کد خبر: ۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
خبرگزاری یونهاپ به نقل از وزارت خارجه کره جنوبی گزارش داد که ایران نفتکش کره جنوبی و ناخدای آن را حدود سه ماه پس از توقیف آزاد کرده است. به گزارش این خبرگزاری، وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که این کشتی همراه با ناخدا و ۱۲ خدمه دیگر آن بندر، حدود ساعت ۶ صبح به وقت محلی، ایران را ترک کرده است.
نفتکش کره جنوبی از سوی ایران آزاد شد خبرگزاری یونهاپ به نقل از وزارت خارجه کره جنوبی گزارش داد که ایران نفتکش کره جنوبی و ناخدای آن را حدود سه ماه پس از توقیف آزاد کرده است. به گزارش این خبرگزاری، وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که این کشتی همراه با ناخدا و ۱۲ خدمه دیگر آن بندر، حدود ساعت ۶ صبح به وقت محلی، ایران را ترک کرده است.
خبرگزاری یونهاپ به نقل از وزارت خارجه کره جنوبی گزارش داد، ایران نفتکش کره جنوبی و ناخدای آن را حدود سه ماه پس از توقیف آزاد کرده است.

به گزارش این خبرگزاری، وزارت خارجه این کشور اعلام کرد، این کشتی همراه با ناخدا و ۱۲ خدمه دیگر آن بندر، حدود ساعت ۶ صبح به وقت محلی، ایران را ترک کرده است.

بر اساس این گزارش، خدمه کشتی برای نگهداری از نفتکش در کشتی ماندند.

یونهاپ افزود، این اتفاق زمانی افتاده است که سئول و تهران، احتمالا بر سر آزادی ۷ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی پیشبردهایی را داشته اند.

نفتکش کره جنوبی از سوی ایران آزاد شد

روز سیزدهم فروردین ماه یک منبع دیپلماتیک کره جنوبی از احتمال آزادی نفتکش توقیف شده کره جنوبی و ناخدای آن در روز ۲۰ فروردین خبر داده بود.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵ دی ماه سال گذشته، یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی را به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی ۲۰ ملوان داشت که پنج خدمه آن کره ای بودند. چند روز بعد از توقیف این کشتی، جمهوری اسلامی ایران در اقدامی انسان دوستانه، تمامی خدمه این کشتی غیر از ناخدا را آزاد کرد.

توضیحات سخنگوی وزارت خارجه

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در خصوص آزادی نفتکش کره جنوبی اعلام کرد: در پی تکمیل تحقیقات در مورد تخلف کشتی کره‌ای و بنا به درخواست مالک و دولت کره برای آزادی کشتی، دستور آزادی کشتی از سوی دادستان صادر شد.

وی افزود: عدم سوء سابقه ناخدا و کشتی در زمینه تخلف در منطقه، زمینه نگاه مثبت دادستان را فراهم کرد.

خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری با سواحل طولانی در خلیج فارس و دریای عمان، بر رعایت کامل مقررات دریایی از جمله مقررات‌ ناظر بر حفظ محیط زیست تاکید دارد و هر گونه تخلف در این زمینه را رصد و پیگیری می‌کند.

خطیب‌زاده روز دوشنبه ۱۶ فروردین ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره اعلام رسانه‌های کره‌ای مبنی بر آزادی نفتکش کره جنوبی گفته بود: موضوع کشتی کره‌ای یک موضوع کاملا متفاوت از روابط دوجانبه است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی یادآور شد: البته دولت کره درخواست‌های خیلی جدی از ما داشته و با توجه به اینکه کاپیتان کشتی سوء سابقه نداشته و همه بررسی‌ها در مسیر کمک به این کشتی بوده، ما پیشنهادهای خودمان را به قوه قضاییه و مقام قضایی ارائه کردیم و مقام قضایی تا امروز با نظر مثبت به این موضوع پرداخته است. به محض اینکه مقام قضایی به نتیجه برسد سخنگوی قوه قضاییه اعلام خواهد کرد. وزارت خارجه توصیه‌های خودش را با توجه به درخواست‌های دولت کره و عدم سوء پیشینه کشتی و کاپیتان به قوه قضاییه اعلام کرده است.


برچسب ها: نفتکش کره جنوبی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان می‌شود title
همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی (۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به صورت رایگان است.
نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟ title
محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت نخستین امپراتور روم خبر داده‌اند، آن‌ها ویلایی را شناسایی کرده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی‌که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، نخستین امپراتور روم همخوانی دارد.
تیپ جالب مجری و گوینده در کنسرت مصطفی راغب title
استایل المیرا شریفی‌مقدم با مانتو مجلسی در کنسرت مصطفی راغب پربازدید شده است.
بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام title
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت زنی که برای تبلیغات سالن زیبایی‌اش اقدام به سوءاستفاده از یک دختربچه و معرفی او به عنوان یک نوعروس کرده بود خبر داد و به خانواده‌ها هشدار داد که اجازه چنین برخورد‌های سودجویانه‌ای را که ممکن است آینده فرزندانشان را تحت الشعاع قرار دهند، ندهند.
مشتی که به مرگ انجامید! title
روز یکشنبه دو پسر دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با هم درگیر شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد.
در این قبرستان جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟ title
قبرستان سفید چاه که به «قبرستان سپید» نیز شهرت دارد، از جا‌های دیدنی بهشهر به شمار می‌آید.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.