کد خبر: ۱۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
بررسی روند معاملات فرابورس در هفته دوم فروردین؛
در جریان معاملات هفته سوم فروردین ۱۴۰۲، شاخص کل فرابورس ایران ۵.۷۶ درصد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن فرابورس نیز ۷.۶۵ درصد افزایش تراز داشت. در این هفته یک نماد از فرابورس ایران به دلیل افزایش سرمایه متوقف شد.

بازدهی فرابورس در سومین هفته فروردین

مخاطب 24: بازار سهام هفته سوم فروردین سال جاری را نیز با رشد تراز شاخص‌های سهامی آغاز کرد. علاوه بر این، رشد ارزش معاملات خرد روزانه بورس تهران و رکورد شکنی آن در کنار افزایش قابل توجه ورود پول حقیقی، باعث خوشبین شدن فعالان بازار سهام به روند صعودی این روز‌ها شد.

در این هفته شاهد تفاوت عملکرد در بازار بورس تهران و فرابورس ایران بودیم. به عنوان مثال در روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین که آخرین روز معاملاتی هفته جاری به شمار می‌رفت، شاخص کل بورس تهران ۴۷ صدم درصد (۰.۴۷ %) رشد داشت؛ در حالی که شاخص هم‌وزن بورس با افزایش ۷۸ صدم درصدی مواجه بود، اما در همین روز، فرابورس ایران شاهد رشد ۵۳ صدم درصدی شاخص کل فرابورس و افزایش ۸۵ صدم درصدی شاخص کل هم‌وزن این بازار بود. در تحلیل تغییرات روزانه شاخص‌های آماری برس و فرابورس ایران می‌توان گفت که دو دستگی تغییرات سهام‌های سبک و سنگین در بورس تهران از شدت بیشتری به نسبت شاخص‌های آماری فرابورس ایران برخوردار است.

در سومین هفته معاملاتی سال نو شاخص کل و هم‌وزن فرابورس ایران در چهار روز معاملاتی با رشد تراز همراه بودند و کاهش تراز نداشتند.

شاخص کل فرابورس ایران طی هفته سوم فروردین با هزار و ۵۰۹.۵ واحد افزایش (۵.۷۶ درصد) در تراز ۲۷ هزار و ۶۹۹.۵ واحدی قرار گرفت.

شاخص کل هم‌وزن فرابورس نیز در این هفته با ۸ هزار و ۶۴۲ واحد افزایش (۷.۶۵ درصد) به تراز ۱۲۱ هزار و ۶۷۱ واحدی رسید.

غلات ارزان، اما گوشت قرمز گران می‌شود

طی معاملات هفته جاری، بازار سهام فرابورس ایران با تصویب سود نقدی متعددی همراه نبود که در نهایت موجب شد تا شاخص قیمتی فرابورس و شاخص قیمتی هم‌وزن بازدهی مشابهی نسبت به شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن فرابورس داشته باشند.

در این هفته نماد پخش از فرابورس ایران در روز ۲۱ فروردین به دلیل افزایش سرمایه متوقف شد. دلیل توقف نماد شرکت پخش البرز، افزایش سرمایه ۵۸ درصدی بود.

منبع: اکو ایران

 
برچسب ها: سهام بورس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
۹ دلیل برای گنجاندن آجیل در رژیم غذایی روزانه title
آجیل سرشار از مواد مغذی ضروری، از جمله چربی‌های سالم، پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.
«بچه مهندس» با شلوارک و دمپایی در فرودگاه! title
روزبه حصاری بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی در یک پروژه از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شده است.
مغز خاطرات عجیب را بیشتر به یاد می‌آورد title
پژوهش جدید دانشمندان «دانشگاه ییل» نشان می‌دهد که هرچه خاطرات عجیب‌تر و دور از ذهن باشند، مغز تمایل بیشتری به یادآوری آن‌ها دارد.
رمزگشایی از چرایی زمین گیر شدن جنگنده‌های چین! title
نفوذ سیاسی نقش بسزایی در فروش هواپیما‌های جنگنده دارد. بازار بین‌المللی هواپیما‌های جنگنده فقط به کیفیت و هزینه مربوط نمی‌شود، بلکه به شراکت‌ها و پیوند‌های سیاسی نیز مربوط می‌شود.
فروش ۳۵۰ میلیاردی نمایشگاه کتاب title
سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران، مجموع فروش نمایشگاه در بخش مجازی و حضوری را، ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
حمله مسلحانه گانگستر‌های نقابدار به خانه‌های تهران title
۵ مرد مسلح با خونسردی وارد ساختمان می‌شوند. با یک کارت در آپارتمان را باز کرده و درحالی‌که صورت‌هایشان را پوشانده‌اند و یک ساک مشکی در دست دارند، وارد آپارتمان می‌شوند. سپس اعضای خانه را با کلت و کلاشینکف تهدید می‌کنند تا اموال قیمتی را به سرقت ببرند.
دیوید کاپرفیلد متهم به آزارگری زنان شد! title
دیوید کاپرفیلد یکی از مشهورترین شعبده‌باز‌های تاریخ به سوءرفتار جنسی با زنان متهم شد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.