کد خبر: ۱۴۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
رئیس کمیته اسکان و خدمات رفاهی ستاد هماهنگی خدمات سفر‌های نوروزی ۱۴۰۲ از بهره مندی بیش از ۱۷ هزار نفر از کمپ‌های نوروزی و اقامت ۳۱ هزار نفر شب در اسکان چادری خبر داد.

اقامت ۳۱ هزار نفر شب در اسکان نوروزی کیش

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش :محسن نظر پور رئیس کمیته اسکان و خدمات رفاهی ستاد هماهنگی خدمات سفر‌های نوروزی، در نشست خبری با محوریت "ارائه گزارش عملکرد مرحله نخست سفر‌های نوروزی" که صبح دوشنبه هفتم فروردین در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد؛ میانگین ماندگاری مسافران در کمپ‌های اسکان نوروزی را ۲ شب اعلام کرد و گفت: جزیره کیش در این بازه زمانی با تعداد ۴ هزار و ۶۳۰ چادر، میزبان ۱۷ هزار و ۹۸۵ نفر از مسافران نوروزی بود.

وی در ادامه افزود: شب گذشته، ۶ هزار و ۳۰۳ نفر در کمپ‌های چادری پذیرش شدند.

محسن نظر پور شیفت‌های شبانه روزی حفاظت فیزیکی و حراست برای حفظ امنیت و پذیرش ۲۴ ساعته گردشگران، برپایی نماز جماعت در مصلای بزرگ کیش، ایجاد فضای بازی کودکان، استقرار پایگاه‌های هلال احمر و آتش نشانی، راه اندازی سوپر مارکت، بازار میوه و تره بار را از جمله اقدامات این کمیته برشمرد.

رئیس کمیته اسکان و خدمات رفاهی ستاد نوروزی کیش با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز از تدارک برنامه افطاری و توزیع نذری توسط ساکنان جزیره در کمپ‌ها خبر داد و گفت: تمام ملزومات جهت رفاه حال مسافران و گردشگران، از جمله حمام و سرویس بهداشتی تا جایگاه‌های شارژ تلفن همراه و ایجاد امنیت و آرامش در کمپ‌های متاهلی و مجردی، کمپ‌های خانواده ایثار گران و جانبازان فراهم شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: کمپ بحران نیز برای مواقع ضروری تجهیز شده و آماده خدمات رسانی به گردشگران نوروزی است.

به گفته محسن نظر پور تعداد ۱۲۸ دستگاه تاکسی زرد، ۵۶۰ تاکسی سفید، ۷۹ دستگاه مینی بوس و ۳۸ دستگاه هایس؛ ناوگان حمل و نقل جزیره را پشتیبانی می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بیش از ۴۵۵ هزار سفر شهری طی ۱۰ روز گذشته در کیش انجام شده و ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از خدمات حمل و نقل شهری بهره‌مند شدند.

رئیس کمیته اسکان و خدمات رفاهی ستاد نوروزی بیان داشت: در بازه زمانی ۱۰ روز این ایام، یک هزار و ۱۹۰ مورد تماس از سامانه ۱۴۱ حمل و نقل دریافت شده که عمده آن‌ها در خصوص اشیا گمشده یا جامانده در تاکسی‌ها و دریافت اطلاعات مورد نیاز از سوی مسافران بود و تنها ۶۶ مورد مربوط به شکایت تخلفات حمل و نقل شهری ثبت شده است.

نظرپور در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در حوزه خدمات شهری اشاره کرد و گفت: تولید روزانه پسماند در شرایط عادی بین ۸۰ تا ۹۰ تن است، در ایام نوروز هزار و ۴۵۰ تن پسماند جمع آوری شده که این رقم میانگین جمع آوری ۱۵۰ تن در روز و افزایش تولید پسماند را نشان می‌دهد.

محسن نظر پور در رابطه با مدیریت پسماند از همکاری خوب جامعه بازاریان برای کنترل این موضوع در ایام نوروز برای حفظ بصری سطح شهر قدردانی کرد.

وی مجموع تولید پساب در ایام نوروز را ۱۶۸ هزار متر مکعب عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به متوسط روزانه شرایط عادی ۶۰ درصد افزایش حجم پساب فاضلاب را نشان می‌دهد که بیانگر افزایش مصرف آب در این ایام می‌باشد.

نظر پور در حوزه ورزش نیز با ارائه آمار استفاده گردشگران از اماکن ورزشی، گفت: ۱۸ هزار و ۴۹۹ نفر مراجعه کننده به اماکن ورزشی آبی از جمله پلاژ بانوان، آقایان، استخر کرانه و استخر المپیک به ثبت رسیده است، تعداد ۱۸۶ هزار و ۱۷۸ نفر به ایستگاه‌های دوچرخه، کلوپ‌های غواصی، شناور‌های تفریحی و مجموعه سوارکاری مراجعه کردند.

رئیس کمیته اسکان همچنین در خصوص فعالیت‌های اجرائیات در سطح شهر خاطر نشان کرد: ۲۴۸ مورد جلوگیری از برپایی چادر در سطح شهر و جمع آوری موارد مشاهده، برخورد با ۱۰۸ مورد سد معبر و توقیف بیش از ۱۸۶ دستگاه موتور شارژی فاقد مجوز قانونی، اهم فعالیت‌های نوروزی از سوی اجرائیات بود.

۱۰۱ مورد جلوگیری از فعالیت در ساختمان‌های نیمه تمام به دلیل آلودگی و کار در ساعات ممنوعه شبانه روز، ۱۷ مورد جلوگیری از بتن ریزی و تذکر برای حصارکشی‌های لازم در پروژه‌ها و رفع نقص گود‌های پر خطر، هزار و ۲۶۱ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ آتشنشانی، ۲ هزار ۴۵۴ نفر ساعت نظارت بر ایمنی شهر توسط نیرو‌های آتشنشانی نیز از دیگر موارد مطرح شده از سوی رئیسکمیته اسکانو خدمات رفاهی نوروز ۱۴۰۲ بود.

وی به کاشت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نهال گل اطلسی تکثیر شده توسط شرکت عمران، آب و خدمات در سطح شهر و نورپردازی فضای شهری که با استقبال ساکنان و گردشگران مواجه شده بود اشاره داشت.

بر اساس این گزارش، هزار و ۲۰۰ نفر در بخش خدمات شهری اعم از بازیافت، جمع آوری و پردازش زباله، فضای سبز، بازار میوه و تره بار، تصفیه خانه‌ها وحراست پارک‌ها همچنین ۲۰۰ نفر به صورت ۲ شیفته در کمپ‌های اسکان چادری، هزار و ۶۰۰ راننده در ۲ شیفت سیستم حمل و نقل شهری، ۱۳۰ نفر در اماکن ورزشی برای ارائه خدمات شایسته به ساکنان و گردشگران کیش فعالیت می‌کنند.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
عکس‌هایی از پیکر نیکا شاکرمی و وسایلش در روز فوت title
رسانه قوه قضائیه با انتشار تصاویری از روز فوت نیکا شاکرمی نوشت: «نگاهی به گزارش‌های یاد شده با موضوع نیکا شاکرمی در اینترنشنال، بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به‌عنوان سردمداران تهیه گزارش‌های جعلی از فوت نیکا شاکرمی واقعیت عجیبی را نشان می‌دهد
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن title
مرد رمال که متهم است با نقشه شیطانی پنج زن و دختر را به دام سیاه انداخته و آزار داده در جلسه محاکمه مدعی شد که تعرضی در کار نبوده و شاکی‌ها با خواست و رضایت خودشان با وی ارتباط داشته‌اند.
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.