تشریح اولویتهای آموزشی وپژوهشی بانک توسعه تعاون در سال ۱۴۰۲

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون؛محمد شیخ حسینی با اشاره به ورود تکنولوژیهای نوظهور بانکی در حال تغییر به صنعت بانکداری، گفت: سیستمهای سنتی بانکداری ظرفیت برآوردن نیازهای نسل جدید مشتریان را ندارد و پارادایمهای نوین بانکداری متکی بر کانالها و ابزارهای دیجیتال، فین تک ها، خدمات و محصولات جذاب و نوآورانه، مدیریت تجربه مشتریان، اپلیکیشهای هوشمند و با دسترسی آسان و سریع، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بانکداری سنتی را به چالش کشیده و قابل پیش بینی است بانکداری سنتی طی سالهای آینده با مجموعهای از تغییرات و تحولات سریع مواجه شود. وی افزود همسو با پارادایم شیفتها و الگوهای جدید بانکداری باید باور، مهارت و دانش نیز در بانک به منظور راهبری، سیاست گذاری و پیاده سازی معقول خلق و مدیریت شود که در این زمینه ماموریت و رسالت مرکز آموزش و پژوهش بانک دوچندان خواهد بود.
وی با اشاره به برنامههای آموزشی و پژوهشی بانک در سال ۱۴۰۱ افزود: آموزشهای کاربردی و مبتنی بر نیازهای شعب در حوزه هایی، چون صورتهای مالی، ارزی، اعتبار اسنادی، ضمانت نامه بانکی، و ... در سطح رضایت بخشی طراحی و برگزار شده است و توجه به پرورش افراد نخبه، شایسته و مستعد با رویکرد جانشین پروری در راستای پوشش رویکرد تحول گرایانه بانک در سال ۱۴۰۲ از مسیر برنامههای آموزشی و پژوهشی به ویژه برنامه استعداد یابی و سنجش دانش بانکی همکاران بانک و تقویت دانش بانکی و توسعه مهارتهای مدیریتی نخبگان بانک به منظور تربیت و پروش مدیران آینده دنبال خواهد شد.
جزئیات دورههای آموزشی برگزار شده
مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون نیز در تشریح برنامههای آموزشی اعلام کرد: پروژههای آموزشی طراحی و اجرا شده در سال ۱۴۰۱ در زمینههای متنوعی، چون نشستهای اندیشه ورزی، بسته بانکداری ۱ و ۲ ویژه تصدی سمتهای مدیریتی، برنامههای تربیت مدرس/ تربیت مربی، پروژههای تجزیه و تحلیل صورتهای مالی، ضمانت نامه بانکی، اعتبار اسنادی، بسته آموزشی مدیریت مشتریان و بازاریابی، اصول تنظیم و مدیریت قراردادهای تسهیلاتی، امهال و وصول مطالبات، ارزیابی فنی، مالی و اقتصادی طرح ها، بسته آموزشی ویژه بازرسان ستادی و استانی و ... در مرکز آموزش و پژوهش بانک و مدیریت شعب استانها با شیوههای حضوری، آنلاین، مکاتبه ای، متمرکز، نیمه متمرکز، غیرمتمرکز و ترکیبی با رویکرد کاربردی تدوین و عملیاتی شده است و بخش عمدهای از بیش از ۴۰۰ دوره آموزشی طراحی و اجرا شده در سال ۱۴۰۱ به شیوه گارگاه حضوری بوده است.
کریم میرزاخانی توجه به مدیریت دانش، شناسایی و توسعه استعدادها، تولید و اشتراک گذاری دانش و تجربیات را از برنامههای مهم سال ۱۴۰۱ ذکر نمود و بیان کرد در کنار برنامههای تربیت مدرس و مربی، ۷ جلد کتاب کاربردی و چندین حلقه فیلم آموزشی تخصصی و کاربردی نیز از سوی اداره کل آموزش با بهره گیری از ظرفیتهای درون و برون سازمانی در حوزههای تسهیلات بانکی، ضمانت نامه بانکی، قانون جدید چک، مقررات احتیاطی، اعتبار اسنادی، تامین مالی کسب و کارهای کوچک و متوسط، حاکمیت شرکتی، تطبیق، مدیریت ریسک، تعارض منافع و ... تولید و در سطح کشور به اشتراک گذاشته شده است.
مدیر مرکز آموزش و پژوهش در تبیین رویکردها و جهت گیریهای کلان آموزشی سال ۱۴۰۲ همسو با رهنمودهای تحول گرایانه مدیر عامل بانک گفت زمینهها و حوزه هایی، چون روشهای نوین تامین مالی و آشنایی با بازار سرمایه، توانمندسازی سرمایه انسانی از بعد روانشناختی و تعلق سازمانی، مدیریت تجربیات مشتریان و بازاریابی، فرهنگ سازی در زمینه نهادینه سازی قانون گرایی و ارتقای سلامت سازمانی، مبارزه با پولشویی، اصول تنظیم و مدیریت قراردادهای تسهیلاتی، امهال و وصول مطالبات، بانکداری بین الملل و ارز و دیگر حوزهها از تمرکز بیشتری برخوردار خواهد بود و برنامه تربیت مربی و بهره گیری از ظرفیتهای سرمایه انسانی بانک و امکانات مدیریت شعب استانها در تدوین و اجرای برنامهها مطمح نظر خواهد بود.
