کد خبر: ۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
رئیس‌جمهور در جلسه دولت ؛
رئیس‌جمهور در جلسه دولت ؛باید زنجیره شیوع کرونا قطع شود / همه اعضای دولت درگیر مقابله با کرونا هستند/ تردد مردم به‌ ویژه در عید باید به حداقل ممکن برسد/ حذف تعطیلات عید عملی نیست
رئیس‌جمهور در جلسه دولت ؛باید زنجیره شیوع کرونا قطع شود / همه اعضای دولت درگیر مقابله با کرونا هستند/ تردد مردم به‌ ویژه در عید باید به حداقل ممکن برسد/ حذف تعطیلات عید عملی نیست
رییس جمهوری گفت: زنجیره شیوع ویروس کرونا را باید قطع کنیم و تردد چه درون استان‌ها و بین استان‌ها به حداقل برسد.

به گزارش «تابناک»؛ حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت افزود: امسال در روز‌های پایان سال، مردم با مسائل و مشکلات جدیدی مواجه هستند که این مشکلات تقریبا در دهه‌های اخیر در تاریخ کشور و بسیاری از کشور‌ها بی سابقه بوده است. مساله ویروس کرونا تقریبا اختصاص به کشور و منطقه‌ای ندارد و اکثر کشور‌های جهان به این ویروس مبتلا شده اند.

وی با بیان اینکه این ویروس در سبک زندگی، اقتصاد، رفت و آمد و مشاغل بسیاری از مردم تاثیر گذاشته است، گفت: این ویروس به نوعی به مسافرت و تردد تاثیر دارد و فشار‌های فراوانی به اقتصاد جامعه وارد کرده است؛ بنابراین، این موضوع را باید جدی بگیریم.

روحانی گفت: از مردم می‌خواهم این مساله را جدی بگیریم. به این ویروس به سادگی نگاه نکنیم و برای سلامت و خانواده خطرناک در نظر بگیریم؛ هرچند از لحاظ علمی و پزشکی این ویروس خیلی خطرناک‌تر از ویروس‌های شبیه آنفولانزا نیست، اما به دلیل مساله واگیری سریع و شیوع این بیماری جایگاه خاص خود را پیدا کرده است و به همین دلیل در همه کشور‌های دنیا تاثیر گذاشته است.

رئیس‌جمهور در جلسه دولت ؛باید زنجیره شیوع کرونا قطع شود

رییس جمهوری افزود: اینکه در برابر بیماری کرونا چه باید بکنیم و چه اقداماتی انجام دهیم، تقریبا به یک نسخه واحدی رسیده ایم و بر آن تاکید داریم.

روحانی یکی از این موارد را برداشت زنجیره شیوع کرونا عنوان و تصریح کرد: این زنجیره شیوع از یک فرد شروع می‌شود و فرد وارد جمعی می‌شود و آن جمع را آلوده می‌کند و آن جمع هم به جمع دیگری می‌روند و آنان دچار مشکل می‌شوند. این زنجیره‌ای است که از نقطه‌ای شروع می‌شود و از نقاط بین شهری و حتی بین کشور‌ها هم عبور کند.

وی تاکید کرد: پس اولین مساله قطع این زنجیره است و، اما چگونه زنجیره را قطع کنیم مهمترین مساله ضدعفونی است. اگر دست‌ها را خوب بشوییم و ضدعفونی کنیم، زنجیره از این جا قطع می‌شود و از دست ما به دست دیگری نمی‌رود نفوذ نمی‌کند و این برای قطع زنجیره تاثیرگذار است.

روحانی درباره مساله عدم جابجایی و تردد اظهار کرد: مساله دوم تردد است. به ذهن بعضی‌ها تردد یعنی اگر از تهران به شهر دیگر رفتیم و اگر از شمال تهران به جنوب، شرق و غرب تهران رفتیم، عیب ندارد، این طور نیست. سفر درون شهری هم همان اثر و ضرر را دارد. یک فردی از یک استان از این شهر به آن شهر می‌رود و می‌گوید این سفر داخل استان است و همه با هم هستند و تفاوتی نمی‌کند، درست نیست. چه اینکه از استانی به استان دیگر و چه اینکه از درون استان و در شهر‌های مختلف استان تردد و چه بین روستا‌ها تردد کنند، توصیه این است تا حد امکان تردد باید به حداقل ممکن برسد.

