کد خبر: ۱۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

سازمان هوشمند: ذی نفعان آگاه، مشتریان راضی

در دنیای فناوری محور امروز، تمامی فرایندها، برنامه ها، عملکردها، افکار و اندیشه‌های سازمان‌هایی که به برتری رقابتی معقتدند، درحال تغییر است.
سازمان هوشمند: ذی نفعان آگاه، مشتریان راضی

سازمان هوشمند: ذی نفعان آگاه، مشتریان راضی

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران :این تغییر ورفتن به سمت هوشمندی سازمان و کسب وکار، توانسته راه را برای توسعه هرچه بیشتر وبهتر، هموارتر کند. سازمان هوشمند امروز با بهره گیری از فناوری‌های نو مانند هوش مصنوعی، ذخیره‎سازی ابری، پردازش داده، علم داده و داده‎های کلان می‌تواند در توسعه کسب وکار و رسیدن به کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد، موفق باشد.
هوشمندسازی کسب وکار همچنین به بهبود کارآیی و عملکرد، ایجاد موقعیت‎های تازه و فرصت‎های جدید کسب و کار، شناخت ریسک‎های آتی، امکان برنامه ریزی درست بر روی منابع انسانی و بهبود مدیریت ارتباط با مشتری منجر می‌شود.

در چنین شرایطی کمتر کسب وکاری هست که برای موفقیت و حفظ شرایط رقابتی خود به درجه‌ای از هوشمند سازی نیاز نداشته باشد.

هوشمندی سازمان و کسب وکار، اما نیاز به مدیریتی متحول دارد. مدیریت کسب وکارهوشمند یک مدیریت خودکار است، نه سیستمی. مدیریت فرایند کسب و کار هوشمند به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با ایجاد خودکار خط مشی‌ها و رویه‌های خود، مرکزیت مشتری را محکم کنند. در سفرطولانی مدیریت سیستمی به مدیریت خودکار هوشمند، مدیراز پیشرفت در بهبود فرایند، تبدیل کسب وکار، اتوماسیون کاری، قوانین کسب و کار، تجزیه و تحلیل، معماری سازمانی، اینترنت و همکاری اجتماعی تکامل یافته پیروی می‌کند که به سازگاری سازمانی منجر می‌شود. شرکت سازگار به طور مداوم اهداف کسب و کار خود را به خط مشی‌ها و روش‌های عملیاتی با شفافیت، دید و کنترل کامل تقسیم می‌کند واز همه مهمتردر پاسخ به تغییرات، سریع و فعال است.

خبر شگفت آور برای هوشمندی کسب وکار این است که در آینده‌ای بسیار نزدیک، سازمان‌هایی موفق هستند که هوشمند باشند؛ چابک و نوآور و از نظر عملیاتی توان رقابت سخت را داشته باشند. آن‌ها باید بتوانند در بازار‌های متنوع اثربخشی لازم را داشته و از نیازمندی‌های متغیر ذی‌نفعان آگاه باشند. این سازمان‌های هوشمند واقعا سازمان‌هایی «آماده برای آینده» هستند و برای هر آنچه در آینده ممکن است رخ دهد، آماده‌اند.

یک سازمان هوشمند حتی دولت‌ها را مجبور می‌کند در برابر تحولات مقاومت را کنار گذاشته وهمسو شوند. در انقلاب دیجیتال زمانی که به دنیای کسب وکارهوشمند وارد می‌شوید، درآمدبیشتری در ازای وقت کمتر به دست می‌آورید. طبیعتا نیروی انسانی در یک سازمان هوشمند با صرف وقت کمتر راندمان کاری بالاتر و رضایت شغلی بهتری خواهد داشت

همه آنچه تا به اینجا گفته شد دلایلی ست که نشان می‌دهد شرکت مخابرات ایران نیز بنابر برنامه پنجساله‌ای که به عنوان راهبرد شرکت درنظر گرفته است؛ قدم در این راه گذاشته تا این سفر طولانی، اما ناگزیر را به همت مدیران و سرمایه‌های انسانی اش، تجربه کند تا در نهایت با کمک ذی نفعان آگاه ومشتریان راضی و نیروی انسانی خود، یکه تاز بازار رقابت آی سی تی در ایران و حتی در خارج از مرز‌های کشور باشد؛ و این آینده‌ای که ترسیم شده بسیار نزدیک است اگر تغییر و تحول از تک تک مدیران، کارشناسان، متخصصان و سایرنیروی انسانی شرکت آغاز شود. امید است با فرارسیدن بهار که بهترین بازگوکننده ضرورت تحول در دنیاست؛ همه ما ابتدا تحول از خود را آغاز کرده و سپس با تحول در سازمان خود همسو و همراه شویم تا شرکت مخابرات ایران را سربلند و افتخار آفرین دوباره بسازیم و خود نیز به اینکه در چنین سازمانی فعالیت می‌کنیم؛ ببالیم.

