کد خبر: ۱۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا عنوان کرد:

افزایش ۸۰ درصدی تولید محصولات تجاری

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه در دهه ۱۴۰۰ به سمت استفاده از تکنولوژی‌های نوین حرکت خواهیم کرد تا بواسطه آن به اهدافی، چون کاهش آلایندگی و مصرف بنزین دست پیدا کنیم، گفت: تکنولوژی قطعات در خطوط تولید به دهه ۷۰ و ۸۰ بر می‌گردد لذا باید با برنامه ریزی دقیق به سمتی برویم که تکنولوژی جدید و مدرن وارد خطوط تولید شود.
افزایش ۸۰ درصدی تولید محصولات تجاری

افزایش ۸۰ درصدی تولید محصولات تجاری

مخاطب24:محمدعلی تیموری در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه خیلی از کشور‌های همسایه و حتی کشور‌های مانند روسیه که مورد تحریم واقع شدند، مشتاق هستند که صنعت خودرویی مشابه ایران داشته باشند، اظهارداشت: هفته جاری جلسه فشرده‌ای خواهیم داشت تا بتوانیم برخی از محصولات گروه خودروسازی سایپا را به خطوط شرکت‌های خودروسازی روسیه ببریم.

او درباره انتقاد‌هایی که از صنعت خودروسازی در مورد بهره وری می‌شود، گفت: منتقدان به درستی از پایین بودن بهره وری در صنعت خودروسازی انتقاد می‌کنند چرا که تکنولوژی قطعات در خطوط تولید به دهه ۷۰ و ۸۰ بر می‌گردد، لذا در نظر داریم که در دهه ۱۴۰۰ به سمت تکنولوژی نوین حرکت کنیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کیفیت خودرو‌های تولید داخل، خاطرنشان کرد: فرمایش رهبر انقلاب نشان از عمق اطلاعات و دانشمندی ایشان دارد، از همین رو در تلاش هستیم که کیفیت خودرو‌های این مجموعه را افزایش دهیم و طی این مدت نیز اقدامات متعددی صورت گرفته است. سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان فروش لوازم یدکی داشتیم و سهم گارانتی از این عدد کمتر از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است این مهم نشان می‌دهد که کیفیت محصولات گروه سایپا رو به افزایش است.

او با انتقاد از عملکرد برخی از مدیران خودروسازی که درآمد حاصله را به جای آنکه صرف توسعه محصول کنند تبدیل به سهام تودلی کردند و سرمایه گذاری صورت نگرفت، گفت: خودروساز موظف است از درآمدی که حاصل می‌شود به سمت توسعه محصول و ارتقا تکنولوژی حرکت کند و حرکت غیر از این موارد باعث می‌شود که صنعت خودرو پیشرفت نکند.

تیموری اذعان داشت: برای جبران گذشته پروژه‌های متعددی تعریف شده که یکی از آن‌ها ایجاد خط موتور است؛ به زودی سایپا سبد موتور از ۱۵۰۰ سی سی تا ۲۵۰۰ سی سی خواهد داشت؛ این مجموعه ۸۰ پرسنل دارد که ۴۰ نفر آن‌ها مهندس هستند لذا زمانی‌که تکنولوژی وارد شود، بهره وری نیز افزایش خواهد یافت و تولید با شرایط بهتری انجام می‌شود.

او با تاکید بر اینکه سیاست خودرویی باید به نفع جامعه باشد، گفت: تمام شرکت‌های خودروسازی دنیا به سمت حذف آلودگی خودرو‌ها حرکت کردند از همین رو شرکت‌های خودروسازی ایران هم نباید از این قاعده مستثنی شوند؛ لذا می‌توان با هدف گذاری شهر‌های پرجمعیت، به گونه‌ای برنامه ریزی کرد تا سهم خودرو‌های هیبرید در آن بیشتر شود.

تیموری خاطرنشان کرد: برای کاهش آلایندگی در شهر‌های پرجمعیت چندین راه توصیه می‌شود که یکی از آن‌ها واردات خودرو است، همان طور که قول داده بودیم اولین واردکننده خودرو در سال گذشته بودیم و اکنون بخشی از خودرو‌ها در گمرک، بخشی دیگر در مرحله بارگیری و بخشی هم در حال تولید است. با آنکه در شرایط سخت ارزی هستیم یک ریال از پول محصولات جاری را صرف واردات خودرو نکردیم و پول واردات خودرو از محلی غیر از محصولات جاری هزینه شده است چرا که نمی‌خواستم با واردات خودرو زنجیره تامین با مشکل نقدینگی روبرو شود.