تردد‌های مردم باید به حداقل برسد

روحانی با بیان این که عدم تردد مساله مهمی برای مبارزه با شیوع کرناست، افزود: برخی فکر می‌کنند تردد به معنی سفر از تهران به شهر دیگری است، ولی اگر از شما تهران به جنوب و مناطق دیگر تهران رفتند به معنی تردد نیست و اشکال ندارد و داخل تهران است.

رییس جمهوری افزود: وقتی اعلام می‌شود تردد مضر است، سفر درون شهری هم همان اثر را در شیوع بیماری را دارد و تفاوتی نمی‌کند، برخی فکر می‌کنند سفر داخل استان با بیرون استان تفاوتی ندارد. سفر چه از استان به استان دیگر و حتی درون استان بین شهر‌های داخل استان و بین شهرستان‌ها و روستا‌ها چه از بخشی به بخش دیگر توصیه این است که حتی الامکان تردد‌ها باید به حداقل ممکن کاهش یابد. مگر این که تردد ضروری باشد.

روحانی افزود: همه باید به پروتکل‌ها و اصول ابلاغی توجه و مراعات کنند تا زنجیره شیوع بیماری شکسته شود.

نوروز را برای پیروزی بر کرونا قرار دهیم

رییس جمهوری به فرا رسیدن نوروز اشاره کرد و گفت: طبق تقویم رسمی کشور و هم آغاز سال جدید و فصل است و هم تعطیلات است، برخی پیشنهاد کرده‌اند که دولت تعطیلات نوروزی را حذف کند و این تعطیلات را به زمان دیگر ببرد که بیماری کرونا وجود ندارد. این کار عملی و شدنی نیست. ایام عید مردم اعتقاداتی دارند و نکاتی دارند. باید مراسم را امسال به خوبی مدیریت کنند و در اجتماعات شرکت نکنند.

وی اضافه کرد: در اماکن متبرکه که مردم به حق اعتقاد دارند، اما زیارت هر امامی را نیز از راه دور می‌توانیم انجام دهیم و اگر خلوص و توجه باشد آن امام بزرگوار هم آن را قبول می‌کند و همان ثواب و اجر را در این شرایط خواهد داشت و جایگزین بشود و فاصله زمانی و مکانی در ارتباط با آن امام تاثیری ندارد؛ آن‌ها کلام ما را می‌شنوند و اجابت می‌کنند.

روحانی افزود: همه باید در ایام نوروز اصول بهداشتی ابلاغی را مراعات کنیم و نوروز را برای فرصت شیوع بیشتر کرونا قرار ندهیم و این باید اصل شود که نوروز برای پیروزی در برابر بیماری کرونا شود و اگر می‌خواهیم هدیه و رفت و آمدی انجام بدهیم، می‌توانیم غیر حضوری با تماس تلفنی و در فضای مجازی انجام دهیم.

تمام دولت درگیر مبارزه با کروناست

وی ادامه داد: بعضی‌ها فکر می‌کنند که در مبارزه با کرونا یک وزارتخانه به نام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درگیر است و گلایه می‌کنند که کل کشور و همه وزیران و مسئولین باید بیایند.

روحانی گفت: در این ستاد تمام دولت درگیر هستند. بخشی از دولت تلاش می‌کنند که زندگی عادی مردم بگذرد. زندگی عادی مردم یعنی یعنی برق، آب، گاز، بنزین و مسائل مالی و پولی و کالای اساسی باشد.

رییس جمهور با بیان اینکه تلاش ما این است که زندگی مردم به شرایط بحرانی غیرقابل تحمل تبدیل نشود، گفت: دنبال این هستیم که شرایطی باشد که مردم بتوانند البته با مراعات همه اصول و سختی‌های ویژه‌ای که دارد زندگی کنند. همه وزیران ما امروز درگیر هستند.

وی افزود: تمام وزیران اقتصادی و مسئولین ما درگیر این مساله هستند. از رییس سازمان برنامه و بودجه گرفته برای این که اگر جایی نیاز به پول باشد تامین مالی کند. از معاون اقتصادی رییس جمهور که موظف است جلسات لازم اقتصادی در این زمینه را مرتبط برگزار کند. وزیر اقتصادی و رییس بانک مرکزی ما درگیر هستند برای تامین ریال و دلار برای اینکه چیزی بخریم. کالا‌های اساسی مردم و آنچه برای پزشکی لازم است و تمام بخش‌های تحقیقاتی و علمی ما درگیر هستند.

