کد خبر: ۱۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
پیش بینی زلزله همیشه یک چالش در سطح جهانی بوده و امید می‌رود پرتاب ماهواره جدید چین برای پیش بینی بهتر زلزله مؤثر واقع شود.

ماهواره چین برای پیش بینی زلزله به فضا پرتاب می‌شود

مخاطب24:جمع‌آوری شواهد کافی از زلزله‌های مخرب برای جمع‌آوری آمار و تأیید روش‌ها و نظریه‌های مربوط به پیش بینی این پدیده برای دانشمندان همیشه سخت بوده است.

بیش از ۱۸۰۰ سال پس از آنکه مخترع چینی ژانگ هنگ اولین لرزه نگار را ساخت، اکنون دانشمندان این کشور در حال انجام تحقیقاتی در زمینه پیش بینی زلزله با استفاده از ماهواره‌ای خاص هستند.

چین قصد دارد در آینده نزدیک ماهواره Zhangheng ۱-۰۲ را به مدار زمین پرتاب کند. این ماهواره جدید نظارت شبانه روزی زمین را امکان پذیر می‌کند و دامنه رصد را تا قطب شمال و جنوب گسترش می‌دهد و توانایی آن را برای مشاهده تغییرات در زمین افزایش می‌دهد.

اولین ماهواره لرزه‌ای الکترومغناطیسی چین (CSES) به نام Zhangheng ۱ که در فوریه ۲۰۱۸ پرتاب شد، برای دریافت سیگنال‌های الکترومغناطیسی در فضا طراحی شد و پیش‌بینی زلزله و همچنین هشدار در مورد آب و هوای فضا از طریق آن ممکن است.

طی پنج سال گذشته، Zhangheng ۱ حدود ۶۰ زمین لرزه با بزرگی ۷.۰ ریشتر و بالاتر و همچنین نزدیک به ۶۰۰ زمین لرزه با بزرگی ۶.۰ ریشتر و بالاتر را در سراسر جهان شناسایی کرده است و امید می‌رود ماهواره جدید توانایی‌هایی بیشتری در این زمینه و به خصوص برای پیش بینی زلزله داشته باشد.

منبع: مهر

 
برچسب ها: زلزله‌
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
اگر اصولگرایی لقمه‌اش حرام است مجری سیما کارش خراب است! title
محمدرضا شهبازی مجری برنامه پاورقی، هفته پیش توئیت زشت و بی سابقه‌ای را در مقام مجری صداوسیما منتشر کرد.
تمام شهروندان این شهر در یک ساختمان زندگی می‌کنند! title
شهری در آلاسکا وجود دارد که ۲۱۷ نفر از ساکنان آن در یک مجتمع آپارتمانی چند طبقه زندگی می‌کنند.
آیا استفاده از فلزیاب غیرقانونی است؟! title
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی در مورد اینکه آیا خرید و استفاده از "فلزیاب" عملی مجرمانه و غیرقانونی است، توضیحاتی را بیان کرد.
چاقوکشی در بیمارستان! title
به‌دنبال حمله با سلاح سرد در بیمارستانی در چین، دست کم ۲ نفر کشته و ۲۱ تن زخمی شدند.
نخستین بانویی که گواهی‌نامه‌ی پایه یک گرفت کیست؟ title
خانم جوادتهرانی گفت: «در امتحانات اخیر متوجه شدم که دیگر سخت‌گیری و بهانه‌جویی بی‌جهت در امتحانات نمی‌شود و اگر کسی واقعا رانندگی بداند بدون اشکال خواهد توانست صاحب گواهی‌نامه رانندگی شود.»
جریمه شکار آهو چقدر است؟ title
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش ۳.۹ برابری جریمه شکار غیرمجاز خبر داد.
قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش title
امیرآبادی استادیار مهندسی حمل و نقل در دانشگاه علم و صنعت در آذرماه سال ۱۴۰۰ با حکم علیرضا زاکانی شهردار تهران به عنوان مدیرکل دفتر پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران منصوب شده بود. اعضای بدن محمد امیرآبادی نیز پس از مرگش به بیماران نیازمند اهدا شد و حالا مشخص شده قتل مدیر شهرداری تهران به دست همسرش صورت گرفته است.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.