کد خبر: ۱۴۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶
گوگل طراحان اپلیکیشن‌های اندرویدی را ملزم می‌کند به کاربر اجازه دهند حساب و داده خود را حذف کند.

امکان حذف حساب کاربری در اپلیکیشن های اندرویدی گوگل

مخاطب۲۴ :‌ این شرکت اعلام کرد که اپلیکیشن‌های اندرویدی در فروشگاه پلی استور، به زودی باید به کاربران اجازه دهند حساب خود و داده‌ها در داخل اپلیکیشن و در وب را حذف کنند. طراحان برنامه همچنین باید داده یک حساب را هنگامی که کاربر برای حذف کل یک حساب درخواست می‌کند، پاک کنند.

گوگل اعلام کرد هدف از این اقدام، آگاهی رسانی به کاربران درباره کنترل‌هایی که می‌توانند روی داده داشته باشند و تقویت اطمینان به اپلیکیشن‌ها و پلی استور به صورت کلی، است. همچنین این اقدام، انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم می‌کند. می‌توانید داده خاصی مانند محتوای بارگذاری شده خود را بدون اینکه لازم باشد کل حساب را پاک کنید، حذف کنید. الزام برای حذف داده در وب، تضمین می‌کند که کاربران برای اینکه بخواهند اطلاعاتشان را حذف کنند، نیازی ندارند یک اپلیکیشن را مجددا نصب کنند.

 

این سیاست به صورت تدریجی به اجرا گذاشته می‌شود. سازندگان اپلیکیشن تا هفتم دسامبر فرصت دارند تا به پرسش‌ها درباره حذف داده در فرم امنیت اپلیکیشن خود پاسخ دهند. فهرست پلی استور، این تغییرات را از ابتدای سال ۲۰۲۴ نشان خواهد داد. طراحان می‌توانند برای دریافت مهلت بیشتر تا ۳۱ ماه مه سال آینده، درخواست کنند.

این تغییرات چند ماه پس از اعلام مقررات مشابه از سوی اپل برای نرم افزار فروشگاه اپ استور صورت می‌گیرد. در هر دو مورد، این شرکت‌ها نگران نقض حریم خصوصی و پیامد‌های آن بودند. این شرکت‌ها نمی‌خواهند کاربران به دلیل اینکه نمی‌توانند به راحتی حساب‌های خود یا اطلاعات حساس را پس از توقف استفاده از یک اپلیکیشن، حذف کنند، قربانی رخنه اطلاعاتی شوند.

همچنین این تغییرات به دنبال تلاش‌های فزاینده رگولاتور‌ها صورت می‌گیرد که خواستار کنترل بیشتر روی خدمات بوده اند. کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اخیرا تغییرات قانونی را پیشنهاد کرده بود که راه‌های ساده برای لغو اشتراک و عضویت را الزامی می‌کند.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، در حالی که این آژانس بیشتر از حریم خصوصی به تغییرات ناخواسته متمرکز است، اما پیام به توسعه دهندگان اپلیکیشن روشن است: کنترل بیشتر حساب‌ها را فراهم کنید یا با مجازات رو به رو خواهید شد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مشتی که به مرگ انجامید! title
روز یکشنبه دو پسر دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با هم درگیر شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد.
در این قبرستان جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟ title
قبرستان سفید چاه که به «قبرستان سپید» نیز شهرت دارد، از جا‌های دیدنی بهشهر به شمار می‌آید.
استخراج الماس از گل صدتومانی! title
دانشمندان چینی با استفاده از کربن استخراج‌شده از گل‌های صدتومانی قرمز، الماس ۳ قیراطی تولید کردند.
اولین نسخه از تانک جنگی چلنجر ۳ به میدان آمد؛ مرگبار و مدرن title
ارتش انگلیس به‌تازگی از تانک جنگی چلنجر ۳ به‌عنوان مرگبارترین سلاح خود رونمایی کرده است. درباره تانک مدرن Challenger ۳ بیشتر بدانید.
آیا نفرین باز کردن تابوت فرعون حقیقت دارد؟ title
مقبره‌های مصری همیشه زمینه‌ساز شایعه‌های زیادی بوده‌اند. پژوهش‌ها به شایعه نفرین باز کردن تابوت فرعون و احتمال مرگ انسان پاسخ می‌دهند.
آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس: مورد غضب مافیای خودرو هستم title
یک نماینده مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فورتی پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقا امنیت آنان در برابر سوء رفتار گفت: متأسفانه آنچه ما می‌بینیم این است که پشت پرده این قانون سند ۲۰۳۰ است، علیرغم درخواست مکرر ما برای رفع نواقص اما این نواقص رفع نشده است.
بازیگر قدیمی به کما رفت title
علی‌اکبر طوفان‌پناه بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون به کما رفت.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.