سال جدید را به همه عزیزان، دوستان و همراهان شرکت مخابرات ایران و خوانندگان گرامی نشریه ارتباطات تبریک گفته و سالی سرشار از سلامتی، موفقیت و زیبایی برای تک تک گرامیان آرزو می‌کنم.

محمدرضا بیدخام
مدیرمسئول/ اسفند ۱۴۰۱

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
اتهامات سنگین علیه پسر ارشد ولیعهد نروژ اعلام شد اتهامات سنگین علیه پسر ارشد ولیعهد نروژ اعلام شد
ماریوس بورگ هویبی، پسر ارشد پرنسس نروژ، پس از تحقیقات طولانی، به چندین جرم از جمله چهار مورد تجاوز متهم شد و ممکن است تا ۱۰ سال زندان شود.
قلقلی سکوت را شکست؛روایت تلخ شهرام لاسمی قلقلی سکوت را شکست؛روایت تلخ شهرام لاسمی
شهرام لاسمی،قلقلی معروف، در برنامه رک با مجید واشقانی، از زندگی تلخ خود در فقر صحبت کرد.
مصوبه جدید شورای رقابت: تعیین قیمت خودرو به خودروسازان مصوبه جدید شورای رقابت: تعیین قیمت خودرو به خودروسازان
طبق تصمیم تازه شورای رقابت، از این پس قیمت خودرو مستقیماً توسط خودروسازان بر اساس فرمول «کاست‌پلاس» تعیین می‌شود و سازمان حمایت تنها نقش ناظر خواهد داشت.
از کنفرانس تهران تا نشست آلاسکا؛ تکرار سیاست قدرت‌های بزرگ از کنفرانس تهران تا نشست آلاسکا؛ تکرار سیاست قدرت‌های بزرگ
در گذار از کنفرانس تهران ۱۹۴۳ تا نشست آلاسکا ۲۰۲۵، تاریخ تکرار می‌شود: قدرت‌های بزرگ همچنان سرنوشت ملت‌های ضعیف را رقم می‌زنند. ایران و اوکراین، قربانیان رئال‌پلیتیک، حاکمیت محدود خود را در برابر منافع غول‌ها از دست می‌دهند.
جبهه اصلاحات: آشتی ملی فرصتى طلایی برای تغییر و بازگشت به مردم است جبهه اصلاحات: آشتی ملی فرصتى طلایی برای تغییر و بازگشت به مردم است
جبهه اصلاحات ایران در بیانیه‌ای آشتی ملی را تنها راه نجات کشور و تغییر ساختار‌ها دانست و خواستار مذاکرات مستقیم با آمریکا شد.
نخست‌وزیر دانمارک: نتانیاهو خودش یک مشکل است نخست‌وزیر دانمارک: نتانیاهو خودش یک مشکل است
مته فردریکسن اعلام کرد بنیامین نتانیاهو با اقدامات اخیر دولت اسرائیل به «مشکل» بدل شده و قصد دارد فشار اتحادیه اروپا بر تل‌آویو را افزایش دهد.
کیهان: ادعای خروج ایران از لیست سیاه FATF موهوم است کیهان: ادعای خروج ایران از لیست سیاه FATF موهوم است
روزنامه کیهان با انتقاد از اظهارات رئیس مرکز اطلاعات مالی، آن را «خوش‌خیالی موهوم» خواند و گفت ایران هنوز راه طولانی تا خروج از لیست سیاه FATF دارد.
برگزیده
معوقه بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ با حقوق مرداد پرداخت شد معوقه بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ با حقوق مرداد پرداخت شد
وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد معوقه بازنشستگان فرهنگی مربوط به سال ۱۴۰۰ همزمان با حقوق مردادماه واریز شد و در حساب آنان قرار گرفت.
طارمی در آستانه پیوستن به NFC طارمی در آستانه پیوستن به NFC
در حالی که رسانه‌های ایتالیایی توجه ویژه‌ای به مهدی طارمی دارند، گزارش‌ها حاکی از آن است که اون تصمیم خود را برای فصل آینده اش گرفته است.
نفوذ هکر‌ها به نهاد‌های امنیتی ترکیه نفوذ هکر‌ها به نهاد‌های امنیتی ترکیه
تحقیقات قضایی در ترکیه پرده از نفوذ گسترده سایبری به اطلاعات شخصی و طبقه‌بندی‌شده ۱۷ نهاد دولتی از جمله سازمان اطلاعات و امنیت این کشور برداشت. تنها این سازمان، شاکی رسمی پرونده معرفی شده است.
صفحه خبر بالای تصاویر