کد خبر: ۱۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
خدا را شکر که این ماجرا در مغازه لبنیاتی رخ داد و همه چیز با یک سطل ماست برگزار شد و الا اگر در جایی مثل ابزار فروشی یا فروشگاه مواد شیمیایی اتفاق می‌افتاد، معلوم نبود که "دست بی قرار" با چه چیزی حمله می‌کرد، با چکش؟ تیشه؟ یا اسید؟! خدا خیلی رحم کرد!

۶ نکته درباره فیلم نهی از منکر با سطل ماست

مخاطب۲۴ :‌ فیلم نهی از منکر در مغازه لبنیاتی را کمتر کسی است که ندیده باشد؛ فردی وارد مغازه می‌شود و بعد از بگو مگو با دو خانم که حجاب شرعی را رعایت نکرده اند، سطل ماستی را بر سر آن‌ها می‌کوبد. این فیلم جزو اسنادی است که حتماً در تاریخ تحولات معاصر ایران ثبت خواهد شد و بسیار خواهند دید و بدان استناد خواهند کرد.

در این باره ۶ نکته زیر قابل ذکر است:

۱ - اگر یکی از خوارج - همان‌ها که علیه "علی علیه السلام" شورش کردند - وارد مغازه لبنیات فروشی در طرقبه مشهد می‌شد و می‌خواست دو خانم بی حجاب را نهی از منکر کند و شمشیرش دم دست نبود و ماست دم دست بود، حتماً کاسه ماست را بر سر آن دو می‌کوبید تا مبادا فریضه امر به معروف و نهی از منکر و دستور الهی حجاب زمین بماند که "لا حکم الا لله".
خوارج شاخ و دم نداشتند؛ همین شکلی بودند.

۲ - وقتی امر به معروف و نهی از منکر این گونه تصور شده که به هر شکل ممکن باید آنچه من می‌گویم اتفاق بیفتد، نتیجه اش می‌شود همین صحنه زشت و زننده!
اولین شرط امر به معروف و نهی از منکر آن است که فرد آمر یا ناهی، "احتمال تأثیر" بدهد. واقعاً مگر می‌شود کسی را که نوع خاصی از پوشش را انتخاب کرده با جمله‌ای مانند این که "خانم حجابت را رعایت کن" متقاعد کرد؟!

وقتی در رساله‌ها این شرط به زبان فارسی سلیس نوشته شده و بار‌ها گفته اند، فقط یک نادان ممکن است متوجه موضوعی به این سادگی نشود و نادان‌ها همیشه هزینه زا هستند. اولین هزینه شان نیز متوجه چیزی است که از آن دفاع می‌کنند.

۳ - اگر سال‌ها در اتاق فکر موساد بنشینند و فکر کنند که چگونه مردم ایران با مقابل یکدیگر قرار دهند، فکری بهتر از این به مخیله شان نمی‌رسد که پوشش نیمی از مردم ایران، یعنی زنان را به "مسأله" تبدیل کنند و با تحریک احساسات مذهبی، زمینه نزاع و برخورد بین آن‌ها را فراهم کنند.

این که به مغازه داران می‌گویند مراقب حجاب مشتریان باشید یا به مشتریانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند خدمات ندهید و بیرون شان کنید، مصداق بارز زمینه سازی برای تقابل است.

شگفتا که وقتی حکومت با آن همه قدرت و امکانات - از فرهنگی گرفته تا قهری - نتوانسته موضوع حجاب را آن گونه که خود می‌خواهد شکل دهد، چگونه از مغازه دار یا راننده تاکسی که برای نان شب خانواده شان کرکره مغازه را بالا می‌دهند و استارت می‌زنند، چنین انتظاری دارد؟!

۴ - خدا را شکر که این ماجرا در مغازه لبنیاتی رخ داد و همه چیز با یک سطل ماست برگزار شد و الا اگر در جایی مثل ابزار فروشی یا فروشگاه مواد شیمیایی اتفاق می‌افتاد، معلوم نبود که "دست بی قرار" با چه چیزی حمله می‌کرد، با چکش؟ تیشه؟ یا اسید؟!
خدا خیلی رحم کرد!

۵ - خدا کند پرونده این شخص که اصل امر به معروف و نهی از منکر را یک تنه مانند "لیاخوف روسی" به توپ بست، با قاطعیت و شفافیت رسیدگی شود و با این عنوان احتمالی که "ماست ریز" از خودمان است، "ماست مالی" نشود. این حکم نیز، هر چه باشد، فراتر از یک حکم قضایی، بخشی از تاریخ معاصر خواهد بود.

۶ - مسؤولان فکر نکنند که با داغ کردن بحث حجاب، مشکلات اصلی مردم مانند گرانی و تورم به حاشیه می‌رود. اگر به قیمت پارسال حساب کنیم احتمالا با هزینه این یک سطل ماست که بر سر آن دو کوبید، می‌شد دو سطل برداشت و کوبید تا اثر تربیتی اش هم بیشتر شود! (گرانی با یک مثال ساده برای این که امثال این فرد هم بفهمند!)

مسؤولان بدانند معیشت مردم با بازی‌های سیاسی و حاشیه سازی ها، از کانون مطالبات عمومی خارج نخواهد شد و باید پاسخگو باشند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
این میوه سبب کاهش وزن می‌شود title
افراد مسن، با گنجاندن انگور در رژیم غذایی خود، می‌توانند به طور بالقوه سلامت چشمشان را بهبود بخشند.
جزئیات جدید از ربودن "یسنا" title
فرمانده انتظامی گلستان گفت: با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس دو نفر از عاملان ربایش که یکی از آن‌ها در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بود، دستگیر شدند و پس از بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کردند.
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.