کد خبر: ۱۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
اکران فیلم جدید و ترسناک «وینی پو» در کشور هنگ‌هنگ و به دستور مقامات اداره سانسور چین متوقف شد.

مقایسه‌ای که دردسرساز شد

مخاطب۲۴ : وب‌سایت‌های سینمایی اعلام کردند نمایش فیلم «وینی پو: خون و عسل» که قرار بود این هفته در هنگ‌کنگ اکران شود، به دلایل فنی لغو شده و کمپانی «موویماتیک» که اکران این فیلم را ترتیب داده بود نیز در صفحات اجتماعی خود از لغو اکران آن خبر داده است.

سانسورچیان چینی در گذشته شخصیت اصلی فیلم را که در اصل توسط نویسنده انگلیسی «آلن الکساندر میلن» خلق شده، هدف قرار داده‌اند، چرا که برخی این خرس درنده را با رئیس جمهور چین «شی جین پینگ» مقایسه کرده‌اند.

این مقایسه در سال ۲۰۱۳ زمانی که «شی جین پینگ» از آمریکا بازدید و با همتای وقت خود «باراک اوباما» ملاقات کرد، آغاز شد و برخی در شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را با دو شخصیت کارتونی «وینی پو» و «تایگر» مقایسه کردند.

مقایسه‌ای که دردسرساز شد

قانون جدید سانسور در هنگ‌کنگ در سال ۲۰۲۱ اجرایی شد و ممنوعیت پخش فیلم‌هایی را که «تأیید، حمایت، تمجید، تشویق و تحریک فعالیت‌هایی را که ممکن است امنیت ملی را به خطر بیندازند» ممنوع می‌کند. بر همین اساس از نمایش برخی فیلم‌ها در مناطق ویژه چین جلوگیری شده است.

پکن قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ را در سال ۲۰۲۰ و پس از تظاهرات ضددولتی گسترده تغییر داد. این قانون برای هر چیزی که به عنوان براندازی، جدایی، تبانی با نیرو‌های خارجی و تروریسم تلقی شود مجازات تعیین می‌کند.

سال گذشته نیز دو فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم هنگ‌کنگ پس از عدم تایید مقامات حذف شدند.

این اتفاقات در حالی رخ داده که هنگ‌کنگ میزبان نمایشگاه هنر معاصر آرت بازل است و مقامات مایل‌اند این منطقه را به عنوان یک مرکز فرهنگی معرفی کنند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
مرد نقاش رنگ مرگ به زندگی خانواده زد! title
اواخر فروردین امسال، مرگ زن جوانی در بیمارستان سوانح و سوختگی به تیم جنایی اعلام شد.
استاد سارا هم وارد دنیای بدون کیش و مات مد شد! title
سارا خادم الشریعه شطرنج باز ایرانی است. سارا خادم الشریعه از ۸ سالگی شطرنج را شروع کرده. سارا خادم الشریعه در سال ۱۳۹۴ قهرمان شطرنج زنان شد. سارا خادم الشریعه به اسپانیا پناهده شده است. حالا عکس سارا خادم الشریعه روی یک جلد مجله مد ثبت شده است.
تولد ۴۴ سالگی فریدون زندی با پسرش title
فریدون زندی تصویر جالبی در فضای مجازی به اشرتاک گذاشت.
عمو ابراهیم رییسی با حقوقش چی کار می‌کند؟ title
فرزند رئیسی درباره میزان حقوق پدرش در قوه قضائیه توضیحاتی ارائه کرد.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.