روحانی ادامه داد: معاونت فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، وزارت دفاع و تمام بخش‌هایی که توان دارند باید در این زمینه کار کنند. کیت، ماسک و وسیله‌ای که مورد نیاز است. راجع ریشه یابی و نحوه مقابله با آن همه فعال هستند. یک نفر نیست که در دولت ما درگیر نباشد.

وی گفت: این گونه تعبیر شده که رییس جمهور و وزیر کشور مسئولیتی ندارد و وزیر بهداشت و درمان گرفتار شده است و همه بار به دوش اوست. البته وزیر بهداشت و درمان و همه همکاران آن‌ها بار سنگینی را بر دوش دارند. پزشکان و پرستاران، بیمارستان‌های مختلف و مراکز درمانی، بهداشتی آن‌ها یک مسئولیت بسیار سنگینی را بر دوش دارند. باز هم از آن‌ها تشکر و سپاسگزاری می‌کنیم. دست آن‌ها را می‌بوسیم. از رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنیم که کادر درمانی ما که در این راه صدمه می‌بینند و جان خود را فدا می‌کنند به عنوان شهید خدمت محسوب شوند که البته این در جای خود محفوظ چرا که آن‌ها در خط مقدم هستند.

رییس دولت دوازدهم افزود: امروز نیرو‌های مسلح ما همه پای کار هستند. سپاه و ارتش، بسیج همه پای کار هستند. هرجا که نیاز به بیمارستان است، نیرو‌های مسلح اعلام آمادگی کردند و گفتند ما ۱۰ هزار تخت برای نقاهتگاه آماده داریم و ۳۵۰۰ تخت درمانی آماده داریم.

رییس جمهوری ادامه داد: مسئولیت سنگینی بر دوش وزارت صنعت معدن و تجارت گذاشته شده است و این که لجستیک کار و تامین مواد به عهده آن‌هاست، همانطور که برای همه کارخانه‌ها و اقتصاد و تولید کشور مسئولیت سنگین دارد. وزارت صمت مسئولیت کامل دارد که هرچه وزارت بهداشت و درمان می‌گوید در این زمینه تهیه و در اختیار قرار دهد.

وی ضمن تشکر از شهرداری‌ها گفت: باید تشکر ویژه از آن‌ها کنم که شهر را نظافت و ضدعفونی می‌کنند که این یک بار سنگینی بر دوش آن‌ها و کمک بزرگی برای شکست کروناست.

روحانی افزود: بعضی از استانداری‌هایی که با آن‌ها در تماس بودم نگرانی مصرف بالای آب داشتند که می‌گفتند مصرف آب بالا رفته و ممکن است در هفته‌های آینده با مشکل کمبود آب روبه رو شویم. مردم در زمینه آب و برق نباید مشکل داشته باشند.

مقام عالی دولت با بیان اینکه از وزیر نیرو راجع به آب و برق سوال کردم و ایشان هم پاسخ کتبی به من داد؛ خوشبختانه مردم ما هیچ نگرانی برای آب و برق در این ایام نباید داشته باشند.

وی افزود: مردم هیچ نگرانی برای انرژی و سوخت نباید داشته باشند. در زمینه گاز و گازوئیل و بنزین و سایر نیازمندی‌ها، در تلاشند و این کار دارد انجام می‌گیرد.

وزارت امور خارجه با همه توان فعال است

روحانی در بخش دیگری از سخنانش به وظایف وزارت امور خارجه در بحث کرونا اشاره کرد و گفت: وزارت امور خارجه همکاری‌هایی که در زمینه کرونا یا سایر امور کشور مورد نیاز است را به خوبی انجام می‌دهد و این بار سنگین را بر دوش کشیده است. یعنی وزارت خارجه ما با همه توان در این زمینه فعال است.

وی افزود: در بخش آموزشی، هرچند این ایام تعطیل بود و حالا در آینده نزدیک اعلام خواهند کرد که از چه زمانی کلاس‌ها شروع به کار خواهد کرد، در همین ایام تعطیل همه توان خود را به کار بردند که مردم بتوانند از آن استفاده کنند و از طریق فضای مجازی و از طریق صدا و سیما این آموزش انجام می‌شود.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: وزارت کشور ما مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش دارد. ما طبق مصوبه اخیر شورای عالی امنیت ملی که مربوط می‌شود به تاریخ هفدهم اسفند مصوبات بسیار مهمی داشتیم و مقام معظم رهبری همه این مصوبات را تایید کردند و یک پشتوانه بسیار قوی و خوبی برای همه ماست.

