کد خبر: ۱۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸
در این مطلب به بررسی Google Pixel 5a یکی از بهترین های پیکسل خواهیم پرداخت.

مخاطب24 - گوگل در تاریخ 26 آگوست 2021 گوشی گوگل پیکسل 5a را به بازار عرضه کرد. Pixel 5A با قیمت 320 دلار، ترکیبی از ویژگی‌های سطح بالا با اجزای میان رده را با قیمت مقرون به صرفه‌تری نسبت به Pixel 5 با قیمت 699  دلار یا Pixel 4A با 5G سال گذشته با قیمت 499 دلار ارائه می‌کند.

ما در این گزارش به بررسی مشخصات و ویژگی های گوشی Pixel 5A خواهیم پرداخت. برای آشنایی بیشتر با این گوشی تا پایان این گزارش با ما همراه باشید.

طراحی گوشی Pixel 5A

بررسی Google Pixel 5a

تا آنجایی که به ظاهر کلی پیکسل 5A مربوط می شود، زمانی که آن را با پیکسل 4A یا پیکسل 5 مقایسه می کنید، تغییر زیادی نکرده است. 5A در یک رنگ مشکی "عمدتا" عرضه خواهد شد که به نظر به رنگ سبز مایل به خاکستری به نظر می رسد.

یک پورت USB-C در پایین گوشی با دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور در سمت راست بدنه وجود دارد. دکمه پاور دارای یک سطح بافت است، در حالی که دکمه تنظیم صدا از همان روکشی مانند بقیه بدنه پلاستیکی استفاده می کند. در بالای گوشی یک جک هدفون 3.5 میلی متری وجود دارد؛  چیزی که Pixel 5 فاقد آن است - با سمت چپ بدنه خالی، به جز اسلاید سیم کارت.

 

آرایه دوربین، حسگر اثر انگشت و لوگوی گوگل "G" در پشت گوشی قرار دارند. جلوی گوشی یک صفحه نمایش لبه به لبه با بریدگی سوراخ برای دوربین جلو است. با نگه داشتن Pixel 5A و Pixel 4A (5G)، به سرعت مشخص می‌شود که 5A کمی ضخیم‌تر از 4A (5G) است و احتمالاً فضا را برای باتری بزرگ‌تر باز می‌کند. ابعاد رسمی 5A 156.2mm x 73.2mm x 8.8mm است، در حالی که 4A (5G) دارای ابعاد 156.2mm x 73.2mm x 8.2mm است.

به غیر از سایه جدید مشکی و طراحی حداقل ضخیم تر و سنگین تر، تنها دو تغییر دیگر توسط گوگل در طراحی 5A ایجاد شده است. یکی نبود شارژ بی سیم (ویژگی که پیکسل 5 دارد، اما 4A (5G) ندارد) و دیگری اضافه شدن IP67 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار. این اولین باری است که گوگل به دستگاه سری A محافظت بیشتری در برابر افتادن تصادفی در استخر یا ریختن نوشیدنی می دهد و در همه جا مورد استقبال قرار می گیرد.

باز هم، هیچ تغییری در طراحی پیکسل 5A وجود ندارد. قبلاً آن را از گوگل دیده بودیم. اگر به دنبال پیکسلی با ظاهری کاملا جدید هستید، بهتر است به سراغ پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو بروید.

سخت افزار و اجزای گوشی Pixel 5A

بررسی Google Pixel 5a: بهترین پیکسل با قیمتی کم

در داخل Pixel 5A 5G یک پردازنده Qualcomm Snapdragon 765G با رم 6 گیگابایت حافظه، 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی و یک باتری 4680 میلی آمپر ساعتی قرار دارد. این همان پردازنده و میزان فضای ذخیره سازی پیکسل 5 است که 8 گیگابایت حافظه دارد. باتری 5a به میزان قابل توجهی از Pixel 4a (5G) سال گذشته بزرگتر است - به ترتیب 4680 میلی آمپر ساعت در مقابل 3885 میلی آمپر ساعت. این گوشی از یک شارژر 18 واتی سیمی پشتیبانی می کند.

 

همه اینها قدرت صفحه نمایش 6.34 اینچی از نوع OLED فول اچ دی را تامین می کند که کمی بزرگتر از نمایشگر 6 اینچی Pixel 5 و بزرگتر از Pixel 4A (5G) سال گذشته با صفحه نمایش 6.2 اینچی 5G است.

عمر باتری در 5A فوق العاده بوده است. گوگل ادعا می‌کند که دو روز استفاده مداوم را پاسخگوست اما طبق آزمایش ما تقریباً هر 36 ساعت باید Pixel 5A را شارژ کنید.

وقتی صحبت از اتصال 5G به میان می‌آید، Pixel 5a پشتیبانی از mmWave را کاهش می‌دهد و به جای آن فقط از Sub-6 پشتیبانی می‌کند. این احتمالاً برخی از مالکان بالقوه را ناامید می کند، اما واقعیت این است که عرضه mmWave هنوز در روزهای اولیه و تا حدودی پراکنده است. می توان متوجه شد که چرا از Pixel 5A صرفاً از منظر کاهش هزینه کنار گذاشته شد.

