کد خبر: ۱۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
محمود هاجرپور گفت: «با هیچ رسانه‌ای صحبت نکردم. مشکل خاصی نیست و مغازه باز و فک پلمب شده است. وکیل گرفتم. شرمنده؛ بیش از این نمی‌توانم صحبت کنم.»

اظهارات جدید صاحب لبنیاتی هاجرپور

مخاطب۲۴ : محمود هاجرپور گفت: «با هیچ رسانه‌ای صحبت نکردم. مشکل خاصی نیست و مغازه باز و فک پلمب شده است. وکیل گرفتم. شرمنده؛ بیش از این نمی‌توانم صحبت کنم.»

انتشار فیلمی در فضای مجازی روز جمعه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ مبنی بر خالی کردن سطل ماست روی سر مادر و دختری بی‌حجاب در خیابان ولیعصر منطقه شاندیز مشهد از سوی یک فرد تندرو یکی از اخبار جنجالی روز‌های اخیر شده و رسانه‌های اصولگرا هم ضمن نامتعارف خواندن این شیوه نهی از منکر از «صدور دستور قضایی حکم جلب آن فرد به اتهام توهین عملی و اخلال در نظم» نوشتند. این در حالی بود که شنبه ۱۲ فروردین ماه نیز فیلم دیگری در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد این مغازه پلمب شده است. همین پلمب شدن مغازه لبنیاتی هاجرپور مجدد واکنش‌های گسترده‌ای از سوی کاربران فضای مجاری در پی داشت و با انتقادات فراوانی روبه‌رو شد.

به گزارش اعتماد، ماجرا هم از این قرار بود که روز واقعه دو زن بدون حجاب در داخل مغازه لبنیات‌فروشی حضور داشتند که ناگهان فرد مهاجم از بیرون مغازه وارد می‌شود و بعد از اصرار به آن دو زن برای حجاب با ظرف‌های ماست به آن‌ها حمله می‌کند. پس از ماجرا افراد با دستور قضایی جلب شدند. دادستانی طرقبه در مورد این خبر به رسانه‌ها گفت: «دلیل صدور دستور جلب این سه نفر به این خاطر است که فرد اول متهم به توهین عملی و اخلال در نظم و همچنین ۲ نفر خانم متهم به ارتکاب فعل حرام به لحاظ تظاهر به کشف حجاب هستند.»

علاوه براین همان عصر ۱۲ فروردین هم خبرگزاری فارس در این باره نوشته که «حکم جلب فردی که به شکل نامتعارف نهی از منکر کرده بود و ۲ خانم قانون‌شکن صادر شد.» در این خبر آمده بود: «پس از تظاهر به کشف حجاب توسط دو خانم در ملاءعام و برخورد غیرمتعارف یک فرد با این دو خانم، دستورات قضایی لازم در این زمینه صادر و این افراد جلب شدند. ضمن دستور برای تحقیق در مورد چگونگی شکل‌گیری اصل ماجرا با دستور قضایی حکم جلب آن فرد به اتهام توهین عملی و اخلال در نظم و همچنین ۲ نفر خانم به اتهام ارتکاب فعل حرام به لحاظ تظاهر به کشف حجاب صادر شد. به صاحب واحد صنفی که این اتفاق در آن رقم خورده بود نیز جهت رعایت اصول شرعی و قانونی وفق مقررات تذکرات لازم داده شده است.»

در این باره همچنین «امیر شهلا»، عضو پیشین شورای شهر مشهد در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: «از زمان خبر پلمب مغازه و سپس فک پلمب در شبکه‌های اجتماعی مغازه مملو از گل و شکلات و شیرینی‌هایی شده که مردم در بدو ورود به مغازه تقدیم کرده‌اند. همچنین درج شماره تلفن لبنیاتی روی عکس که در فضای مجازی منتشر شد باعث خیل تماس‌های تلفنی مردم از اقصی نقاط کشور شد. در حال حاضر «محمود هاجرپور» صاحب لبنیاتی که این اتفاق در آن رخ داده بود با قید وثیقه آزاد و مغازه هم فک پلمب شده است.» حالا محمود هاجرپور سخنانی را که پیش‌تر از او در رسانه‌ها منتشر شده، رد می‌کند و به «اعتماد» می‌گوید: «با هیچ رسانه‌ای صحبت نکردم. مشکل خاصی نیست و مغازه باز و فک پلمب شده است. وکیل گرفتم. شرمنده؛ بیش از این نمی‌توانم صحبت کنم.»

پیش از این رکنا به نقل از هاجرپور نوشته بود: «آن روز مادر و دختری وارد مغازه شدند که یک آقایی وارد شد و بعد از تذکر سطل ماست را روی سر آن زن ریخت که همین مساله باعث شد یکی از مشتریان با حمله به این فرد او را از مغازه به بیرون پرت کند. این برخورد باعث شد تا درگیری در خارج مغازه نیز ادامه پیدا کند. درگیری بین زن جوان و آن مرد بود در حالی که دختر این زن از مادرش می‌خواست که درگیری را پایان دهد.»

او همچنین در مورد وضعیت مغازه‌اش به این خبرگزاری گفته بود: «بعد از این اتفاق ساعت ۱۱ شب با حکم قضایی، برای پلمب مغازه آمدند و مرا برای مراجعه به پاسگاه خواستند و حتی ویدیو‌های دوربین مداربسته را برای روشن شدن ابعاد ماجرا بردند و قرار شد تا دوشنبه نیز برای ارایه توضیحات به دادگاه مراجعه کنیم. در نهایت به ما اعلام شد که مغازه از پلمب باید خارج شود و هم‌اکنون ما در مغازه مشغول به فعالیت هستیم.»

«محسن برهانی»، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و دکترای حقوق جزا و جرم‌شناسی نیز درباره امر به معروف و این حادثه در صفحه توییتر خود نوشت: «اگر ناهی از منکر از مرحله زبانی فراتر رفت و متعرض حیثیت، جان، مال، حریم خصوصی و حقوق اشخاص شد، این اقدام دیگر نهی از منکر نیست، بلکه تجاوزی غیرقانونی و جرم است و سایرین با رعایت ماده ۱۵۶ قانون مجازات اسلامی حق دفاع مشروع در قبال رفتار او را خواهند داشت.»

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
عکس‌هایی از پیکر نیکا شاکرمی و وسایلش در روز فوت title
رسانه قوه قضائیه با انتشار تصاویری از روز فوت نیکا شاکرمی نوشت: «نگاهی به گزارش‌های یاد شده با موضوع نیکا شاکرمی در اینترنشنال، بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به‌عنوان سردمداران تهیه گزارش‌های جعلی از فوت نیکا شاکرمی واقعیت عجیبی را نشان می‌دهد
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن title
مرد رمال که متهم است با نقشه شیطانی پنج زن و دختر را به دام سیاه انداخته و آزار داده در جلسه محاکمه مدعی شد که تعرضی در کار نبوده و شاکی‌ها با خواست و رضایت خودشان با وی ارتباط داشته‌اند.
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان می‌شود title
همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی (۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به صورت رایگان است.
نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟ title
محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت نخستین امپراتور روم خبر داده‌اند، آن‌ها ویلایی را شناسایی کرده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی‌که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، نخستین امپراتور روم همخوانی دارد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.