او با اشاره به اینکه گروه سایپا، سال گذشته را با شرایط نسبتا خوبی پشت سر گذاشت، افزود: البته نمی‌گویم شرایط خیلی خوب بود، اما در همسنجی با دوره‌های گذشته وضعیت بهبود پیدا کرده بود؛ زمانی می‌توان صحبت از شرایط ایده آل کرد که برگشت پول شرکت‌های قطعه سازی ۶۰ روزه باشد، در گذشته پول قطعه سازان ۱۶۰ روز و یا ۱۸۰ روزه پرداخت می‌شد، اما اکنون با تلاش بخش‌های مختلف گروه سایپا این عدد به کمتر از ۱۲۰ روز رسیده و در آینده‌ای نزدیک به کمتر از ۱۰۰ روز خواهد رسید.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: در راستای کمک به کاهش آلایندگی شهر‌های پرجمعیت هدف گذاری شده که در شش ماهه دوم سال جاری، اولین خودروی پلاگین هیبرید وارد شود و در گام بعدی خودرو‌های جدید این گروه خودروسازی از جمله آریا با پلاگین هیبرید عرضه خواهد شد.

او با اشاره به قیمت بالای خودرو‌های پلاگین هیبرید، گفت: پولی که از فروش خودرو‌های اینچنینی حاصل می‌شود صرف توسعه و افزایش تولید محصولات تجاری و حمل و نقل عمومی خواهد شد. واردات خودرو به ترکیه به شرط ارایه خدمات پس از فروش آزاد است، بدین جهت ترکیه از واردات خودرو ۹۵ درصد تعرفه گمرکی دریافت می‌کند و پول یاد شده بر اساس سیاست گذاری این کشور صرف توسعه حمل و نقل عمومی می‌شود، این در حالی است که ترکیه خودروساز نیست و مونتاژ کار خودرو‌های فیات و رنو است بدین جهت ضرورت دارد ایران هم چنین سیاستی را اتخاذ کند.

او با بیان اینکه از سال گذشته توسعه خودرو‌های تجاری و حمل و نقل عمومی مورد توجه گروه سایپا قرار گرفته است، گفت: سال گذشته در تولید خودرو‌های تجاری رشد ۸۰ درصدی ثبت شده و سعی بر این است که امسال اکثر خودرو‌های تجاری را به سمت سی ان جی ببریم تا ضمن کاهش مصرف بنزین به کاهش آلایندگی هم کمک کنیم.

تیموری افزود: سیاست گذاری گروه خودروسازی سایپا بر این است که تا سال ۱۴۱۰ خودرو‌های پاک و سبز را روانه بازار کند و از مصرف سوخت بنزین بکاهد؛ ما در برهه‌ای صادرکننده بنزین بودیم، ولی اکنون واردکننده بنزین شده ایم و قطعا این موضوع به تبلیغات اشتباه برمی گردد، خودروی بنزینی تبدیل به سرمایه شده است.

او گفت: زمانی‌که قیمت خودرو در بازار و کارخانه تفاوت قابل توجهی دارد، صف خرید شکل می‌گیرد و خیلی از افراد یکدیگر را تشویق می‌کنند تا برای خرید خودرو و آزمون شانس خود ثبت نام کنند.

تیموری با تاکید بر اینکه ضرورت دارد تا ۵ سال آینده حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد خودرو‌هایی که در شهر‌های بزرگ تردد می‌کنند، سبز شوند تا از میزان آلایندگی شهر‌ها کاسته شود، اظهارداشت: تمام سعی ما بر این است که با استفاده از توان مهندسی کشور و شرکت‌های دانش بنیان به سمتی برویم که محصولات گروه خودروسازی سایپا در رده محصولات سبز و کم آلاینده قرار گیرد.

او با بیان اینکه گروه خودروسازی سایپا سال گذشته، اولین موتور سیکلت هیبرید را وارد کرد، گفت: خط تولید موتورسیکلت در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه راه اندازی خواهد شد از اینرو در آینده‌ای نزدیک گروه سایپا می‌تواند موتورسیکلت مورد نیاز کشور که موتور آن هیبرید خواهد بود را تولید کند.