در پشت گوشی، حسگر اثر انگشت Pixel Imprint گوگل و آرایه دو دوربین قرار دارد. در مورد دوربین‌های پشتی، آن‌ها مشابه آنچه در Pixel 5 و Pixel 4A (5G) وجود دارد، هستند. به طور خاص، دوربین اصلی 12.2 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار، تشخیص فاز دو پیکسل، لرزشگیر اپتیکال و الکترونیکی تصویر و دیافراگم f/1.7 دریافت خواهید کرد. دوربین دیگر 16 مگاپیکسلی، فوق عریض، دیافراگم f/2.2، میدان دید 117 درجه است. البته، نرم‌افزاری که روی 5A اجرا می‌شود از ویژگی‌های عکاسی محاسباتی گوگل که تقریباً در همه تلفن‌های پیکسل وجود دارد، بهره می‌برد. ویژگی هایی مانند Night Sight برای محیط های تاریک، Live HDR+، Portrait Light و Cinematic Pan.

برای روشن بودن، هیچ مشکلی در تنظیمات دوربین پیکسل 5A وجود ندارد. اگر به این گوشی دست پیدا کنید، از قدرت عکاسی و فیلمبرداری آن راضی خواهید بود. اما گوگل چند سالی است که برای دوربین پیکسل، آپدیت معناداری ارائه نکرده است.

نرم افزار و درگاه USB گوشی Pixel 5A

 Google Pixel 5a

گوشی Pixel 5A با اندروید نسخه Android 11 عرضه شده که قابلیت به روزرسانی به اندروید نسخه Android 13 را دارا است. همچنین این گوشی دارای درگاه USB  از نوع USB Type-C 3.1 است.

قیمت گوشی Google Pixel 5a

قیمت گوشی Google Pixel 5a در بازار در حدود 320 دلار است.

نکته پایانی

گوشی Pixel 5A فقط یک نسخه ارزان‌تر از Pixel 5 نیست. از بسیاری جهات، به لطف نمایشگر بزرگ‌تر و افزودن جک 3.5 میلی‌متری هدفون، قابلیت بیشتری از Pixel 5 ارائه می‌دهد. در واقع، فاقد شارژ بی‌سیم و mmWave است، اما این تفاوت‌ها آنچنان چشمگیر نیست. دوربین، عملکرد و عمر باتری 5A قابل قبول است و قیمت 5A  حدود 250 دلار کمتر است.

از بسیاری جهات، به نظر می‌رسد که انتشار پیکسل 5A کمی قبل از پیکسل 6 و 6 پرو، زمینه را برای یک به‌روزرسانی بزرگ برای خط تولید پیکسل فراهم می‌کند. ما از قبل می دانیم که هر دو گوشی از اولین سیستم طراحی داخلی گوگل بر روی یک تراشه استفاده خواهند کرد و از طراحی کاملاً جدیدی با دوربین های بهبود یافته برخوردار خواهند بود. بر اساس آن، می‌توان فرض کرد که هر دو گوشی قیمت بالایی خواهند داشت تا با ویژگی‌های سطح بالا مطابقت داشته باشند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چه نکات مهمی را باید قیل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی استوک بدانیم؟ title
بسیاری از مردم تمایل دارند کامپیوتر‌های دست دوم را خریداری کنند، زیرا قیمت آن‌ها بسیار کمتر از کامپیوتر‌های نو است.
آپدیت جدید واتساپ با تغییرات گسترده منتشر شد title
انتشار آپدیت جدید واتساپ برای اندروید و iOS آغاز شده است. آخرین به روزرسانی WhatsApp تغییراتی ظاهری و همچنین کاربردی را به دنبال می‌آورد.
برو کشکت و بساب و عمر نوح کن! title
اگر می‌خواهید عمر طولانی و سالمی را تجربه کنید خوردن این خوراکی پرخاصیت را به شما توصیه می‌کنیم.
همسر بهرام رادان دقیقا به کجا خیره شده است؟ title
تصویری از نگاه روبه افق مینا مختاری با فنجان چایی در دست منتشر شده است.
بدترین رانندگان جهان اهل کدام کشور هستند؟ title
احتمال مرگ در یک تصادف رانندگی در جمهوری دومینیکن ۱۵ برابر بیشتر از ایسلند است.
هوش مصنوعی چه مشکلی با فضایی‌ها دارد title
همیشه این سوال وجود داشته است که در جهانی با میلیارد‌ها کهکشان و ستاره چرا ما نشانه‌ای از موجودات بیگانه پیدا نمی‌کنیم. ظاهرا هوش مصنوعی مانع پیدا کردن فضایی‌ها می‌شود
امیرحسین کجاست؟ title
پسر ۱۴ ساله اهل گرگان بعد از ۵ روز مفقودی همچنان پیدا نشده است.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.