به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین :به تبع با ورود این فناوری به دنیای دیجیتال، تمامی کسب و کارها و بخشهای مختلف کشور که در این حوزه فعالیت دارند، تحت تاثیر قرار میگیرند.
بانک ایران زمین نیز در راستای تحقق شعار خود با عنوان بانک ایران زمین بانک دیجیتال، در طول این سالها تمام توان خود را به کار گرفته است تا با آخرین متدهای علمی در حوزه فناوری اطلاعات، خدمات متمایز به مشتریان خود ارائه کند.
بانک ایران زمین در همراه بانک فراز خود از الگوریتمهای هوش مصنوعی در جهت احراز هویت مشتریان خود استفاده کرده است. مشتریان میتوانند با مراجعه به همراه بانک فراز نسبت به افتتاح حساب آنلاین اقدام کنند و امور بانکی خود را در کمترین زمان به آسانی انجام دهند.
سرویس امضای دیجیتال از دیگر خدمات بانک ایران زمین در حوزه بانکداری دیجیتال بر پایه هوش مصنوعی است. کاربر پس از ثبت امضای خود از طریق هوش مصنوعی مورد راستی آزمایی قرار میگیرد و در نهایت پس از تایید از سوی سیستم، مجوز استفاده از خدمات به او داده میشود.
نکته دیگر در هوش مصنوعی بررسی سبک زندگی افراد است. فرهاد اینالویی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در این خصوص میگوید: زمانی که مشتریان وارد اکوسیستم و بستر ارائه خدمات بانک میشوند، نیازهای مشتری بررسی میشود و براساس نوع درخواست، خدمات مورد نیاز ارائه میشود. این تکنولوژی به مرور زمان و پس از بررسی درخواستهای متعدد کاربر، با نوع رفتار، علایق، خواستهها و در یک کلام سبک زندگی فرد آشنا میشود؛ بنابراین با اطلاعات دریافتی از کاربر، خدمات خاص و پیشنهادهای دیگری را به او ارائه میدهد.
بی شک با تقویت فناوری هوش مصنوعی در حوزه بانکداری دیجیتال، در سالهای آینده شاهد دسترسی آسانتر کاربران به خدمات بانکی و سرویسهای جدید در این بخش خواهیم بود.