 
برچسب ها: سایپا
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
برای پیشرفت ملت از کسی اجازه نمی‌گیریم برای پیشرفت ملت از کسی اجازه نمی‌گیریم
مسعود پزشکیان با اشاره به مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا گفت: ایران هیچ‌گاه زیر بار زور نخواهد رفت و ملت خود را از دستاورد‌های صلح‌آمیز صنعت هسته‌ای در عرصه‌های بهداشت، درمان، کشاورزی و صنعت محروم نخواهد ساخت؛ ما برای رشد و پیشرفت ملت‌مان از کسی دستور یا اجازه نمی‌گیریم.
بازدید از «فلک‌الافلاک» برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان است بازدید از «فلک‌الافلاک» برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان است
هم‌زمان با روز ملی جمعیت، بازدید از قلعه «فلک‌الافلاک» برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد.
سردار آزمون آقای گل آسیا شد سردار آزمون آقای گل آسیا شد
مهاجم ایرانی شباب الاهلی علی‌رغم غیبت در دو بازی نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا به عنوان آقای گلی این رقابت‌ها دست یافت.
واکنش پلیس فتا به سایت‌های صیغه‌یابی واکنش پلیس فتا به سایت‌های صیغه‌یابی
سردار وحید مجید؛ رئیس پلیس فتا با تأکید بر تداوم برخورد این پلیس با جرایم سازمان‌یافته در فضای مجازی اظهار کرد: پلیس فتا به صورت جدی با سایت‌های غیرقانونی صیغه یابی، همسریابی و همچنین کانال‌هایی که اقدام به فروش اقلام غیراخلاقی می‌کنند، برخورد می‌کند.
اخراج از BBC به خاطر حمایت از فلسطین اخراج از BBC به خاطر حمایت از فلسطین
طبق اعلام دیلی میل چهره سرشناس انگلیسی شبکه BBC به خاطر حمایت از فلسطینی‌ها مجبور به استعفا از این شبکه خواهد بود.
ناپدیدشدن ۴ هزار تن شکر دولتی در اصفهان ناپدیدشدن ۴ هزار تن شکر دولتی در اصفهان
آیا سهمیه ۹ هزار تنی شکر دولتی در استان اصفهان ناپدید شده و تنها ۳ هزار تن از آن به دست کشاورزان رسیده است؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد پس از تغییر مدیریت، بخش عمده‌ای از شکر با تأخیر یا به قیمت آزاد در انبار‌ها احتکار و در بازار آزاد فروخته شده است؛ در حالی که جابجایی مالی و پرونده‌سازی‌های پیچیده، راه را برای ردیابی دقیق این تخلفات سخت‌تر کرده است.
آزمایشی ۶۰ ثانیه‌ای برای تشخیص علایم اولیه زوال عقل آزمایشی ۶۰ ثانیه‌ای برای تشخیص علایم اولیه زوال عقل
بررسی‌های محققان نشان می‌دهد با یک آزمایش ساده ۶۰ ثانیه‌ای می‌توان فهمید که آیا فردی در خطر ابتلا به بیماری‌های زوال عقل است یا خیر.
برگزیده
پنبه، طلای سفید با سیاست های سیاه پنبه، طلای سفید با سیاست های سیاه
مزارع گلستان سال‌هاست که رویای کشت مجدد پنبه را به فراموشی سپرده‌اند؛ محصولی که بیش از ۱۰۰ سال پای ثابت اقتصاد خطه گلستان بود و به ناگاه در اواخر دهه ۷۰ به دلیل صدور مجوز‌های واردات الیاف و پنبه، فقدان حمایت‌های دولتی و نبود خرید تضمینی، رفته‌رفته در مزارع گلستان کم‌رنگ شد و جای بوته‌های سفیدرنگ چشم‌نواز پنبه را شالی، کلزا و گندم پر کرد.
شرکت مخابرات ایران، شتاب‌دهنده سرمایه‌گذاری در اقتصاد دیجیتال شرکت مخابرات ایران، شتاب‌دهنده سرمایه‌گذاری در اقتصاد دیجیتال
هم‌زمان با هفته ارتباطات و روز جهانی ارتباطات، نگاهی دوباره به جایگاه صنعت ICT در پیشرفت کشور، بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می‌رسد. این حوزه که در دنیای امروز، پیشران توسعه اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی کشورهاست، نیازمند نگاهی آینده‌نگر و سرمایه‌گذاری هوشمندانه در زیرساخت‌هاست؛ و در این میان، شرکت مخابرات ایران با سابقه‌ای چند دهه‌ای در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، نقشی ممتاز و بی‌بدیل ایفا می‌کند.
ناپدیدشدن ۴ هزار تن شکر دولتی در اصفهان ناپدیدشدن ۴ هزار تن شکر دولتی در اصفهان
آیا سهمیه ۹ هزار تنی شکر دولتی در استان اصفهان ناپدید شده و تنها ۳ هزار تن از آن به دست کشاورزان رسیده است؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد پس از تغییر مدیریت، بخش عمده‌ای از شکر با تأخیر یا به قیمت آزاد در انبار‌ها احتکار و در بازار آزاد فروخته شده است؛ در حالی که جابجایی مالی و پرونده‌سازی‌های پیچیده، راه را برای ردیابی دقیق این تخلفات سخت‌تر کرده است.
صفحه خبر بالای تصاویر