روحانی اظهار داشت: در این مصوبه آمده که ستاد ملی هر چه تصویب می‌کند همانند مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و این مصوبات برای تمام ارکان کشور تمام دستگاه‌ها، نهادها، نیرو‌های مسلح نیرو‌های دولتی و حتی نیرو‌های خصوصی دستگاه‌های خصوصی لازم اجراست.

رییس جمهوری گفت: قدرت بزرگی به ستاد داده شده است، برخی نمایندگان مجلس و مسئولان نامه نوشته اند که من ریاست ستاد را بر عهده بگیرم؛ دوستان بدانند که حداقل هفته‌ای یک جلسه ستاد با ریاست و مدیریت خود من تشکیل می‌شود، در این هفته شنبه جلسه گذاشته بودیم و هفته آینده و در یام تعطیلات عید هم جلسه خواهیم داشت، خود من جلسات را هفته‌ای یکبار می‌گذارم و اگر مشکلی داشتم معاون اول من می‌گذارد و خود ستاد به ریاست آقای دکتر نمکی هر چند وقت یکبار که لازم باشد جلسات را برگزار می‌کند.

اپلیکشین‌های مربوط به حمل و نقل فعال نیست

وی افزود: وزیر راه وشهرسازی برای تردد جاده‌ای به ویژه تردد بین ایران و کشور‌های همسایه، تردد در پرواز‌ها و قطار‌ها مسئولیت سنگینی بر دوش دارد. باز هم به ایشان تاکید می‌کنم اپلیکیشن‌های موجود در این زمینه فعال نیست و من یک بار هم تلفنی به ایشان گفتم، قطار جا دارد است، هواپیما جا دارد، اما در فضای مجازی اجازه (خرید بلیت) نمی‌دهد، بررسی کنید که اشکال کار کجاست و آن را رفع کنید؛ مشکل تردد‌های ضروری که مردم می‌خواهند انجام دهند برطرف شود؛ اگر هم تردد لازم نیست انجام نگیرد.

رییس دولت دوازدهم خطاب به مردم گفت: مطلع هستیم که برخی قشرهای جامعه در فشار اقتصادی قرار گرفته اند؛ مشاغلی که بیشتر مشاغل شب عیدی است خیلی از فروشنده‌ها، بخش پوشاک و بخش‌های دیگر، نیازمندی‌های منزل-مردم در شب عید نو نوار می‌کردند- با مشکلاتی روبرو هستند، البته این مشکلات بعدا جبران می‌شود و بعد از اینکه کرونا به عنوان یک مهمان ناخوانده بسیار بد رخت بر بست و رفت، مردم نیز برای خرید اقدام می‌کنند.

هفته آینده مصوبات دولت را با حضور اصناف مرور می‌کنیم

روحانی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در دستگاه‌های مختلف گفت: سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و معاونت اقتصادی که مسئولیت این جلسات را بر عهده دارد، اقداماتی را انجام داده اند؛ من مصوبات را دیده ام و یکشنبه هفته آینده این مصوبات را با حضور مسئولان اتاق‌ها و اصناف مرور می‌کنیم و هر امکانی در اختیار دولت باشد در این زمینه تلاش می‌کند اعم از اقساط، مالیات و ... که برخی از آن‌ها حل شده و برخی دیگر نیز باید برطرف شوند؛ ما این موضوع را دنبال کرده و ادامه می‌دهیم.

وی تاکید کرد: به شایعات در این روز‌ها نباید توجه کنیم، این شایعات گاهی در فضای مجازی است و گاهی به رسانه‌های داخلی نیز سرایت می‌کند؛ به روزنامه‌ها و گاهی نیز به صدا و سیما سرایت می‌کنند، نمی‌دانم که چه طور شده است، گاهی باید دیوار حفاظتی در آنجا بگذارند و به آن‌ها هم اصابت می‌کند به طوری که گوینده خبری که دل او برای رییس جمهور تنگ می‌شود و می‌گوید که دو روز است رییس جمهور را ندیده ام؛ البته این خوب است و من تشکر می‌کنم، لطف و محبت دارند؛ نه همه سرکار خود هستند و تلاش می‌کنند و این تلاش‌ها بدون استثنا انجام می‌شود.

رییس جمهوری بار دیگر تاکید کرد: نگذارید شایعات روح مقاومت مردم را دچار مشکل کند، این ‌کار را نکنید، از کرونا خطرناک‌تر ترس، وحشت و اضطراب است، با اینکه پزشکان می‌گویند این ویروس خیلی خطرناک‌تر از آنفلوانزا نیست.

