به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران :این تغییر ورفتن به سمت هوشمندی سازمان و کسب وکار، توانسته راه را برای توسعه هرچه بیشتر وبهتر، هموارتر کند. سازمان هوشمند امروز با بهره گیری از فناوریهای نو مانند هوش مصنوعی، ذخیرهسازی ابری، پردازش داده، علم داده و دادههای کلان میتواند در توسعه کسب وکار و رسیدن به کاهش هزینهها و افزایش درآمد، موفق باشد.
هوشمندسازی کسب وکار همچنین به بهبود کارآیی و عملکرد، ایجاد موقعیتهای تازه و فرصتهای جدید کسب و کار، شناخت ریسکهای آتی، امکان برنامه ریزی درست بر روی منابع انسانی و بهبود مدیریت ارتباط با مشتری منجر میشود.
در چنین شرایطی کمتر کسب وکاری هست که برای موفقیت و حفظ شرایط رقابتی خود به درجهای از هوشمند سازی نیاز نداشته باشد.
هوشمندی سازمان و کسب وکار، اما نیاز به مدیریتی متحول دارد. مدیریت کسب وکارهوشمند یک مدیریت خودکار است، نه سیستمی. مدیریت فرایند کسب و کار هوشمند به سازمانها کمک میکند تا با ایجاد خودکار خط مشیها و رویههای خود، مرکزیت مشتری را محکم کنند. در سفرطولانی مدیریت سیستمی به مدیریت خودکار هوشمند، مدیراز پیشرفت در بهبود فرایند، تبدیل کسب وکار، اتوماسیون کاری، قوانین کسب و کار، تجزیه و تحلیل، معماری سازمانی، اینترنت و همکاری اجتماعی تکامل یافته پیروی میکند که به سازگاری سازمانی منجر میشود. شرکت سازگار به طور مداوم اهداف کسب و کار خود را به خط مشیها و روشهای عملیاتی با شفافیت، دید و کنترل کامل تقسیم میکند واز همه مهمتردر پاسخ به تغییرات، سریع و فعال است.
خبر شگفت آور برای هوشمندی کسب وکار این است که در آیندهای بسیار نزدیک، سازمانهایی موفق هستند که هوشمند باشند؛ چابک و نوآور و از نظر عملیاتی توان رقابت سخت را داشته باشند. آنها باید بتوانند در بازارهای متنوع اثربخشی لازم را داشته و از نیازمندیهای متغیر ذینفعان آگاه باشند. این سازمانهای هوشمند واقعا سازمانهایی «آماده برای آینده» هستند و برای هر آنچه در آینده ممکن است رخ دهد، آمادهاند.
یک سازمان هوشمند حتی دولتها را مجبور میکند در برابر تحولات مقاومت را کنار گذاشته وهمسو شوند. در انقلاب دیجیتال زمانی که به دنیای کسب وکارهوشمند وارد میشوید، درآمدبیشتری در ازای وقت کمتر به دست میآورید. طبیعتا نیروی انسانی در یک سازمان هوشمند با صرف وقت کمتر راندمان کاری بالاتر و رضایت شغلی بهتری خواهد داشت
همه آنچه تا به اینجا گفته شد دلایلی ست که نشان میدهد شرکت مخابرات ایران نیز بنابر برنامه پنجسالهای که به عنوان راهبرد شرکت درنظر گرفته است؛ قدم در این راه گذاشته تا این سفر طولانی، اما ناگزیر را به همت مدیران و سرمایههای انسانی اش، تجربه کند تا در نهایت با کمک ذی نفعان آگاه ومشتریان راضی و نیروی انسانی خود، یکه تاز بازار رقابت آی سی تی در ایران و حتی در خارج از مرزهای کشور باشد؛ و این آیندهای که ترسیم شده بسیار نزدیک است اگر تغییر و تحول از تک تک مدیران، کارشناسان، متخصصان و سایرنیروی انسانی شرکت آغاز شود. امید است با فرارسیدن بهار که بهترین بازگوکننده ضرورت تحول در دنیاست؛ همه ما ابتدا تحول از خود را آغاز کرده و سپس با تحول در سازمان خود همسو و همراه شویم تا شرکت مخابرات ایران را سربلند و افتخار آفرین دوباره بسازیم و خود نیز به اینکه در چنین سازمانی فعالیت میکنیم؛ ببالیم.
سال جدید را به همه عزیزان، دوستان و همراهان شرکت مخابرات ایران و خوانندگان گرامی نشریه ارتباطات تبریک گفته و سالی سرشار از سلامتی، موفقیت و زیبایی برای تک تک گرامیان آرزو میکنم.
محمدرضا بیدخام
مدیرمسئول/ اسفند ۱۴۰۱