کد خبر: ۱۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰

بهینه‌سازی و تقویت سازه و ریل نوار نقاله واحد حمل مواد فولاد مبارکه

با توجه به گزارش‌های واحد بازرسی فنی مبنی بر وجود ترک‌های طولی در سازه اصلی تیر‌های زیر ریل نوار نقاله تریپر ۳A که در پی بیش از سی سال بهره‌برداری دچار فرسودگی شده بودند، بهینه‌سازی، تقویت و تعویض نوع ریل از حالت شمش به حالت ریل استاندارد در دستور کار قرار گرفت.
بهینه‌سازی و تقویت سازه و ریل نوار نقاله واحد حمل مواد فولاد مبارکه

بهینه‌سازی و تقویت سازه و ریل نوار نقاله واحد حمل مواد فولاد مبارکه

به گزارش مخاطب24به نقل از شرکت فولاد مبارکه اصفهان؛کاظم آخوندی، رئیس واحد حمل مواد، ضمن اعلام این خبر گفت: در همین راستا در مردادماه سال جاری با برگزاری جلسات منظم هفتگی با حضور بخش‌های بازرسی فنی، تعمیرات مرکزی و دفتر فنی تعمیرات، مقدمات طراحی سازه با هدف بهینه‌سازی، تقویت و تعویض نوع ریل از حالت شمش به حالت ریل استاندارد در دستور کار قرار گرفت و پس از تهیه نقشه‌ها و انتخاب پیمانکار مجری، متریال موردنیاز که شامل بر حداقل ۳۵۰ تن می‌گردید به کارگاه ساخت پیمانکار تحویل داده و پس از ساخت و رنگ‌آمیزی به شرکت فولاد منتقل شد.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از اقدامات موردنیاز نیز در تعمیرگاه مرکزی آماده‌سازی و انجام شد، گفت: با توجه به لزوم توقف کوره‌های قوس و ضمن انجام برنامه‌ریزی‌های لازم، عملیات از ۱۰ دی تا ۱۸ بهمن‌ماه هم‌زمان با محدودیت‌های انرژی اجرا شد. در این عملیات به دلیل عدم امکان استفاده از مکانیسم‌های موبیل و نبود کرین سقفی ثابت در سطح ۳۴ متری، دمونتاژ سازه قدیمی شامل تیر‌های افقی و ریل با وزن ۳۹۰ تن انجام شد و از ۳۴ متری کوره‌ها به سطح صفر متری منتقل گردید و ۶۲۵ تن سازه و ریل جدید از صفر متری به ۳۴ متری منتقل و به‌صورت دستی منتقل و مونتاژ شد.

به گفته رئیس واحد حمل مواد در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه با توقف ۴ کوره، عملیات نصب و آپارات نوار نقاله انجام شد و تریپر ۳A بعد از ۳۸ روز توقف و انجام حداقل ۴۵۰۰ نفر ساعت تعمیراتی راه‌اندازی شد و در اختیار واحد تولید قرار گرفت.

آخوندی تصریح کرد: در جریان انجام این پروژه، خرید ریل‌های موردنیاز با توجه به کمبود زمان توسط واحد خرید مواد مصرفی به‌صورت اضطراری انجام و بخشی از قطعات مصرفی موردنیاز نیز توسط پیمانکار محلی تأمین شد.

وی در پایان از حمایت‌های بی‌شائبه مدیریت ناحیه و مدیریت واحد کوره‌های قوس، رئیس تولید و تعمیرات کوره‌های قوس، بازرسی فنی به‌ویژه همکاری بخش‌های بازرسی اسکلت فلزی و بازرسی خوردگی، واحد بهینه‌سازی و دفتر فنی تعمیرات مرکزی و تعمیرگاه مرکزی، واحد حمل‌ونقل، واحد خرید مواد مصرفی و دفتر فنی تعمیرات ناحیه و همچنین از شرکت‌های پیمانکاری دژپاد به‌عنوان مجری عملیات، توسعه صنعت لنجان به‌عنوان پیمانکار محلی و سایر همکاران واحد نیز که با مساعدت و حمایت خود، موجبات انجام این عملیات به‌صورت ایمن و در کوتاه‌ترین زمان ممکن را تسهیل کردند، قدردانی کرد.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
فرونشست پارکینگ در قیطریه ۳ خودرو را بلعید فرونشست پارکینگ در قیطریه ۳ خودرو را بلعید
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، از یک مورد حادثه فروکش کردن کف پارکینگ ساختمان مسکونی خبر داد.
مُسکنی که خطر خونریزی داخلی را افزایش می‌دهد مُسکنی که خطر خونریزی داخلی را افزایش می‌دهد
افرادی که از دارو‌های رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنند، در صورت مصرف دارو‌های ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن، دو برابر با خطر خونریزی داخلی مواجهند.
ضبط سلمان فارسی از سر گرفته شد ضبط سلمان فارسی از سر گرفته شد
سریال «سلمان فارسی» که ضبط آن متوقف شده بود با بازگشت میرباقری ـ کارگردان ـ از سر گرفته شد
جشن تولد امیر قلعه نویی در قصرش جشن تولد امیر قلعه نویی در قصرش
امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، تولد ۶۱ سالگی‌اش را در منزلش که بی‌شباهت به قصر نیست و در کنار پسرش جشن گرفت.
لامبورگینی ۲ میلیون دلاری که یک ایرانی ساخت لامبورگینی ۲ میلیون دلاری که یک ایرانی ساخت
وناتوس رونوشت منصوری از شاسی بلند اوروس لامبورگینی است. تمامی ابعاد لامبورگینی وناتوس منصوری دقیقا مشابه نسخه استاندارد لامبورگینی اوروس است با این تفاوت که ستون دوم یا «B» حدود ۲۰۰ میلیمتر عقب‌تر رفته است.
واکسیناسیون عمومی علیه HPV ضروری است؟ واکسیناسیون عمومی علیه HPV ضروری است؟
اخیرا در برخی صفحات مجازی افراد تشویق به دریافت واکسن HPV می‌شوند؛ اظهاراتی که در برخی مواقع غیر علمی و نادرست هستند
درمان پف زیر چشم چیست درمان پف زیر چشم چیست
پف زیر چشم واقعا آزاردهنده است و ظاهر فرد مبتلا را خسته و پیر نشان می‌دهد. اما چگونه می‌توان از شر آن خلاص شد؟
صفحه خبر بالای تصاویر