وی ادامه داد: اگر به کسی گفته شود که آنفلوآنزا دارد، برای او چندان مهم نیست، اما اگر گفته شود که کرونا دارد، نصف روحیه او از بین می‌رود و همان ابتدا سازمان بدن و گلبول‌های سفید که باید با این ویروس مبارزه کنند و بجنگند سست می‌شوند، زیرا فکر می‌کنند که کرونا مساوی با پایان زندگی است؛ اینگونه نیست، کرونا هست باید این را شکست دهیم و اصول را مراعات کنیم، اما در عین حال نباید ترس و وحشت و اضطراب میان مردم ایجاد کنیم.

روحانی با اشاره به برخی اظهارات غیر مستند درباره آمار مرگ و میر‌های ناشی از کرونا افزود: برخی افراد که گاهی ممکن است بی نام و نشان هم باشند و از روی غرض هم صحبت نکنند مثلا می‌گویند فلان استان نابود شد، این موضوع را که از استاندار آن استان پیگیری می‌کنیم و می‌پرسیم که آمار فوتی‌های دیروز آن استان چقدر بوده است، همان استانی که گفته می‌شود وضعیت آن خیلی بد است و روزنامه‌ها نیز تیتر کرده اند، می‌گوید که ۱۲ نفر فوتی داشته‌اند.

وی ادامه داد: در شرایطی ممکن است روزی ۱۰ تا ۱۲ نفر فوت کنند، اما از آن طرف هم ۱۲۰ نفر از بیمارستان ترخیص می‌شوند؛ نمی‌خواهم بگویم که این ویروس را کوچک بپندارید، اما بیش از آنکه واقعیت است آن را بزرگ نکنیم و با آن زندگی کنیم و این دوران را بگذرانیم.

مردم همکاری نکنند دیرتر به نتیجه می‌رسیم

رییس جمهور در پایان سخنانش در هیات دولت گفت: نکته آخر اینکه مبارزه با کرونا دو بخش و بال دارد؛ یک بال آن اقداماتی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دولت و همکاران ما در دولت انجام می‌دهند و یک بخش هم به همکاری مردم مربوط می‌شود. از همه مردم می‌خواهم برای مبارزه با کرونا با ما همکاری کنند، چون اگر مردم همکاری نکنند، دیرتر به نتیجه می‌رسیم، اما با همکاری آنان زودتر به نتیجه دست خواهیم یافت.

روحانی با اشاره به صحبت‌ها و بحث‌های امروز در هیات دولت گفت: در نشست امروز یکی می‌گوید راه این شهر را ببندیم دیگری می‌گفت: راه شهر دیگری باید بسته شود. یکی هم گفت: یک راه شهر بزرگ را ببندیم و هر کسی در این زمینه اظهار نظر کرد و کاملا راجع به آن بحث کردیم، اما اتفاق نظر همه این است اگر راه‌ها بسته شود در بعضی چیز‌هایی که گفته می‌شود، مشکل دیگر می‌آفریند. ممکن است بستن راه از یک منظر خوب باشد، اما چهار جای دیگر مشکل ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: قرار شد طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا افراد از حیث سلامت چک شوند و اگر مشکلی دارند آنان را به مراکز درمانی ببرند و درصورت مخالفت‌شان، به همان جایی که از آنجا آمده اند، برگردند. البته این کار در ورودی‌ها انجام نخواهد شد که فرد مثلا هزار کیلومتر از تهران دور شد و آنجا از او تست گرفته شود بلکه هر روزی که ستاد ملی اعلام کرد در خروجی‌ها تب سنجی انجام می‌شود و از لحاظ تب سنجی افرادی که سالم هستند به راه خود ادامه می‌دهند.

روز‌های سخت می‌گذرد

مقام عالی دولت خاطرنشان کرد: اما درعین حال باز هم تردد را به حداقل می‌رسانیم و در خانه می‌مانیم؛ امن‌ترین مکان ما خانه خودمان است و آنجا می‌توانیم سلامت خود و خانواده خود را بیشتر حفظ کنیم.

رییس جمهور با بیان اینکه روز‌های سختی را پشت سر می‌گذاریم، گفت: با وجود پیش روی داشتن بهار، زمستان سردی داریم، اما این روز‌های سخت می‌گذرد و باز هم در کنار هم خواهیم بود؛ باز هم شرایط پیش می‌آید به اماکن متبرکه خواهیم رفت و در آنجا راز و نیاز خواهیم کرد.



آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.