کد خبر: ۱۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
از امروز، نمایش رسمی ۴ فیلم اکران عیدفطر آغاز می‌شود. ۴ فیلمی که در صورت بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های ساختاری، می‌توانند گیشه‌ای فراتر از تمامی انتظار‌ها را برای خود مهیا کنند.

بازیگرانی که از امروز به سینما می‌آیند

مخاطب24:فیلم‌های اکران عیدفطر، نمایش رسمی خود را از امروز آغاز می‌کنند. هرچند که نمایش برخی از این آثار، از روز گذشته، در چند سینمای پایتخت آغاز شد، اما نخستین روز نمایش رسمی این ۴ فیلم، از امروز در سینما‌های سراسر کشور رقم خواهد خورد.

۴ فیلمی که در نگاه نخست، کمتر کسی تصور می‌کرد که ترکیب طلایی‌ترین اکران امسال را تشکیل دهند، اما حالا که همه چیز نهایی شده، باید امیدوار بود که این فیلم‌ها، از تمام ظرفیت‌های خود برای رونق گیشه بهره ببرند و همچنین انتظار داشت تا شورای صنفی نمایش، طی دو هفته آینده، ترکیب فیلم‌های اکران دوم فطر را مشخص کرده تا فرصت سه‌ماهه‌ای که حکم مرگ و زندگی را برای گیشه امسال دارد، به همین راحتی سوخت نشود.

با این حال، از امروز، نمایش رسمی ۴ فیلم آهنگ دونفره، دسته دختران، سه کام حبس و بابا سیبیلو آغاز می‌شود که امیدواریم این آثار بتوانند گیشه‌هایی پررونق را برای اقتصاد سینمای کشور رقم بزنند.

آهنگ دونفره؛ امید به فرزاد فرزین
آرزو ارزانش در نخستین تجربه کارگردانی بلند خود، آهنگ دونفره را در اواسط دی‌ماه ۹۹ جلوی دوربین برد. نخستین نکته‌ای که در این فیلم، جلب توجه می‌نماید، حضور فرزاد فرزین در قامت یکی از بازیگران اصلی فیلم است. این فیلم، تنها فیلم اکران فطر است که از حال و هوای موزیکال برخوردار است و همین عامل سبب شده تا امید‌هایی نسبت به فروش این فیلم به وجود بیاید.

در این فیلم که مسعود اطیابی را در مقام مشاور کارگردان، به خود می‌بیند، احمد مهران‌فر، فرزاد فرزین و بهاره کیان‌افشار در نقش‌های اصلی ظاهر شده‌اند. در خلاصه داستان این فیلم آمده: چقدر مسیر زندگی‌مان با مسیر دود سیگار یکی است، هر دو به سمتی می‌روند که دلمان نمی‌خواهد...

دسته دختران؛ روایت زنانه‌ای از جنگ
منیر قیدی با ویلایی‌ها، یک اتفاق خوب را در سینمای دفاع‌مقدس رقم زد و حالا دسته دختران به‌عنوان دومین ساخته بلند سینمایی این کارگردان، حال و هوای زنانه دیگری از دوران دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد. فیلمی که به‌مانند نخستین ساخته این کارگردان، با حضور چهره‌های شناخته‌شده جلوی دوربین رفته است. نیکی کریمی، پانته‌آ پناهی‌ها، فرشته حسینی و هدی زین‌العابدین، ایفاگر نقش‌های اصلی این فیلم هستند.

دسته دختران در سال ۱۴۰۰ ساخته شد و در همان سال نیز در جشنواره فجر به نمایش درآمد که چندان تحویل گرفته نشد. این فیلم، داستان مقاومت زنان در روز‌های حساس ابتدایی جنگ است که دربردارنده برخی مستندات تاریخی از این اتفاق است.

سه کام حبس؛ دوقطبی با ملاقات خصوصی
سامان سالور، ۶ سال پس از تمشک، پشت دوربین سه کام حبس ایستاد. فیلمی که در سال ۹۸ ساخته شد و در همان سال نیز با نمایش در جشنواره، با موج مثبتی از سوی مخاطبان و منتقدان مواجه شد.

حالا این فیلم اجتماعی که محسن تنابنده و پریناز ایزدیار را در مقام نقش‌های اصلی خود می‌بیند، به‌عنوان مهم‌ترین فیلم اکران فطر امسال، به روی پرده رفته است که می‌تواند دوقطبی خوبی را با ملاقات خصوصی ایجاد کرده و دوستداران سینمای اجتماعی بسیاری را به سینما‌ها بکشاند.

فیلم، راوی یک داستان صریح است که طی آن، یک تصادف به ظاهر ساده، رازی را برای زن خانواده آشکار می‌کند که سبب می‌شود تا وی قدم در مسیری بگذارد که شاید در کابوس خود نیز چنین آینده‌ای را برای خود متصور نمی‌شد.

بابا سیبیلو و چراغ سینمای کودک در سال جدید
فرزند ساموئل خاچیکیان، در نخستین تجربه سینمایی خود، فیلم بابا سیبیلو را با تهیه‌کنندگی احمد احمدی جلوی دوربین برده است. فیلمی که سال ۹۸ ساخته شد و رضا شفیعی‌جم، بهاره رهنما، امیرحسین صدیق و عباس محبوب، نقش‌های اصلی آن را ایفا می‌کنند.

پس از ناکامی محض بچه‌های طوفان در اکران نوروزی، سینمای کودک و نوجوان هیچ نماینده خوبی در اکران امسال نداشت و بنابراین نمایش این فیلم را باید به فال نیک گرفت و انتظار داشت تا چراغ سینمای کودک برای سال جدید، با این فیلم مفرح ادوین خاچیکیان روشن شود.

این فیلم با داستانی مهیج، مناسب نوجوانان و خانواده‌ها است و تلاش کرده تا با بهره‌گیری از موقعیت‌های فانتزی، رضایت‌خاطر مخاطبان خود را فراهم آورد.

 
برچسب ها: عیدفطر
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
۵ صبحانه کم کالری برای لاغری title
بسیاری از کارشناسان تغذیه صبحانه را مهم‌ترین وعده غذایی روز می‌دانند. این بدان معنا نیست که صبحانه باید همانند ناهار سنگین و مملو از نشاسته و چربی‌ها باشد. در واقع، برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، انتخاب صبحانه‌ای کم کالری می‌تواند گزینه بهتری نسبت به صبحانه‌های پرکالری باشد.
استایل مجری جنجالی صدا و سیما در راه بازگشت از آمریکا! title
ژیلا صادقی مجری خبرساز صداوسیما که در ماه‌های اخیر در چند نوبت بابت پوشش متفاوتش روی آنتن تلویزیون به سوژه شبکه‌های مجازی تبدیل شده است؛
این میوه سبب کاهش وزن می‌شود title
افراد مسن، با گنجاندن انگور در رژیم غذایی خود، می‌توانند به طور بالقوه سلامت چشمشان را بهبود بخشند.
جزئیات جدید از ربودن "یسنا" title
فرمانده انتظامی گلستان گفت: با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس دو نفر از عاملان ربایش که یکی از آن‌ها در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بود، دستگیر شدند و پس از بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کردند.
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.