کد خبر: ۱۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بخش خبری شبکه یک سیما اعلام کرد:
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: قیمت جدید کارخانه‌ای محصولات سایپا و ایران خودرو به صورت متوسط افزایش ۲۹ درصدی داشته است.

متوسط افزایش ۲۹ درصدی قیمت جدید محصولات سایپا و ایران خودرو

مخاطب24:محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با حضور در بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه یک سیما به بیان قیمت‌های جدید محصولات دو خودروساز بزرگ کشور پرداخت و افزود: آخرین افزایش قیمت خودرو مربوط به آذرماه ۱۴۰۰ بوده و از آن زمان تاکنون هیچ افزایش قیمتی برای نرخ‌های کارخانه‌ای سایپا و ایران خودرو اعمال نشده بود.

او افزود: شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان به عنوان دو نهاد تصمیم گیر و تصمیم ساز برای تعیین قیمت خودرو‌ها هستند که حدود ۵ ماه قبل از سال جدید فعالیت خود را برای تعیین قیمت‌های جدید آغاز کردند.

تیموری تصریح کرد: این دو دستگاه، مبنای قیمت گذاری‌های جدید را بر اساس گزارش ۶ ماهه نخست حسابرسی شرکت‌های سایپا و ایران خودرو قرار دادند، همچنین در شیوه دومی که مورد استفاده قرار گرفت سه خودروی خارجی که همتراز خودرو‌های ایرانی از نظر کیفیت و اندازه بودند مورد مقایسه قیمتی قرار گرفت.

او گفت: متوسط افزایش قیمتی که برای همه خودرو‌های این دو خودروساز پس از ۱۸ ماه اعمال شده، نزدیک به ۲۹ درصد است، به طوری که این افزایش در خودرویی نظیر شاهین سایپا ۱۸ و در کوییک اتوماتیک ۱۷ درصد است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: همچنین خودرو‌هایی نظیر سمند، پژو ۲۰۶، دنا، تارا و پژو پارس گروه صنعتی ایران خودرو افزایشی کمتر از ۲۹ درصد خواهند داشت.

او تاکید کرد: همه خودرو‌های داخلی که با نظر شورای رقابت، غیر رقابتی تشخیص داده شده اند در حیطه قیمت گذاری‌های این شورا قرار گرفته اند و نرخ‌های جدید امروز در سایت دو گروه خودروسازی بزرگ کشور بارگذاری خواهد شد.

تیموری خاطر نشان کرد: خودرویی نظیر شاهین که قیمت کارخانه‌ای ۳۰۴ میلیون تومانی دارد و با احتساب ۴۰ میلیون تومان عوارض به ۳۴۴ میلیون تومان عرضه می‌شد، اکنون با رشد ۱۸ درصدی در قیمت پایه مواجه می‌شود که به ۳۶۴ میلیون تومان خواهد رسید که با احتساب عوارض، قیمت خودرو به ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد که همچنان در مقایسه با قیمت بازار حدود ۶۷۰ میلیون تومان، تفاوتی چشمگیر خواهد داشت.

او تصریح کرد: میانگین قیمت‌های اولیه شورای رقابت بالای ۴۰ درصد بود که بعد از دستور معاون اول رئیس جمهور، قیمت‌ها مورد پالایش و بررسی قرار گرفت و قیمتی مد نظر واقع شد که بتوانیم افزایش تولید مناسبی را بر اساس آن انجام دهیم.

مدیرعامل گروه سایپا خاطر نشان کرد: با قیمت‌های جدیدی که لحاظ خواهد شد، امیدواریم که در سال جاری بتوانیم تولید و تیراژ خوبی را محقق کنیم، همچنان که اطلاع از ورود شورای رقابت و سازمان حمایت به بررسی و تغییر قیمت‌ها نزد گروه سایپا امید آفرین شد و در هفته نخست تولید مان در سال جاری رشد ۳۲ درصدی در تولید را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته محقق کردیم که در ۱۰ سال گذشته این تعداد تولید در هفته اول بی سابقه بوده است.

او همچنین با اشاره به پیش فروش‌های انجام شده تا کنون، تاکید کرد: مطابق قرارداد‌های منعقد شده بین خودروسازان و مشتریان، تحویل خودرو‌ها بر اساس قیمت‌های روز درب کارخانه خواهد بود و بر این اساس، مشتریان خودرو‌ها را با قیمت‌های مصوب جدید دریافت خواهند کرد.

 
برچسب ها: سایپا
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
اسکرین شات گرفتن یواشکی در واتس اپ ممنوع شد! title
هدف از این ویژگی در واتساپ، جلوگیری از به اشتراک گذاری تصاویر صاحب پروفایل توسط افراد دارای سوءنیت بدون رضایت صاحب آن بود. با این حال، اسکرین شات، گزینه مذکور را دور زد.
جزییاتی جدید از قتل شهردار منطقه ۵ شیراز title
معاون دادستان و سرپرست دادسرای ویژه امور جنایی و جرایم امنیتی شیراز توضیحاتی درباره جزییات ماجرای قتل شهردار منطقه ۵ شیراز را ارایه کرد.
تشکیل باند سرقت از داخل زندان! title
چهار مرد سابقه‌دار که پس از تشکیل باند سرقت با ورود به خانه‌های مردم از پول و طلا گرفته تا لباس‌های صاحبخانه را سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.
بازداشت داروفروشی که تاریخ انقضای دارو‌ها را تمدید می‌کرد title
رئیس پلیس فتای پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل فروش دارو‌های غیرمجاز و تاریخ‌گذشته در فضای مجازی خبر داد و گفت: از متهم دستگیرشده بیش از ۵۰هزار قلم انواع داروی تاریخ‌مصرف‌گذشته، نایاب و کمیاب کشف شد.
مرگ مردی که با کلیه خوک زندگی می‌کرد title
مردی که اولین پیوند کلیه خوک در جهان را دریافت کرده بود، درگذشت.
علائم اولیه آلزایمر در کدام قسمت بدن ظاهر می‌شود؟ title
محققان اظهار کردند که علائم اولیه آلزایمر در دهان فرد آشکار می‌شود.
عروس، مرد از آب درآمد title
مرد جوان اندونزیایی وقتی متوجه شد، زنی که۱۲ روز است با او ازدواج کرده، درواقع مردی است که خود را به‌جای زن جا زده است شوکه شد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.