مخاطب۲۴ اخبار و تحلیل های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را در هفت روز هفته و در بیست و چهار ساعت شبانهروز در اختیار شما قرار میدهد
مرتب دستهای خود را با استفاده از آب و صابون شستشو کنید و یا با مواد ضدعفونی کننده الکلی ضدعفونی نمایید. هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال بگیرید و بلافاصله دستمال را دور انداخته و دست های خود را بشویید.مخاطب24:ایران خودرو این روزها تولید تارا جدید را با تیپ V۳ و V۴ به نام تارای سال را آغاز کرده است. تیپ V۳ مربوط به نوع دندهای فول و تیپ V۴۴ بناست تا نسخه فول آپشن اتوماتیک تارا باشد.
فیلم کامل تمامی تفاوتهای تارا سال اتوماتیک با نسخه قبل
شرکت ایران خودرو ۲ خودرو تارا سال دندهای و اتوماتیک را که بناست تا در سال ۱۴۰۲ روانه بازار شوند را برای معرفی در معرض دید خبرنگاران قرار داد که در این مطلب به معرفی تارا سال اتوماتیک که میتوان آن را به عنوان لوکسترین محصول تولیدی با برند ایران خودرو نامید میپردازیم.
تفاوت تارا سال اتوماتیک با نسخه قبل
از جمله تغییرات در تارا سال اتوماتیک اضافه شدن درب صندوق عقب با قابلیت باز شدن با حرکت پا یا Kick Sensor، گرمکن صندلیهای جلو، دوربین دنده عقب با خطوط راهنمای داینامیک، چراغ برای آفتابگیر راننده، چراغ داخل محفظه داشبورد و چراغ خوشامدگویی زیر درهای جلو است.
تارا سال همچنین دارای آینه الکتروکرومیک بوده و دستگیره سقفی تاشو برای سرنشین جلو سمت راست که در نسخههای فعلی تارا وجود ندارد به این مدل اضافه شده است. ایران خودرو تصمیم گرفته که در تارا سال کلیدهای شیشه بالابر را از کنسول میانی به رودریها منتقل کند. به موجب همین دیزاین کنسول وسط تغییر کرده و یک موبایل باکس در این قسمت اضافه شده و طراحی رودریها نیز مقداری تغییر کرده است.
گرافیک چراغهای عقب خودرو یکی از مواردی بود که به ان انتقاد میشد که در نمونه سال این چراغها تغییر کرده
تارا سال اتوماتیک نمد سقف متفاوتی نسبت به تارا اتوماتیک معمولی داشته و طراحی کنسول سقفی و کلیدهای کنترلی سانروف آن هم تغییر کرده و یک جاعینکی نیز به آن اضافه شده است.
علاوه بر اضافه شدن زیر آرنجی جلو پشتی صندلی ردیف عقبدر تارا سال هم تغییر کرده و یک تکیه گاه آرنج با دو جالیوانی به صورت تاشو به این خودرو اضافه کرده است.
گرافیک چراغهای عقب خودرو یکی از مواردی بود که به ان انتقاد میشد که در نمونه سال این چراغها تغییر کرده و لذا در نمای عقب شاهد طراحی معقول تری نسبت به تیپ قبلی هستیم.
اضافه شدن گرمکن صندلی به همراه تغییر پارچه صندلیها و اضافه شدن زیر آرنجی جلو و عقب
در بین چندین نسخه تارا سال اتوماتیک که در ایران خودرو مشاهده کردیم، یک عدد به رینگ با دیزاین متفاوتی مجهز بود که البته هنوز مشخص نیست با کدام طرح رینگ به بازار عرضه میشود. ولی این احتمال که با هر دو طرح رینگ به دست مشتریان برسد وجود دارد.
تارا سال اتوماتیک در مجموع دارای امکاناتی شامل چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ضد سرقت، سنسور دنده عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ایزوفیکس، فرمان برقی دارای کلیدهای کنترلی، شیشه بالابرهای برقی، آیینههای جانبی برقی، سیستم تهویه دستی با تنظیم دریچهها به صورت الکترونیکی، دوربین دنده عقب داینامیک، آیینه میانی الکتروکرومیک، نمایشگر مالتی مدیای ۷ اینچی با ورودی USB، بلوتوث و قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه، آیینههای جانبی تاشو برقی، سانروف برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم به صورت برقی، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم در دو جهت به صورت برقی و دو جهت دستی، گرمکن صندلیهای جلو، چراغ خوشامدگویی و سنسور پا برای باز شدن صندوق عقب است.
انتقال کلیدهای بالا بر شیشهها از کنسول میانی به درهای باعث شده تا مکانی برای قرار گرفتن گوشی موبایل فراهم شود
تارا سال اتوماتیک به پیشرانه TU۵P یا همان TU۵ پلاس مجهز است. این پیشرانه یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ با سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ و پمپ روغن با فشار متغیر بوده که قادر به تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس اتوماتیک شش سرعته با مد رانندگی برفی و اسپرت به چرخهای جلو منتقل میشود.