد این ریسک جواب نداده است. گلاره عباسی در نقش زنی حسود و بدجنس بامزه نیست و حالت عجیب دهانش هم به او کمکی نکرده. اندیشه فولادوند هم بازی تصنعی و اغراق‌شده‌ای دارد و از پس ایفای نقش خود به خوبی برنیامده است.

مردم معمولی
قصه سریال «مردم معمولی» در لوکیشنی ثابت و با چند شخصیت ثابت روایت می‌شود که همه با یکدیگر نسبت فامیلی یا خانوادگی دارند. این مجموعه تلاش می‌کند به واسطه اتفاقاتی مانند خرابکاری شخصیت‌های ساده‌لوح سریال در موقعیت‌های حساس، رقص کاراکترها و سروکله زدن آن‌ها با یکدیگر، مخاطب را به خنده بیندازد، اما «مردم معمولی» به موقعیت‌های خنده‌دار احتیاج دارد که فاقد آن است. شخصیت‌های سریال از تیپ‌های تکراری و کلیشه‌ای فراتر نمی‌روند و جذاب نیستند و به سختی می‌توان نام کمدی روی این سریال گذاشت.

بازی بازیگران
شبنم مقدمی تا به حال نقش‌های متنوعی بازی کرده و در نمایش خانگی، تلویزیون و سینما بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشته، اما بازی او در «مردم معمولی» بسیار ضعیف است. البته نقش او هم جای کار چندانی برایش نگذاشته است. مقدمی نقش زنی تندخو را برعهده دارد که مدام غر می‌زند، به همسرش امر و نهی می‌کند و با فریادهایش همه را عاصی می‌کند. آتیلا پسیانی که نقش همسر مظلوم «باربارا» را ایفا کرده، تنها جلوی دوربین حضور دارد و هیچ نکته قابل توجهی در بازی او دیده نمی‌شود. با توجه به سابقه و تجربه این بازیگر، دیدن بازی او در «مردم معمولی» مخاطب را متعجب می‌کند. رامبد جوان هم در نقش «بردیا برازنده» تلاش می‌کند با رفتارهای اغراق‌شده و حرکات عجیب‌وغریب، متفاوت و خنده‌دار به نظر برسد، اما در این تلاش موفق نیست و گاهی لحن خاص خود را از دست می‌دهد و شاهد همان رامبد جوان همیشگی هستیم. دیگر بازیگران سریال مانند کمند امیرسلیمانی، شادی کرم‌رودی و لیلی رشیدی هم نتوانسته‌اند در این سریال خودی نشان بدهند.

اخبار فرهنگی


آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.