کد خبر: ۱۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
با اجرای پروژه‌ای موفقیت آمیز صورت گرفت؛
مدیر اجرای پروژه‌های ناحیه آهن‌سازی از اجرای موفقیت‌آمیز پروژه افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی آهک ناحیه آهن‌سازی با رعایت کامل موارد ایمنی و با هدف افزایش ظرفیت محل ذخیره‌سازی آهک و ارتقای فرایند‌های زیست‌محیطی شرکت خبر داد.

افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی آهک ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه

به گزارش مخاطب24به نقل از شرکت فولاد مبارکه اصفهان؛رضا خادم کیمیائی، با بیان اجرای موفقیت‌آمیز پروژه افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی آهک ناحیه آهن‌سازی افزود: قبل از اجرای این پروژه با کمبود ظرفیت مخازن ذخیره آهک مواجه بودیم از این رو با رویکرد افزایش ظرفیت محل ذخیره آهک و بهبود فرایند‌های زیست‌محیطی، پروژه افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی آهک ناحیه آهن‌سازی در دستور کار قرار گرفت.

مدیر اجرای پروژه‌های ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه در تشریح فرایند ذخیره‌سازی گفت: با اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه، ابتدا مواد مستقیماً داخل هاپر‌ها تخلیه و سپس در دو مخزن ذخیره هریک به ظرفیت ۱۵۰۰ تن انبار می‌شود. بعد از آن، از طریق ویبرو فیدر‌ها و نوارنقاله‌ها به واحد فولادسازی انتقال می‌یابد. این در حالی است که با نصب غبارگیر‌های جدید در ورودی و خروجی مخازن به ظرفیت ۲۴۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ مترمکعب در ساعت از انتشار مواد ناخالص جلوگیری خواهد شد.

در ادامه رئیس اجرای پروژه‌های ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه نیز در این زمینه تصریح کرد: با توجه به اهمیت اجرای پروژه و به‌منظور استفاده حداکثری از توانمندی‌های داخلی، ساخت و نصب بیش از ۷۰۰ تن اسکلت فلزی و گالری نوار نقاله، مخازن ذخیره، قطعات مکانیکی نوارنقاله‌ها و داکت‌های غبارگیر در دستور کار قرار گرفت که با موفقیت به انجام رسید.

محمد حسنی افزود: ساخت و نصب تابلو‌های MCC و PLC جدید و همچنین ۲۰ کیلومتر کابل‌کشی، اجرای حدود ۱۰۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی را ازجمله مهم‌ترین فعالیت‌های انجام‌شده در این پروژه اعلام کرد.

همچنبن رئیس واحد آهک سازی شرکت فولاد مبارکه ضمن ابراز رضایت از اجرای این پروژه افزود: شرکت فولاد مبارکه مقداری از آهک موردنیاز خود را توسط دو کوره موجود تولید و داخل ۴ مخزن ۳۰۰ تنی ذخیره می‌کند. برای ذخیره مابقی آهک موردنیاز که از دیگر شرکت‌ها تأمین می‌گردد، دو مخزن ۳۰۰ تنی پیش‌بینی شده بود.

خشایار پاسیار گفت: به‌دلیل افزایش ظرفیت انجام‌شده در ناحیه فولادسازی، میزان مصرف آهک در این ناحیه به مقداری زیادی افزایش یافت؛ ازاین‌رو با مشکل فضای سربسته برای نگهداری آهک و مشکلات پیرامون آن مواجه بودیم که با اجرای این پروژه مشکلات برطرف شد.

در ادامه سروش جعفری، کارشناس اجرای پروژه‌های ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه ظرفیت مخازن قبلی حداکثر ۳۰۰ تن بوده است، در تشریح عملکرد این بخش اضافه کرد: در این پروژه، آهک بعد از جداسازی توسط سرند به نوار نقاله انتقال پیدا می‌کند و سپس به‌وسیله شوت دوراهه جدید بر روی نوار نقاله جدید تعبیه‌شده می‌ریزد و به ساختمان مخازن جدید منتقل می‌گردد؛ پس از آن توسط نوار نقاله جدید دوطرفه به داخل مخازن جدید انتقال می‌یابد و بعد از ذخیره آهک در مخازن ۱۵۰۰ تنی جدید، این مواد به‌وسیله ویبرو فیدر‌ها و نوار نقاله‌ها بر روی نوار نقاله واحد حمل مواد فولادسازی ریخته و به‌وسیله آن به کوره‌ها منتقل می‌گردد.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
خانم مجری سیتیزن امریکا از ایران رفت؟ title
ژیلا صادقی، مجری پرحاشیه صداوسیما که در ماه‌های اخیر بسیار مورد توجه رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی بود، به تازگی یک استوری عجیب و متفاوت منتشر کرد.
ارتباط استفاده از سیگار الکتریکی با صرف وقت در رسانه‌های اجتماعی title
تحقیقات جدید نشان می‌دهد کودکان و نوجوانانی که هفت ساعت یا بیشتر در روز از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، دو برابر با خطر بیشتر مصرف سیگار سنتی یا سیگار الکترونیکی یا هر دو مواجهند.
اجرام مرموز در فضا که از وجود حیات فرازمینی حکایت دارند title
ستاره شناسان اجرامی مرموز را در فضا رصد کرده اند که احتمال می‌دهند نشانه وجود حیات در آنجا باشد.
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
کدام بیماران کاندید پیوند عضو می توانند باشند؟ title
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر در کشور نیازمند دریافت عضو پیوندی هستند، گفت: هر سال ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ عضو قابل پیوند به دلیل عدم رضایت خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی به خاک سپرده می‌شود.
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
برگزیده
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.